Silnik 2.1 CDI 120/136KM (OM651 red.) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 22389

CDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.5 16V CRDi (D4CB)20.04.2021

360000 km rok 2002 ucieka z pod tyłka reduktor ok jak dbasz tak masz jedynie wtryski do wym,lub reg .napewno 1szt. sprawdziłem Super

Polecam

8.41

Silnik 1.9 8V/16V MultiJet15.04.2021

Żadnych problemów, wystarczy regularny serwis filtry/olej, do tego rozsądna(dynamiczna) jazda i można cieszyć się bezawaryjności

Polecam

8.60

Silnik 1.9 dCi 130KM (F9Q 758/803/870)15.04.2021

Wbrew pozorom bardzo udany silnik, w megane 3 kombi radzi sobie bardzo dobrze. Zdecydowanie popieram piszących , iz trzeba jeździć n

Polecam

9.20

Silnik 1.6 16V MultiJet I 120KM15.04.2021

Bardzo dobry silnik. Zrobiłem już 60 tysięcy kilometrów i jestem bardzo zadowolony. Niskie zużycie paliwa, tani serwis, bezawaryjn

Polecam

9.56

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.1 CDI  o mocach 120/136KM był stosowany w większości modeli Mercedes .Jednostka posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch.Ich największą wartością jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację.Dużym plusem jest zastosowanie bezobsługowego mechanizmu rozrządu opartego na łańcuchu. Silnik zaopatrzony jest w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek co przekłada się na lepsze osiągi.Te oraz wiele innych rozwiązań miało wpłynąć na osiągnięcie maksymalnie najlepszych parametrów oraz zredukowania emisji spalin Co2 do minimum.Jak przystało na nowoczesnego diesla silnik od 2008 roku współpracuje z Filtrem cząstek stałych DPF i spełnia normy spalin Euro5 a od 2010 roku Euro6.Kierowcy chwalą sobie jednostkę za dpobre osiągi wysoką kulturę pracy oraz niski poziom spalania.Bezsprzecznie największym jednostki atutem jest niska awaryjność.

Zalety:
bardzo dobra dynamika
niska awaryjność
niski poziom spalania
bardzo trwała jednostka

Wady:
koszty serwisu
awarie wtryskiwaczy
awarie filtra DPF

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 31

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 6
Średnia (głosów 3):
(5.78)
Trwałość
 4.67/10
Utrzymanie
 6.67/10
Dynamika
 6/10

Głosy według opinii:

21

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

C200 cdi w204 03.04.2021
Średnia:
(0.00)
Tak

Opinia: Ktoś naprawdę nie zna sie na tych silnikach, om651 posiada wtryskiwacze Delphi tylko i wyłącznie. Wtryskiwacze bosch były stosowane w om646. Silnik generalnie bardzo dobry ale minusem jest bardzo trudny dostęp do osprzętu.

Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: 2.1 cdi 136Rocznik: 2011Przebieg: 224000 Śr. spalanie: 7.0
mercedes c 180 cdi,auto stop, combi 07.01.2020
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Nasze auto ma juz 7 lat.My uzywamy 3 lata.Co do awarii-tylko zepsuta wycieraczka tylna.Koszty obslugi oceniam jako srednie.Przekladajac koszty-to dodajac awarie do przegladow,to w porownaniu do fiata,mercedes c 180,2013 rocznik jest tanszy w utrzymaniu.Silnik bezawaryjny.Przejechane juz 300000. Oleju nie bierze.Przyspieszenie dobre.Manualna skrzynia,taka chcielismy.Ogolnie oceniamy ten model na 5 z plusem.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:Bardzo pojemny,nawet dla wiekszych pasazerow.Jest dosc sztywny na trasie.Wysokosc zawieszenia regulowana automatycznie.BARDZO oszczedny!!Nie uzywamy systemu auto-stop,i auto nie pali srednio wiecej niz 4,9 l.Bezawaryjny.Normalny koszt obslugi.Dobre osiagi.

Wady:Jak na razie brak.

Odmiana silnika: Silnik 2.1 CDI 120Rocznik: 2013Przebieg: 300000 Śr. spalanie: 4.9 l na 100 km
krzysztof 21.10.2018
Średnia:
(7.33)
Nie

Opinia: awaria wtryskiwaczy , awaria pompy , oleju wyciek oleju od strony skrzyni

Trwałość
 (4/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: w212 e220 170KMRocznik / Przebieg: 2014 277000 Śr. spalanie: 7.2

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.