alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volkswagen Transporter T5 1.9 TDI PD 85KM (AXC)

Volkswagen Transporter T5 1.9 TDI PD 85KM (AXC)Wyświetleń: 4342

Volkswagen Transporter T5 1.9 TDI PD 85KM (AXC)

Okres produkcji: 2003-2009

Wersje nadwozia: furgon platforma

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1896
Moc [KM]84
Moment obrotowy [Nm]200
Doładowanieturbosprężarka
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna146
Przyspieszenie (0-100km/h)23
Spalanie - miasto [l/100km]9.4
Spalanie - trasa [l/100km]6.5
Spalanie - średnie [l/100km]7.6

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju5.8 l
Wymiana olejuco 15.000 lub 1 rok
Wymiana rozrząduco 90.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPNie - może występować
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryski

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 10

Trasa: 7

Średnie: 8

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 5
Średnia (głosów 1):
(5.5)
Żywotność
 9/10
Awaryjność
 7/10
Spalanie
 5/10
Koszty utrzymania
 1/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 9

Opinie użytkowników

transporter/t5 30.09.2019
Średnia:
(5.50)
Tak
"Silnik świetnie sie spisuje co prawda od początku przez plastikową pokrywę zaworów poci się, ale ubytków nie ma. Zawsze jest poziom od wymiany do wymiany. Może nie jest najmocniejszy i czasem nawet na pusto brakuje mu mocy żeby sprawnie wyprzedzić to jest wystarczający. . Jeżdżę tym samochodem od 8 lat i moja opinia jest taka . Całkiem wytrzymałe auto i wygodne jak na busa Nie zawiódł mnie nigdy w trakcie jazdy, jeżdżę nim codziennie. Sprowadziliśmy go sami z Niemiec w 2011 z przebiegiem 192k. Pierwsze poważniejsze wymiany były w 2014 przy 220k wymieniliśmy sprzęgło z dwumasą, ok. 240k 2015r. przewody intercoolera, regeneracja vacumpompy 2017r. ok280k całe zawieszenie i hamulce 2019r. Wszystkie części które do tej pory wymieniłem nie zepsuły się i jeżdżę na nich dalej. Ogólnie w tym najgorsze są koszty utrzymania i brak wielu części zamiennych. Aktualnie zaczyna się coś sypać i będzie to turbina do regeneracji albo zawór egr, przebieg 320k. "
Żywotność
 (9/10)
Awaryjność
 (7/10)
Spalanie
 (5/10)
Koszty utrzymania
 (1/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:10l/100km

Spalanie - trasa:7l/100km

Spalanie - średnie:8l/100km

Zalety:Trwałość, wygoda,
Wady:Koszty gdy się coś sypnie, utrzymanie, wiele części trzeba kupować w aso, albo po regeneracji.
2003/320000