alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volkswagen Transporter T5 1.9 TDI PD 85KM (AXC)

Volkswagen Transporter T5 1.9 TDI PD 85KM (AXC)Wyświetleń: 3252

Volkswagen Transporter T5 1.9 TDI PD 85KM (AXC)

Okres produkcji: 2003-2009

Wersje nadwozia: furgon platforma

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1896
Moc [KM]84
Moment obrotowy [Nm]200
Doładowanieturbosprężarka
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna146
Przyspieszenie (0-100km/h)23
Spalanie - miasto [l/100km]9.4
Spalanie - trasa [l/100km]6.5
Spalanie - średnie [l/100km]7.6

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju5.8 l
Wymiana olejuco 15.000 lub 1 rok
Wymiana rozrząduco 90.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPNie - może występować
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryski

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 10

Trasa: 7

Średnie: 8

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 4
Średnia (głosów 1):
(5.5)
Żywotność
 9/10
Awaryjność
 7/10
Spalanie
 5/10
Koszty utrzymania
 1/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 9

Opinie użytkowników

transporter/t5 30.09.2019
Średnia:
(5.50)
Tak
"Silnik świetnie sie spisuje co prawda od początku przez plastikową pokrywę zaworów poci się, ale ubytków nie ma. Zawsze jest poziom od wymiany do wymiany. Może nie jest najmocniejszy i czasem nawet na pusto brakuje mu mocy żeby sprawnie wyprzedzić to jest wystarczający. . Jeżdżę tym samochodem od 8 lat i moja opinia jest taka . Całkiem wytrzymałe auto i wygodne jak na busa Nie zawiódł mnie nigdy w trakcie jazdy, jeżdżę nim codziennie. Sprowadziliśmy go sami z Niemiec w 2011 z przebiegiem 192k. Pierwsze poważniejsze wymiany były w 2014 przy 220k wymieniliśmy sprzęgło z dwumasą, ok. 240k 2015r. przewody intercoolera, regeneracja vacumpompy 2017r. ok280k całe zawieszenie i hamulce 2019r. Wszystkie części które do tej pory wymieniłem nie zepsuły się i jeżdżę na nich dalej. Ogólnie w tym najgorsze są koszty utrzymania i brak wielu części zamiennych. Aktualnie zaczyna się coś sypać i będzie to turbina do regeneracji albo zawór egr, przebieg 320k. "
Żywotność
 (9/10)
Awaryjność
 (7/10)
Spalanie
 (5/10)
Koszty utrzymania
 (1/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:10l/100km

Spalanie - trasa:7l/100km

Spalanie - średnie:8l/100km

Zalety:Trwałość, wygoda,
Wady:Koszty gdy się coś sypnie, utrzymanie, wiele części trzeba kupować w aso, albo po regeneracji.
2003/320000