alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Mercedes Citan W415 109 CDI (90KM)

Mercedes Citan W415 109 CDI (90KM)Wyświetleń: 5948

Mercedes Citan W415 109 CDI (90KM)

Okres produkcji: od 2012

Wersje nadwozia: furgon

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1461
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]200
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna156
Przyspieszenie (0-100km/h)13
Spalanie - miasto [l/100km]5.3
Spalanie - trasa [l/100km]4.5
Spalanie - średnie [l/100km]4.8

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W40
LIlość oleju4.5 L
Wymiana olejuco 30.000 lub 1 rok
Wymiana rozrządupo .160.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryski

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.4

Trasa: 5.5

Średnie: 6

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 12
Średnia (głosów 2):
(8.25)
Żywotność
 9/10
Awaryjność
 7.5/10
Spalanie
 8.5/10
Koszty utrzymania
 8/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 8

Opinie użytkowników

109 CDI 28.07.2020
Średnia:
(8.25)
Tak
"Mam 109 CDI od 6 lat. Samochód z małymi wadami. co 30 tyś km trzeba czyścić dociski klocków hamulcowych tył zapiekają się i nie odbijają. Nie dopuszczać do jazdy na zbyt niskim poziomie paliwa , niszczy się pompa paliwowa . Ja musiałem wymienić po 100 tyś. Oznaki korozji z pod lakieru po 4 latach. "
Żywotność
 (8/10)
Awaryjność
 (7/10)
Spalanie
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.8l/100km

Spalanie - trasa:4.9l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:bardzo dobre zawieszenie i ekonomiczny silnik.
Wady:słaba klimatyzacja, zbyt często zacierają się zaciski od hamulców
2013
109 22.01.2020
Średnia:
(8.25)
Tak
"całkiem OK"
Żywotność
 (10/10)
Awaryjność
 (8/10)
Spalanie
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:brak awarii
Wady:duze palanie
2016/12000