alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Citroen Jumper II FL 2.2 HDi 16V (130KM)

Citroen Jumper II FL 2.2 HDi 16V (130KM)Wyświetleń: 5609

Citroen Jumper II FL 2.2 HDi 16V (130KM)

Okres produkcji: 2011-2014

Wersje nadwozia: furgon skrzynia podwozie

Dane techniczne

Pojemność [cm3]2198
Moc [KM]130
Moment obrotowy [Nm]320
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna160
Przyspieszenie (0-100km/h)16.2
Spalanie - miasto [l/100km]10.8
Spalanie - trasa [l/100km]7.8
Spalanie - średnie [l/100km]8.9

Zalecane przez serwis

?Typ olejuTotal 5W30
LIlość oleju6.0 L
Wymiana olejuco 40.000 lub 2 lata
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryski

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 10.8

Trasa: 7.6

Średnie: 8.8

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 4
Średnia (głosów 2):
(7.5)
Żywotność
 6/10
Awaryjność
 7/10
Spalanie
 9/10
Koszty utrzymania
 8/10

Głosy według opinii:

11

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 3

Opinie użytkowników

SP.2 22.06.2020
Średnia:
(6.00)
Nie
"Powiem w skrócie kupujcie autka i po 200tyś do sprzedania bo się nie wypłacicie za to auto. Ja wsadziłem ok 27-28tyś zł w naprawy od 260tyś przebiegu.Jak silnik się dosłownie rozwalił robiąc dziurę to wydatki mam co chwilę a przejechałem już ok 12tyś km.Oczywiście niec nie zapowiadało że coś dolega w silniku.Autko zero dymu , kopa miało , nic nie trzaskało , chodziło jak ta lala aż tu na trasie w Niemczech coś trzasło u olej wyciekł z auta.Okazało się że dziura w silniku jest wybita tylko nie pamiętam czy od korbowodu czy od tłoka bo sie nie znam aż tak na tym. Silnik wymieniony na po regeneracji,skrzynię przy okazji do regeneracji itd.itd. Potem w trakcie już jazdy lawina usterek DPF ,EGR ,pompa i kupie pierdoł wszystko do wymiany na nowe prócz pompy która miała tylko wyciek.Pokrywa głowicy plastikowa gdzie są gniazda wtrysków do wymiany bo olej wybiło.Teraz chodzi lecz co jakiś czas wskakuje EGR awaria i gaśnie więc znów możliwe że będzie trzeba wyłożyć 1 do 2tyś zł."
Żywotność
 (2/10)
Awaryjność
 (4/10)
Spalanie
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:11l/100km

Spalanie - trasa:8l/100km

Spalanie - średnie:9.5l/100km

Zalety:Jazda należy do przyjemnych chwil w tym aucie. Wersja L3H2 pojemna prosta paka. zawieszenie nie sprawia najmniejszych problemów.
Wady:1-silnik rypnął po 260tyś 2-skrzynia ciężko wchodzi 1 oraz 4 3-parujące lampy przednie porażka 4-problemy z DPF 5-EGR 2 raz 5-drobne problemy z elektryką (regulacja przednich lamp,elektryczna szyba kierowcy,swiatła tył,czujnik poduszki się zaświecił)
2012
Sylwek 20.12.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"Auto bardzo dobrze sie prowadzi,silnik bardzo dobrze zestroiony ze skrzynią, odpowiednia dobrana moc co przekłada się na komfort jazdy oraz dobre spalanie.Auto od nowości w moich rękach, po za przeglądami zero problemów,przebieg 160tys trasa/miasto 50/50 średni spala 8L."
Żywotność
 (10/10)
Awaryjność
 (10/10)
Spalanie
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:10.5l/100km

Spalanie - trasa:7.2l/100km

Spalanie - średnie:8.0l/100km

Zalety:auto godne polecenia pod każdym wzgledem, najbardziej zaskoczył mnie silnik dobra kultura pracy niskie spalanie, dobra pozycja za kierownicą dobre fotele
Wady:nie znalazłem
Jumper 2011r 160tys