alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Nissan Almera N16 2.2 Di 110KM (YD22DDT)

Nissan Almera N16 2.2 Di 110KM (YD22DDT)Wyświetleń: 10081

Nissan Almera N16 2.2 Di 110KM (YD22DDT)

Okres produkcji: 2000-2002

Wersje nadwozia: hatchback sedan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]2184
Moc [KM]110
Moment obrotowy [Nm]230
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna185
Przyspieszenie (0-100km/h)12.3
Spalanie - miasto [l/100km]7.5
Spalanie - trasa [l/100km]4.7
Spalanie - średnie [l/100km]5.7

Zalecane przez serwis

?Typ oleju5W40
LIlość oleju5.2 L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryski -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.7

Trasa: 5

Średnie: 5.9

Inne silniki w tym modelu

Brak innych silników w tym modelu

31.10.2016MarcinTak

Silnik na pewno na plus. Swój egzemplarz zakupiłem jakieś pół roku temu, póki co samochód zawiódł mnie tylko raz-dzisiaj, pękł przewód wtryskiwacza i zapewne ze względu na budowę pompy paliwa lało się za samochodem jak z wiadra. Całe szczęście udało się załatać migomatem. Silnik to typowy wół roboczy, duży, ciężki, hałasuje ale zbiera się bardzo znośnie. Samochód użytkowany głównie w trasie(Holandia- do sklepu autostradą 12km w jedną stronę albo więcej) i właściwie silnik nie palił wiele a ja jestem młodym kierowcą i czasami lubiłem przycisnąć(choć bez rewelacji, maksimum co mi spalił w takiej jeździe trochę trasa, trochę miasto to 6l. Spalanie w czystej trasie to 4,5l ale zapewne niższe wyniki byłyby możliwe do uzyskania przy jeździe max 90-100km/h. Do jazdy trzeba się przyzwyczaić, na mostku jak startujemy to albo puszczamy sprzęgło i wciskamy gaz i zbieramy się jak ostatnia ciot(k)a albo wciskamy gaz do 1700obr/min i puszczamy sprzęgło żłobiąc kratery w gruzie.Samochód zaczyna jechać tak od 1700obr właśnie i na takie np. ronda sugeruję wbić dwójeczkę i nie utrudniać ruchu turbodziurą.


05.06.2016RobertNie

Kupiłem to niedawno... Muszę powiedzieć że ten silnik to katastrofa. Dla kogoś kto zawsze jeździł benzyniakiem jazda tym czymś to udręka. Jak wyjedziesz komuś i zapomnisz o biegu, to zapomnij że to coś pojedzie. Ty masz "pełen" a koleś z tyłu myśli "co za baran nie dość że wyjechał pod nos to jeszcze nie depnie..." Jak minie 2000 to faktycznie jedzie ale trzeba się uczyć na nowo jeździć. Niby się zbiera ale tylko między 2-4tyś, mieszasz biegami w kółko, zapomnij o dojeżdżaniu do skrzyżowania na czwórce, czasem nawet trójka jest za wysoka. Moja benzynka nie miała 3lV6 jak ktoś może pomyśleć a tylko 1.6l 16V 88KM też japończyk - mogłem jeździć nią 40km/h na piątce i nawet przyspieszała od tej prędkości bez zmiany biegów. Tu się fajnie jedzie na autostradzie - 140km/h. Miałem kiedyś Opla Combo 1.3cdti był dynamiczniejszy też miał gigantyczną turbodziurę ale to przecież 1.3 no ale nie jechał 180 tylko 140...


15.05.2017WojciechTak

Witam posiadam model nissana Almera tino z silnikiem diesla,o pojemności 2.2 litra.Z silnikiem nie mam absolutnie żadnych problemów.Dodatkowo samochód ma wgrany profesjonalny chip o mocy 40 km.średnie spalanie tej jednostki kształtuje się następująco w mieście przed chipem 8 litrów na sto kilometrów,po chipie 7,w trasie przed chipem 5 litrów teraz 4,5 lita,spalanie mieszanie wynosi jakies 6-6,5 litra.Silnik jak i samochód jest bezobsługowy posiada łańcuch rorzadu. Uzytkuje go już 3 lata.Nie mam żadnych problemów z silnikiem.w późniejszym okresie zamontuje nowa turbinę z 2.2 dci intercooler będzie posiadał wycięty katalizator,wydech remusa i wiele innych przeróbek.Mój cel to żeby samochód wypluł jakieś 180-190 km i 400-450 Mn momentu obrotowego.Także na koniec polecam wszystkim ten silnik!!!!!


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 15
Średnia (głosów 4):
(9.38)
Trwałość silnika
 9/10
Niezawodność auta
 9.25/10
Spalanie ON
 9.75/10
Koszty utrzymania
 9.5/10

Głosy według opinii:

40

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 17

Opinie użytkowników

Adrian 07.11.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Niestety takich nowych aut już nie robią, dlatego jeżdżę tym aż się nie rozsypie ;) blacha bo silnik wiele przetrwa pomimo przebiegu powyżej 350 tys km nie dymi, ładnie się zbiera. Trochę ciężko pali w przedziale temperatur od 10-0 stopni ale ten typ tak ma , co dziwne przy minus 30 pali od strzała. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.7l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:koszty utrzymania,spalanie, bezawaryjność.
Wady:Korozja, opłaty OC-duża pojemność.
n16/2000/350kkm
Bartek 22.09.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Moja Alka mimo przebiegu 320tyś dalej mało pali, po rozgrzaniu silnik działa równo i cicho (jak na diesla), 50 tyś przejechane w ciągu roku. Wszystko działa jak należy. Bardzo tanie utrzymanie, mogę polecić każdemu kto dużo jeździ ;)"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:Tani w utrzymaniu
Wady:Korozja nadwozia
Nissan Almera N16, 2,2 Di 110KM
Samnita 07.12.2014
Średnia:
(8.50)
Tak
"Egzemplarz 14 letni nie jest już tak świetny jak nowy, ale to wciąż mocne i ładne auto. Bolączki to układ paliwowy i korozja nadwozia."
Trwałość silnika
 (6/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5.8l/100km

Spalanie - średnie:6.0l/100km

Zalety:Moc, Układ kierowniczy, Niskie spalanie, Komfort
Wady:Korozja nadwozia, Układ paliwowy, Zawieszenie
Nissan Almera 2.2 Di 2000 292000
Krzysiek 02.05.2013
Średnia:
(9.00)
Tak
"Autko rewelacyjne. Przejechałem 75 kkm w 4 lata i wymieniłem osłony przegubów, klocki i tarcze. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.7l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6.2l/100km

Zalety:Spalanie, wygoda
Wady:zbyt miękkie zawieszenie
Almera 2,2 Di 2001, przebieg 178000