alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volkswagen Golf IV 1.9 TDI 110KM (AHF/ASV)

Volkswagen Golf IV 1.9 TDI 110KM (AHF/ASV)Wyświetleń: 33678

Volkswagen Golf IV 1.9 TDI 110KM (AHF/ASV)

Okres produkcji: 1997-2006

Wersje nadwozia: hatchback kombi cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1896
Moc [KM]110
Moment obrotowy [Nm]235
Doładowanieturbosprężarka
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna185
Przyspieszenie (0-100km/h)12.4
Spalanie - miasto [l/100km]6.5
Spalanie - trasa [l/100km]4.6
Spalanie - średnie [l/100km]5.2

Zalecane przez serwis

?Typ oleju5W40 - 10W40
LIlość oleju4.5L
Wymiana olejuco 10.000 km
Wymiana rozrząduco 90.000 Km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryski -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.1

Trasa: 5.2

Średnie: 6.2

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 SDI6813317.25.1
1.9 TDI11528510.35.1
1.9 TDI1303109.65.2

11.04.2015Marek Wrocław Tak

Bardzo Polecam Autko !! Moje ma już 19 lat karoseria się trzyma i nie będę go zmieniał. Znajomych jak wożę są zachwyceni bo dbam o estetykę i wygląda dalej jak z salonu mimo tego ze przejechane ma 350 tyś km. Jedyne co muszę zrobić to po tak dużym przebiegu założyć pokrowce na siedzenie bo już troszkę się wytaly


21.02.2017CssTak

Posiadam go już prawie 4 lata. Nie jest pierwszej nowości, ale na silnik nie mogę narzekać. W ciągu czterech lat przy silniku wymieniane przewody paliwowe (rozpadły się ze starości) i nic więcej. Polecam


06.09.2019TOLEDO IITak

Bezawaryjny, tani w eksploatacji, oszczędny, w miare dynamiczny. Na trasie czy w mieście niczego mu nie brakuje. Polecam.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 43
Średnia (głosów 6):
(8)
Trwałość silnika
 8.5/10
Niezawodność auta
 7.67/10
Spalanie ON
 7.67/10
Koszty utrzymania
 8.17/10

Głosy według opinii:

51

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 50

Opinie użytkowników

Golf 4 1.9 TDI ASV 21.02.2021
Średnia:
(8.75)
Tak
Opinia: Nie ma na co narzekać, po prostu wygodny wół roboczy, który zabiera tyłek z punktu A do B i ma spełniać swoje zadanie. Dobrze wyciszony i poskładany, zawieszenie pracuje poprawnie, bardzo mało pali, a części do niego kosztują grosze i są na tyle dostępne, że nie dziwisz się, gdy znajdujesz jakieś otwierając lodówkę. Mocy ma wystarczająco do normalnej jazdy, nawet coś tam jedzie i nie trzeba się bać wyprzedzając. Jedynie brakuje 6 biegu na autostradzie. Niestety w moim przypadku kończy się uszczelka pod głowicą, ale należy wziąć na poprawkę to, że samochód ma 21 lat i sporo kilometrów za sobą. Minimalnie bierze go rdza na dole błotnika, na tylnych nadkolach, końcu progu i rancie klapy bagażnika. Śmiało mogę polecić jako tanie wozidło.
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:Niskie koszty utrzymania, tanie i łatwo dostępne części, spala prawie samo powietrze, wygodny.
Wady:mało rdzy, ale jednak gdzieś tam jest, brak 6 biegu
Rocznik / Przebieg:2000, 408 tys km
golf 4 06.05.2020
Średnia:
(8.00)
Tak
Opinia: mam krotko, ale zaskoczony pozytywnie, po podłączeniu vcds ( ostatni skan 6 lat wcześniej) zero błędów
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:dynamiczny do miasta
Wady:brak szóstego biegu
Rocznik / Przebieg:1999r 375000
110km combi 02.03.2020
Średnia:
(9.75)
Tak
Opinia: polecam trwałe i niezawodne autko
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:silnik skrzynia zawieszenie spalanie dynamika
Wady:korozja na tylnej klapie w combi i przednich błotnikach
Rocznik / Przebieg:2001 190000tys przebiegu
Roman 08.03.2016
Średnia:
(6.75)
Tak
Opinia: Raczej zadowolony choć spalanie duże!Reszta w ocenach!
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (7/10)
Spalanie ON
 (5/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.8l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7.1l/100km

Zalety:w miarę trwałe zawieszenie ,silnik ,osprzęt.dynamiczny,
Wady:Blachy!Korozja wydechu,elektronika,stosunkowo duże spalanie (ciężka noga)
Rocznik / Przebieg:1998r. 456000tyś.
25.03.2013
Średnia:
(4.75)
Nie
Opinia: Średnia ocena: (10.00) Yanek 16.12.2012 "Bardzo dynamiczny, bardzo dobre osiągi przy nie dużym spalaniu.Taki wół roboczy ,mam na liczniku już 400 000 tys km to o czymś świadczy .Części w bardzo przyzwoitych pieniądzach ,awaryjność mała a jak już się zdarzy to każdy mechanik sobie poradzi .To jest właśnie przewaga VW nad innymi dziwnymi autami które mają różne dziwne rozwiązania .Ja jestem zadowolony nie narzekam ,auto nie najnowsze ale cóż więcej potrzeba jak nie zawodnego kolegi podróży " Żywotność (10/10) Awaryjność (10/10) Spalanie (10/10) Koszty utrzymania (10/10) Raport spalania według użytkownika Spalanie - miasto: 6.5 l/100km Spalanie - trasa: 4.5 l/100km Średnie spalanie: 6 l/100km Zalety: dynamika, żywotność, tanie cześci, bezproblemowy serwis Wady: zbyt nisko zawieszony silnik, trochę rdzewieje REALNY PRZEBIEG WPISANY PONIŻEJ na 320 000, więc może do 400 000 dojedzie, proszę ne pisać po 10 punktów jeśli auto i silnik rdzewieje, bo to się kupy nie trzyma, aże każdy mechanik sobie z nim radzi to też raczej jest na 50% awaryjności nie na 10 punktów, miałem vw III 1.8 benzynę i więcej nie chcę mieć kłopotów z autami, szczególnie z vw
Trwałość silnika
 (5/10)
Niezawodność auta
 (4/10)
Spalanie ON
 (5/10)
Koszty utrzymania
 (5/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.6l/100km

Zalety:urzytkownik
Wady:rdza, siadające sprzęgło bardzo twarde sprzęgło
Rocznik / Przebieg:Golf 1,9 90KM
16.12.2012
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Bardzo dynamiczny, bardzo dobre osiągi przy nie dużym spalaniu.Taki wół roboczy ,mam na liczniku już 400 000 tys km to o czymś świadczy .Części w bardzo przyzwoitych pieniądzach ,awaryjność mała a jak już się zdarzy to każdy mechanik sobie poradzi .To jest właśnie przewaga VW nad innymi dziwnymi autami które mają różne dziwne rozwiązania .Ja jestem zadowolony nie narzekam ,auto nie najnowsze ale cóż więcej potrzeba jak nie zawodnego kolegi podróży
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:dynamika, żywotność, tanie cześci, bezproblemowy serwis
Wady:zbyt nisko zawieszony silnik, trochę rdzewieje
Rocznik / Przebieg:320000