Okres produkcji: 2002-2007
Wersje nadwozia: sedan
Pojemność [cm3] | 4921 |
Moc [KM] | 313 |
Moment obrotowy [Nm] | 750 |
Doładowanie | turbosprężarka |
Skrzynia biegów | 6/automat |
Prędkość maksymalna | 250 |
Przyspieszenie (0-100km/h) | 6.9 |
Spalanie - miasto [l/100km] | 16.6 |
Spalanie - trasa [l/100km] | 8.5 |
Spalanie - średnie [l/100km] | 12.6 |
?Typ oleju | Castrol 5W30 |
LIlość oleju | 11.5 L |
Wymiana oleju | co 15.000 km lub 1rok |
Wymiana rozrządu | Łańcuch |
DPF/FAP | Tak |
Dwumasa | Tak |
Turbina | Geometria zmienna |
Wtryski | elektromagnetyczne -Bosch |
Oznaczenie | Moc | Mom. obr. | Przysp. | Śr. spal. |
---|---|---|---|---|
3.0 V6 TDI | 225 | 450 | 9.1 | 9.6 |
09.12.2013Władysław
Baaaardzo wysokie koszta eksploatacji w przypadku większości awarii silnika trzeba go całego wyciągnąć dwie turbosprężarki w razie problemów trzeba sięgnąć głęboko do portfela, ponadto lubią padać przedwcześnie wtryski,silnik współpracuje z filtrem cząstek stałych koszt nowego elementu poza ASO to 4-5 tysięcy. Lepiej zastanowić się kilka razy nad kupnem używanego kilkuletniego samochodu z tym potworem niż później wydać 1/3 ceny całej wartości na jego remont.
10.04.2019vw pheaton
Silnik skonstruowany z myślą o limuzynie vw pheaton i suvie tuareg. Rozrząd oparty o koła zębate, a nie o łańcuch jak jest, napisane w danych technicznych. 5.0 v10 tdi powstał z połączenia dwóch silników 2.5tdi r5 na pompo -wtryskiwaczach z vw t5.
Obecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.
Jednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.
Większość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.
Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.
Najbardziej awaryjna część tego auta?
Raport spalania według użytkownika
Spalanie - miasto:17l/100km
Spalanie - trasa:11l/100km
Spalanie - średnie:13l/100km
Polecane silniki