alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volkswagen Phaeton 5.0 V10 TDI PD 313KM (AJS)

Volkswagen Phaeton 5.0 V10 TDI PD 313KM (AJS)Wyświetleń: 10435

Volkswagen Phaeton 5.0 V10 TDI PD 313KM (AJS)

Okres produkcji: 2002-2007

Wersje nadwozia: sedan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]4921
Moc [KM]313
Moment obrotowy [Nm]750
Doładowanieturbosprężarka
Skrzynia biegów6/automat
Prędkość maksymalna250
Przyspieszenie (0-100km/h)6.9
Spalanie - miasto [l/100km]16.6
Spalanie - trasa [l/100km]8.5
Spalanie - średnie [l/100km]12.6

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju11.5 L
Wymiana olejuco 15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 17

Trasa: 11

Średnie: 13

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
3.0 V6 TDI2254509.19.6

09.12.2013WładysławNie

Baaaardzo wysokie koszta eksploatacji w przypadku większości awarii silnika trzeba go całego wyciągnąć dwie turbosprężarki w razie problemów trzeba sięgnąć głęboko do portfela, ponadto lubią padać przedwcześnie wtryski,silnik współpracuje z filtrem cząstek stałych koszt nowego elementu poza ASO to 4-5 tysięcy. Lepiej zastanowić się kilka razy nad kupnem używanego kilkuletniego samochodu z tym potworem niż później wydać 1/3 ceny całej wartości na jego remont.


10.04.2019vw pheatonTak

Silnik skonstruowany z myślą o limuzynie vw pheaton i suvie tuareg. Rozrząd oparty o koła zębate, a nie o łańcuch jak jest, napisane w danych technicznych. 5.0 v10 tdi powstał z połączenia dwóch silników 2.5tdi r5 na pompo -wtryskiwaczach z vw t5.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 5
Średnia (głosów 1):
(5.25)
Trwałość silnika
 7/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 2/10
Koszty utrzymania
 2/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 3

Opinie użytkowników

Tomasz 10.02.2017
Średnia:
(5.25)
Tak
Opinia: Poza regeneracją turbin nic złego z silnikiem się nie dzieje.
Trwałość silnika
 (7/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (2/10)
Koszty utrzymania
 (2/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:17l/100km

Spalanie - trasa:11l/100km

Spalanie - średnie:13l/100km

Zalety:Komfort ,przyjemny na dlugie trasy
Wady:Wysokie spalanie i wysokie koszty utrzymania.
Rocznik / Przebieg:Vw phaeton 5.0 v10 . 2005 rok