alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volkswagen Lupo 1.4 TDI PD 75KM (AMF)

Volkswagen Lupo 1.4 TDI PD 75KM (AMF)Wyświetleń: 15625

Volkswagen Lupo 1.4 TDI PD 75KM (AMF)

Okres produkcji: 1998-2005

Wersje nadwozia: hatchback

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1422
Moc [KM]75
Moment obrotowy [Nm]195
Doładowanieturbosprężarka
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna170
Przyspieszenie (0-100km/h)12.0
Spalanie - miasto [l/100km]5.6
Spalanie - trasa [l/100km]3.5
Spalanie - średnie [l/100km]4.3

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejuco 15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 90.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskipompowtryski -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 4.9

Trasa: 3.6

Średnie: 4.1

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.7 SDI6011516.04.4
1.2 TDI6114014.33.0

18.11.2016Kasper Tak

bardzo odczuwalna turbodziura poniżej 2tyś obrotów. powyżej jest ok. przyjemna charakterystyka pracy, gorzej z jej kulturą, silnik jest głośny i generuje nieprzyjemną wibrację. jak na małą jednostkę słabo wypada z oszczędnością. Osiąga wyniki zbliżone do znacznie mocniejszych silników 2.0TDI. Jeśli chodzi o serwisowanie to poza rutynowymi akcjami(filtry, rozrząd, świece) nie wymagał większej uwagi przez 2 letni okres użytkowania


28.02.2016KrzysztofTak

Dojezdzam autem codziennie 60km do pracy. Ergonomia jest bardzo slaba. Autem zrobiłem jak dotąd 14tys km. W tym okresie wymieniłem uszczelniacze pompowtryskiwaczy oraz uszczelke pompy VACUM. Bardzo ekonomiczny silnik. Do pracy silnika można sie przyzwyczaić. Jest naprawdę tanio, ale dość mało komfortowo. Po passacie b5 i astrze H chciałem auto, które będzie mnie mało kosztować i naprawdę mało kosztuje eksploatacja tego małego traktorka. Polecam jeżeli, ktoś nie chce wydawać fortuny na utrzymanie auta.


25.07.2013Tak

Seat Ibiza 1.4 tdi 2006 r 141 tys km. troszkę głośny jak zimny, pozatym same zalety, bardzo ekonomiczny


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 14
Średnia (głosów 2):
(10)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 10/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 11

Opinie użytkowników

Paweł 08.10.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Auto naprawdę godne polecenia, łączy w sobie tanią eksploatację i wygodę jazdy (szczególnie po mieście), mnie jeszcze w przeciągu 2 lat i przejechaniu w międzyczasie 50.000 tyś. km nie zawiodło, dołożyłem tyle co rozrząd, wymiany oleju + filtrów i dla własnej wygody wymieniłem zawieszenie, stosunek mocy do masy sprawia że auto ładnie przyśpiesza i daje sobie radę, maksymalna prędkość jaką uzyskałem to 190 km/h (wbrew temu co podaje producent gdzie prędkość maksymalna wynosi 170 km/h) uważam że dociągnął by do magicznego zamknięcia budzika [200km/h] lecz to auto jest zdecydowanie do jazdy ekonomicznej a nie żyłowania go na max obrotach ;)
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:4.8l/100km

Spalanie - trasa:3.6l/100km

Spalanie - średnie:4.1l/100km

Zalety:Jak dla mnie niezawodny, Małe spalanie, W zatłoczonym mieście niezastąpiony ;)
Wady:Czasami pojawia się zgrzyt przy wrzuceniu trzeciego biegu
Rocznik / Przebieg:Lupo/2002/205680
xxx 31.07.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: :)
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.0l/100km

Spalanie - trasa:3.5l/100km

Spalanie - średnie:4.0l/100km

Zalety:100KM i 250nm
Wady:brak
Rocznik / Przebieg:lupo 2001 1.4 tdi