Okres produkcji: 1998-2005
Wersje nadwozia: hatchback
Pojemność [cm3] | 1422 |
Moc [KM] | 75 |
Moment obrotowy [Nm] | 195 |
Doładowanie | turbosprężarka |
Skrzynia biegów | 5-biegowa |
Prędkość maksymalna | 170 |
Przyspieszenie (0-100km/h) | 12.0 |
Spalanie - miasto [l/100km] | 5.6 |
Spalanie - trasa [l/100km] | 3.5 |
Spalanie - średnie [l/100km] | 4.3 |
?Typ oleju | Castrol 5W30 |
LIlość oleju | 3.8 L |
Wymiana oleju | co 15.000 km lub 1rok |
Wymiana rozrządu | po 90.000 km |
DPF/FAP | Brak |
Dwumasa | Brak |
Turbina | Geometria stała |
Wtryski | pompowtryski -Bosch |
18.11.2016Kasper
bardzo odczuwalna turbodziura poniżej 2tyś obrotów. powyżej jest ok. przyjemna charakterystyka pracy, gorzej z jej kulturą, silnik jest głośny i generuje nieprzyjemną wibrację. jak na małą jednostkę słabo wypada z oszczędnością. Osiąga wyniki zbliżone do znacznie mocniejszych silników 2.0TDI. Jeśli chodzi o serwisowanie to poza rutynowymi akcjami(filtry, rozrząd, świece) nie wymagał większej uwagi przez 2 letni okres użytkowania
28.02.2016Krzysztof
Dojezdzam autem codziennie 60km do pracy. Ergonomia jest bardzo slaba. Autem zrobiłem jak dotąd 14tys km. W tym okresie wymieniłem uszczelniacze pompowtryskiwaczy oraz uszczelke pompy VACUM. Bardzo ekonomiczny silnik. Do pracy silnika można sie przyzwyczaić. Jest naprawdę tanio, ale dość mało komfortowo. Po passacie b5 i astrze H chciałem auto, które będzie mnie mało kosztować i naprawdę mało kosztuje eksploatacja tego małego traktorka. Polecam jeżeli, ktoś nie chce wydawać fortuny na utrzymanie auta.
25.07.2013
Seat Ibiza 1.4 tdi 2006 r 141 tys km. troszkę głośny jak zimny, pozatym same zalety, bardzo ekonomiczny
Współcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.
Podstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.
Jednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.
Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.
Najbardziej awaryjna część tego auta?
Raport spalania według użytkownika
Spalanie - miasto:4.8l/100km
Spalanie - trasa:3.6l/100km
Spalanie - średnie:4.1l/100km
Raport spalania według użytkownika
Spalanie - miasto:5.0l/100km
Spalanie - trasa:3.5l/100km
Spalanie - średnie:4.0l/100km
Polecane silniki