alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volkswagen Jetta V 1.9 TDI PD 105KM (BKC/BXE/BLS)

Volkswagen Jetta V 1.9 TDI PD 105KM (BKC/BXE/BLS)Wyświetleń: 20804

Volkswagen Jetta V 1.9 TDI PD 105KM (BKC/BXE/BLS)

Okres produkcji: 2005-2010

Wersje nadwozia: sedan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1896
Moc [KM]105
Moment obrotowy [Nm]250
Doładowanieturbosprężarka
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna189
Przyspieszenie (0-100km/h)11.9
Spalanie - miasto [l/100km]6.7
Spalanie - trasa [l/100km]4.7
Spalanie - średnie [l/100km]5.3

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju4.5 L
Wymiana olejuco 15.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipompowtryski -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.6

Trasa: 4.6

Średnie: 5.4

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 TDI105250124.9
2.0 TDI1403209.75.3
2.0 TDI1403209.54.8

01.04.2016Tak

"Jeżdżę od nowości Skodą Octavia II z silnikiem 1.9 TDI - do tej pory nie miałem żadnej awarii silnika, wymieniane regularnie - olej Long Life, filtr paliwa, filtr powietrza i filtr oleju co około 30 tys. km zgodnie z zaleceniami serwisu. Jednakże po rozmowach ze znajomymi mechanikami zaleca się wymieniać co 15 tys. km - i tak będę robił. Zamierzam dalej nim jeździć. Polecam wszystkim ten silnik."


08.04.2019Audi A3 8PTak

W telegraficznym skrócie: klasyka diesla. Geometria w turbo potrafi się zaciąć. U mnie pierwszy raz około 170kkm i trzeba było ją po prostu wyczyścić. Zdarzało się też później ale zawsze udawało się ją na trasie rozruszać. Same turbo dmucha dobrze po dziś dzień. Parametry pompo-wtrysków dalej w normie. Z oryginalnym dwumasem pożegnałem się przy 180kkm. Samochód kupiłem z przebiegiem 90kkm a pierwsze chrobotania odnotowałem przy 120kkm więc obstawiam że 1szy właściciel lubił palnąć ze sprzęgła albo dusił na niskich obrotach. EGR wymieniłem sam po 230kk - wymiana prosta. Olej wymieniam co ok 13kkm. 5w30 były chyba za rzadkie bo miedzy wymianami musiałem dolać ok 0,3l. Przejście na 5w40 (leję Moltul specific 505.01) rozwiązało ten problem. Rada: dbać o czysty dolot, zamontować dodatkowy separator oleju. Taśma do uszczelniania przewodów zawsze powinna być w schowku ;)


04.10.2014SzkodnikTak

Witam Autko jak w podpisie. Rocznik 2004, sprowadzone osobiście (więc nie kręcone) jako 5 latek z przebiegiem 207000. Teraz ma już 300000. Przez ten czas poza standardowymi materiałami eksploatacyjnymi wymieniłem ( przy ~250000)kompletne sprzęgło z dwumasem koszt 1700zł, delikatnie brzęczało, a że wybierałem się w dłuższą trasę wymieniłem profilaktycznie; i zawór EGR koszt 400 zł. Poza tym żadnych innych napraw przy silniku nie robiono. Wersja BKC to najbardziej udana odmiana wsród 105 KM PD. Gorąco polecam."


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 21
Średnia (głosów 5):
(8.35)
Trwałość silnika
 9.4/10
Niezawodność auta
 8/10
Spalanie ON
 7.8/10
Koszty utrzymania
 8.2/10

Głosy według opinii:

50

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 43

Opinie użytkowników

Ja 11.11.2018
Średnia:
(8.50)
Tak
Opinia: Mam ten samochód już 4.5 roku więc mogę trochę powiedziec.Od dnia zakupu przejechałem nim ok120tys km. Miałem parę problemów . Niektóre przez moją głupotę. Ale były też takie których nie przewidziałem ; alternator , bateria, końcówki drążka , błędy airbag , łożysko w kole i inne drobne. Generalnie Jetta to nic innego jak golf V. Część nie są drogie , spalanie niskie. Jest głośno w środku słabe wygłoszony. Odbyłem nim co najmnie 5 tras po 2 - 2.5 tyś w jedną stronę każdą , latem wakacje. Polecam
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:Mało pali , tanie części , naprawisz w wszędzie w Rosji , w Rumuni czy Hiszpani. Czesci od golfa V. Bogate wersje.
Wady:Trzeszcza plastiki , wycieraja sie elementy kierownica przyciski radio, głośno chodzi słabo widać do tylu,
Rocznik / Przebieg:2006
darek 15.11.2015
Średnia:
(9.50)
Tak
Opinia: Fajne auto rodzinne , polecam właśnie ten silnik . Przejechałem nim od dnia zakupu jakieś 55 tyś km. bez problemu jak na razie ... wiadomo oleje , filtry , opony itp. W trasie jak jedziesz przepisowo to można zejść ok 4 l/100km. trzeba pamiętać o dobrej jakości paliwie. Moja Jetta to wersja S , polecam wersje SE czym się różnią wyposarzeniem. , bagażnik duży ok 530 l. W środku dużo miejsca ( jest też miejsce dla teściowej ) , wygodne miejsce za kierownicą , spokojnie może podróżować 5 os. Ja osobiście miałem pare problemów między innymi z ; wymianą żarówki światło postojowe prawa strona ( mało miejsca ) , poduszka pow. w fotelu pasażera ( skasowany błąd i po sprawie) , zbieżność . Poza tym to nic innego niż Golf V. Polecam. PS. zastanawiam się nad zmianą auta chciałbym coś innego myślałem o DS5 albo Passat 2013r
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.2l/100km

Spalanie - trasa:4.3l/100km

Spalanie - średnie:5.0l/100km

Zalety:Prawie same, morzliwość kasowania samemu błędów, tanie część, dużo miejsca , fajny wygląd , niskie koszty utrzymania
Wady:słabe przyśpieszenie, wycierają się niektóre elemęty; kierownica przyciski radio. głośno w środku, zaczynają skrzypać plastiki na desce
Rocznik / Przebieg:2006 , 23000tyś
Dariusz 12.10.2014
Średnia:
(9.25)
Tak
Opinia: Dla mnie bomba , świetne auto rodzinne dla 4-5 osobowej rodziny . Niskie koszty utrzymania , samochód bezawaryjny . Polecam 1.9 tdi , troche głośny ale to w końcu ON. Duży bagażnik większy niż w Passacie czy Oktavi . Zawieszenie odpowiednie na nasze drogi . bardzo dobry na długie trasy. Na jednym baku paliw (55 l.) z Dower anglia do granicy Polski. Zanim kupisz dobrze sprawdzi a potem ciesz się autem na długie lata .Polecam
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.2l/100km

Spalanie - trasa:4.6l/100km

Spalanie - średnie:5.1l/100km

Zalety:Niskie koszty utrzymania, Duży bagarznik, Duża dostępność częcś, dobrze oświetlony nocą, wygodne fotele, wygodne miejsce za kierownicą, niskie spalanie, silnik bardzo wytrzymały praktycznie nie do zajechania przy odpowiednim servisie, bogato wyposarzone wersje
Wady:Słaba widoczność do tyłu
Rocznik / Przebieg:vw jetta 1.9 tdi ,2006r, 175000
x 17.01.2014
Średnia:
(4.50)
Tak
Opinia: mógłby mieć więcej mocy, ale za to jest elastyczny, bardzo trwały i mało pali...
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (3/10)
Spalanie ON
 (2/10)
Koszty utrzymania
 (4/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:mało pali, jest mało awaryjny (jeśli ma mniej niż 500 tys km :)
Wady:raczej brak może oprócz dość słabego przyspieszenia
Rocznik / Przebieg:1.9 TDI / 2007 / 210000
mścisław 27.07.2013
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: ładne, proste auto. ale nie pozbawione wad.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:4.7l/100km

Spalanie - średnie:5.3l/100km

Zalety:niskie spalanie, przestronne wnętrze, prostota wykonania - niska awaryjność, świetne DSG, dobre wyposażenie
Wady:słabe wyciszenie, twarde zawieszenie, słaba widoczność do tyłu, zawieszające się czyjniki cofania
Rocznik / Przebieg:III/2006/150000