alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volkswagen Touran I 1.9 TDI PD 105KM (BLS/BKC/BXE)

Volkswagen Touran I 1.9 TDI PD 105KM (BLS/BKC/BXE)Wyświetleń: 43891

Volkswagen Touran I 1.9 TDI PD 105KM (BLS/BKC/BXE)

Okres produkcji: 2003-2010

Wersje nadwozia: minivan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1896
Moc [KM]105
Moment obrotowy [Nm]250
Doładowanieturbosprężarka
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna179
Przyspieszenie (0-100km/h)13.2
Spalanie - miasto [l/100km]7.4
Spalanie - trasa [l/100km]5.2
Spalanie - średnie [l/100km]5.9

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju4.5 L
Wymiana olejuco 15.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipompowtryski -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.3

Trasa: 4.9

Średnie: 5.9

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 TDI10025013.55.9
2.0 TDI14032010.26.0
1.9 TDI9021014.95.9

04.10.2014SzkodnikTak

Witam Autko jak w podpisie. Rocznik 2004, sprowadzone osobiście (więc nie kręcone) jako 5 latek z przebiegiem 207000. Teraz ma już 300000. Przez ten czas poza standardowymi materiałami eksploatacyjnymi wymieniłem ( przy ~250000)kompletne sprzęgło z dwumasem koszt 1700zł, delikatnie brzęczało, a że wybierałem się w dłuższą trasę wymieniłem profilaktycznie; i zawór EGR koszt 400 zł. Poza tym żadnych innych napraw przy silniku nie robiono. Wersja BKC to najbardziej udana odmiana wsród 105 KM PD. Gorąco polecam."


01.10.2018GrzegorzNie

Przy 210 tys. pierwszy raz robione wtryski. Przy okazji okazało się, że gniazda są już "rozwalone". Przy 260 tys.drugi raz robione wtryski. Przy 271 tys., trzeci raz i przy okazji dowiedziałem się że wałek rozrządu będzie do wymiany. Inny fachowiec to samo powiedział. Auta oczywiście już się pozbyłem... Nowego właściciela czeka poważny remont.


08.04.2019Audi A3 8PTak

W telegraficznym skrócie: klasyka diesla. Geometria w turbo potrafi się zaciąć. U mnie pierwszy raz około 170kkm i trzeba było ją po prostu wyczyścić. Zdarzało się też później ale zawsze udawało się ją na trasie rozruszać. Same turbo dmucha dobrze po dziś dzień. Parametry pompo-wtrysków dalej w normie. Z oryginalnym dwumasem pożegnałem się przy 180kkm. Samochód kupiłem z przebiegiem 90kkm a pierwsze chrobotania odnotowałem przy 120kkm więc obstawiam że 1szy właściciel lubił palnąć ze sprzęgła albo dusił na niskich obrotach. EGR wymieniłem sam po 230kk - wymiana prosta. Olej wymieniam co ok 13kkm. 5w30 były chyba za rzadkie bo miedzy wymianami musiałem dolać ok 0,3l. Przejście na 5w40 (leję Moltul specific 505.01) rozwiązało ten problem. Rada: dbać o czysty dolot, zamontować dodatkowy separator oleju. Taśma do uszczelniania przewodów zawsze powinna być w schowku ;)


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 70
Średnia (głosów 6):
(8.58)
Trwałość silnika
 9.17/10
Niezawodność auta
 8.83/10
Spalanie ON
 9.17/10
Koszty utrzymania
 7.17/10

Głosy według opinii:

60

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 108

Opinie użytkowników

Kazik 12.01.2018
Średnia:
(8.25)
Tak
"Touran 2006 silnik 1.9 105 Km BLS z Dpf. przebieg 110 tkm. poza drobnymi awariami elektroniki (bardzo kiepska jakość przewodów elektrycznych) bez awarii. Silnik bezawaryjny. "
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6-7l/100km

Spalanie - trasa:5-5.5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:Bardzo pojemny , po wyciągnieciu tylnych siedzeń.po przerobieniu moze słuzyć jako miejsce do noclegu,po wstawieniu materaca 180/100.Idealny na dalekie trasy. Polecam
Wady:, Jakość materiałów- oraz blacha bardzo szybko rdzewieje szczegolnie przy tylnej tablicy rejestracyjnej..Vw ,niestety, to już nie ta klasa wykonania i wytrzymalości co kiedyś w latach 70-80.
touran
Danielo 28.04.2017
Średnia:
(8.00)
Tak
"Witam Touran 1T 1.9 TDI BKC Touran którego posiadam to rocznik 2004 - kupiony w 2005. W zasadzie nic sie nie zepsuło do tej pory. Ale! przejechane mam jedynie 107000 ;) Wiem już że dwumas zaczyna drgać I to chyba bardziej ze starosci niż przebiegu. Ale wypowiem się na temat spalania - z tymi 5l/100km to jakieś bajki. Na pewno przy 120km/h tyle nie pali!. Nie mozna się sugerować komputerem bo ten ma wartosci zaniżone. Ja sprawdzałem spalanie z "ręki" czyli do pełna I heja w trasę a pozniej znow do pełna. powyżej 100km/h będzie spalanie powyżej 5litrów. a przy 160km/h to juz powyzej 9litrów. Auto jest wysokie "taczkowate" I opory powietrza są duże. To nie jest golf III tdi zeby palił 5l/100km ! Fizyki się nie oszuka :) Jesli w trasie pali 5.5 - 6 to mozna uznac to za sukces ale jada do 120km/h. Poza tym 105 kM to jednak troche mało jak na takie auto. Na autostradzie nie jest az tak miło - trzeba cisnąć 130-140 I zaczyna robić się w środku głośno od silnika I od wiatru. Ale moze to moje tylko spostrzezenia bo generalnie nie słucham w aucie radia ;) Dla osób które mają tez rozbierznosc w odczycie spalania z komputera a doswiadczeniem ze stacji benzynowej proponuje zrobić korektę na liczniku poprzez procentowe dodanie do pokazywanego spalania. Ja musiałem w sumie wpisać w computer dla tej wartosci 13% więcej I teraz mam spalanie takie jakie jest w rzeczywistosci. Aha do baku wejdzie mniej wiecej 55litrów I trzeba się mocno natrudzic zeby 1tys km zrobic ;) Dla pocieszenia dodam ze VW daje gratis kilka KM i Nm na silnik u mnie na hamowni pokazał 116KM. Co nie zmienia faktu że aby się sprawnie poruszać to należy zrobić mu nową mapę silnika I już powyżej 130Km można mieć dużo większą przyjemność z jazdy. "
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5.5-6l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:tani w utrzymaniu i spala mało przy tych gabarytach
Wady:głośny w środku od silnika i powietrza ale tylko przy prędkosciach autostradowych
1T 2004 1.9 TDI BKC
Tomasz 02.04.2016
Średnia:
(8.50)
Tak
"Touran 1.9 tdi silnik bls,rocz 2006.Auto spisuje się dobrze, Bardzo ekonomiczne na trasie przy prędkości do 120km/godz,spalanie 4,5-5 l ON, jak dotychczas bez większej awarii, wymiana akumulatora. Serwis olejowy ,filtry, klocki, itp. DPF nie stwarza problemu(autostrada na stałych obrotach) ."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5-7l/100km

Spalanie - trasa:4.5-5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:polecam na długie trasy (ekonomiczne i wygodne)
Wady:nie polecam do jazdy miejskiej,
Touran,2006,BLS,115000
Marek 31.05.2015
Średnia:
(8.75)
Tak
"Niezawodny samochód, nigdy nie było problemów z silnikiem ani z osprzętem. Problemem (niewielkim ale) jest zapalanie się kontrolki podgrzewania świec - związane jest to z awaryjnością czujnika stopu. Oleje i płyny systemowe wymieniane i dolewane zgodnie z instrukcją i terminami przeglądów (przebiegiem). Po przebiegu 238000 brak wycieków z silnika czy też innych elementów. Jestem zadowolnony z tego egzemplarza silnik bkc 1,9 tdi"
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.0l/100km

Spalanie - trasa:5.0l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Trwały niezawodny silnik (bkc), regularne wymiany oleju, paska rozrządu zgodnie z instrukcją
Wady:awarie czujka stopu,
Touran T1, 2006, 238000
Marcin 23.09.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"Ekstra auto dla cztero osobowej rodziny. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Bardzo dużo miejsca,
Wady:Kosztowne naprawy
T1 DSG 2005 165000
<<<12>>>