alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volkswagen Touran I 2.0 TDI PD 170KM (BMN)

Volkswagen Touran I 2.0 TDI PD 170KM (BMN)Wyświetleń: 6843

Volkswagen Touran I 2.0 TDI PD 170KM (BMN)

Okres produkcji: 2003-2010

Wersje nadwozia: minivan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1968
Moc [KM]170
Moment obrotowy [Nm]350
Doładowanieturbosprężarka
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna214
Przyspieszenie (0-100km/h)9.0
Spalanie - miasto [l/100km]8.4
Spalanie - trasa [l/100km]5.5
Spalanie - średnie [l/100km]6.6

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejuco 15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak - może występować
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipompowtryski Bosch lub Siemens

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8.5

Trasa: 5.9

Średnie: 6.7

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 TDI10025013.55.9
2.0 TDI14032010.26.0
1.9 TDI9021014.95.9

01.01.2018RobertTak

Samochód fajny,silnik problematyczny z powodu pd siemensa oraz dpf zatyka się i turbina pada i jeszcze dwumas.


18.11.2016KasperTak

"posiadałem 2 lata samochód z tym silnikiem. Jednostka genialna, dopóki nie zacznie sprawiać problemów. zrobiłem nim 40k kilometrów (stan przy zakupie 120k). niesamowita dynamika i kultura działania, podatność na chip tuning (ze 140 do 170KM), oszczędny (średnio 7L, w trasie potrafił zejść poniżej 5L/100). Niestety po przekroczeniu 140 tyś. km zaczęły pojawiać się pewne problemy. Zaczęło się od wymiany wtrysków, następnie doszedła uszkodzona turbina, zapchany dpf i w końcu wykryto pęknięcie głowicy przy 160tys. km. regeneracja nie była możliwa, a koszt wymiany wysoki. Ciężko mi było się rozstać z tym samochodem."


05.05.2016KamilTak

"Samochod spisuje się rewelacyjnie, moc podniesiona do 184km/417nm. Posiadam samochód ponad rok i nic sie z nim nie dzialo, przejechałem ponad 15000km. Dynamika przed modyfikacją bardzo dobra i spalanie w trasie poniżej 5l/100km, po chipie przyspieszenie do 100km/h ponizej 7.5s, przy bardzo dynamicznej jezdzie po miescie spalanie ok 7l"


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 4
Średnia (głosów 3):
(8.75)
Trwałość silnika
 9.33/10
Niezawodność auta
 8.33/10
Spalanie ON
 9.33/10
Koszty utrzymania
 8/10

Głosy według opinii:

30

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 7

Opinie użytkowników

Touran 07.11.2019
Średnia:
(8.75)
Tak
Opinia: silnik 215 kM siła i moc
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.6l/100km

Spalanie - trasa:6.2l/100km

Spalanie - średnie:7.1l/100km

Zalety:
Wady:
Rocznik / Przebieg:2006/194000
Andrzej 28.05.2018
Średnia:
(8.25)
Tak
Opinia: Silnik według mnie jest dobry,jedynie trzeba o niego dbać,jeśli jeżdzimy na dobrym paliwie,wymieniamy co 10-15tyś olej silnikowy i filtry paliwa to silnik odpłaci się bezawaryjną eksploatacją.Oczywiście nie można go katować jak nie jest nagrzany dobrze przyspiesza,jest zrywny.Polecam go lubię nim jeżdzić.
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:przyspieszenie,moc silnika
Wady:wolno się nagrzewa
Rocznik / Przebieg:Vw Touran
Maciek 14.09.2016
Średnia:
(9.25)
Tak
Opinia: Wspaniałe auto !!! Jedynie pompowtryski wymieniono bezpłatnie w VW przy 140tys. Usunąłem DPF i podniosłem moc do 192KM/405NM/8sdo100. Skrzynia DSG super co 60tys wymiana oleju (500zł). Dwumasa niestety wytrzymuje 80tys (można zakupić wzmocnioną LUK za ok. 3500zł - dla tych co dużo jeżdżą) Poza tym lać i jeździć.
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9l/100km

Spalanie - trasa:5.4l/100km

Spalanie - średnie:6.0l/100km

Zalety:Wspaniałe przyspieszenie / Wspaniała trakcja / Wygodne fotele / Dobra widoczność
Wady:BRAK
Rocznik / Przebieg:HIGH/2006/195tys