alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Skoda Fabia II 1.9 TDI PD 105KM (BLS/BSW)

Skoda Fabia II 1.9 TDI PD 105KM (BLS/BSW)Wyświetleń: 6365

Skoda Fabia II 1.9 TDI PD 105KM (BLS/BSW)

Okres produkcji: 2007-2010

Wersje nadwozia: hatchback kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1896
Moc [KM]105
Moment obrotowy [Nm]240
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna190
Przyspieszenie (0-100km/h)10.8
Spalanie - miasto [l/100km]6.4
Spalanie - trasa [l/100km]4.1
Spalanie - średnie [l/100km]4.9

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju4.5 L
Wymiana olejuco 15.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipompowtryski -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Brak danych
dodaj swój raport spalania

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.4 TDI7015514.84.8
1.4 TDI8019513.24.6

25.03.2019JETTA VTak

Silnik w VW Jetta BLS 105 km jest trochę ospały, ale skrzynia DSG poprawia dynamikę. Niskie spalanie, brak problemów z silnikiem. Pierwsza usterka przy 270000, słychać koło dwumasowe. Tak po za tym zero napraw zarówno w aucie jak i silniku. Polecam.


16.05.2019Skoda Octavia IITak

Napiszę tak: Kupiłem Octavię 2 w 2015 roku w ciemno! Po kilku miesiącach dopiero się zainteresowałem co to za silnik. Było to przy przebiegu 170tyś (przy 160tyś wymienona dwumasa) i szok BXE że tak piszą o panewkach że się obracają! o Zgrozo! Teraz przy 270 tyś km mogę powiedzieć silnik trwały jak prawdziwy 1.9 TDI z lat 97! Przez 100 tyś, wymieniłem tylko rozrząd, hamulce i wycieraczki! Wszystko sprawne i chodzi do dziś! Odpukać! Odpukać! Odpukać! Odpala na strzała!, Chodzi spokojniutko, cichutko i równie! Rozmawiałem ze znajomym z Niemiec. Mówił, że dziwi się, że w PL są takie złe opinie o BXE, gdyż u niego uznawane są za jedne z najlepszych wersji, szczególnie po roku 2006. Ja przy swojej wymianem olej i wszystkie filtry co max 13 tyś. Stosuje również ceramizer. Dynamicznie te auto wydaje się jakby miało 130km a nie 105km. Ja bardzo dbam o auto, tzn. Wolno przełączam biegi, nigdy nie jeżdżę po zapaleniu, tylko tak 2,3 minuty po, obroty nie stosuję niskich tylko próbuję trzymać min 2000tyś. i przy 2800, 2900 zmieniam. Oleju nie bierze w ogóle. Może przez 13 tyś spadnie z max to średniego na bagnecie, ale to też nie zawsze. Jedyny minus ale to w przypadku Skody to słychać obroty na wolnych, zdecydowanie głośniej niż DCI. Ogólnie chciałbym napisać, że jestem mega zadowolony z auta i z silnika! Brak jakikolwiek usterek! Odpukać!


17.08.2018TadeuszTak

Autko kupiłem 4 letnie po leasingu i bałem się tego ale okazało się że zupełnie niepotrzebnie.Teraz ma już 10 lat i spisuje się rewelacyjnie, wymieniam tylko części eksploatacyjne, do tej pory żadnej awarii!!! Właśnie wymieniłem sprzęgło chociaż mechanik twierdził że mogę jeszcze pojeździć i okazało się, że było bez dwumasy - koszt całkowity 900 zł. Olej wymieniam co rok czyli co ok 10 tys km. Pewnie, że jest to trochę toporne auto ale naprawdę oszczędne i niezawodne. Mam kombi i zdziwiłem się ile może pomieścić ten bagażnik!!! Drugie auto mam octavię i jest przepaść między nimi ale to inna klasa auta. Naprawdę szczerze polecam!!1


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 4

Nie dodano jeszcze żadnej opinii
nie zwlekaj dodaj ją jako pierwszy

Głosy według opinii:

00

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 3
Brak opinii