alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Skoda Octavia II FL 1.6 TDI CR 105KM (CAYC)

Skoda Octavia II FL 1.6 TDI CR 105KM (CAYC)Wyświetleń: 36796

Skoda Octavia II FL 1.6 TDI CR 105KM (CAYC)

Okres produkcji: 2009-2013

Wersje nadwozia: liftback kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1598
Moc [KM]105
Moment obrotowy [Nm]250
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów5- 7/DSG
Prędkość maksymalna190
Przyspieszenie (0-100km/h)11.8
Spalanie - miasto [l/100km]5.6
Spalanie - trasa [l/100km]3.9
Spalanie - średnie [l/100km]4.7

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju4.3 L
Wymiana oleju15.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządu180.000km lub 5 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Siemensa

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.7

Trasa: 4.8

Średnie: 5.4

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.0 TDI11028011.05.2
2.0 TDI1403209.55.3
2.0 TDI1703508.35.8

10.01.2018Paweł WłochalTak

"mam go 2,5 roku od lipca 2015 w Rapidzie spaceback w odmianie 105 konnej, obecnie okolo 64000 km. Do tej pory dwa serwisy, pierwszy przy 29000 drugi przy okolo 50000. Spalanie zalezy od temperamentu ale ostatnio zauwazyłem ze najlepiej go trzymac na 2000 obrotów, ponizej tylko z górki ale nigdy pod 1500. Paliwo jakie leje to verva diesel na polskich i czeskich stacjach, oraz x motion na omv w Czechach. 1 y serwis okolo 700 złoty w serwisie w Mlada Boleslav, drugi 1100 w Ultimie Jelenia Góra ale czyszczenie klimy i wymiana filtra paliwa. Spalanie na drogach polsko-czeskiego pogranicza, trasa wałbrzych-Mlada Boleslav 4-4,5 litra na sto km o litr wiecej z 3-4 osobami na pokładzie i w kierunku Wałbrzycha bo bardziej pod górkę. Silnik bądź co bądż krece nawet do czerwonego. Na autostradach w okolicach dozwolonych przepisami odcinkach coś koło 6-7, zalezy od ukształtowania terenu. Jazda ile fabryka dała np: Kępno-Wrocław 8 litrów ale we wrocku w 25 minut :) Oczywiście dane z komputera, rzeczywistość, zawsze do pierwszego odbicia każe sugerowac ze komputer kłami zaniżając od 0,2 do o,8 litra ale srednio wychodzi koło 0,5 litra na 100km przekłamania. Silnik chodzi fajnie tak miedzy 2 a3 tys obrotów. Beż problemu nadązam za 2 litowymi tdi passatami b5 i 160 konnymi alfami 159.Póki co nic się nie dzieje ale do pierwszych wymian już nie daleko. Wolę diesla nawet jeśli wyjde na tzw zero bo oszczednosci na paliwie pojdą w osprzet. Póki co obiecałem ze serwis co rok z wymianami płynów i filtrów, wszystko w aso mimo ze juz po gwarancji. 80% to trasy powyzej 100 km."


25.02.2014ZbigniewTak

"Masa samochodu jak i niski wspolczynnik oporu powietrza wplywaja znacznie na spalanie. Olbrzymi plus, przy spokojnej jezdzie z elementami ECO-driving'u :autostrada- 900km srednia predkosc 91km/h- 4,7 l/100km, 900km srednia predkosc 110km/h 5,1 l/100km. Dom-praca, droga gminna spokojna jazda okolo 80km/h na odcinku 20km spalanie okolo 3,3l/100km. W miesiacu srednie spalanie na poziomie 4,3l/100km.(opony zimowe, letnie nie byly jeszcze monotwane). Skrzynia manualna 5 biegowa. Czy 6-cio biegowa powinna byc montowana, nie jestem przekonany, przelozenia sa wystarczajaco dlugie aby przy ciaglej jezdie 140km/h silnik nie wylecial z ramy a momentalne spalanie na plaskim odcinku wahalo sie w granicach 5,2-5,6 l/100km Dynamika siwetna jednak powyzej 130km/h zaczyna wraznie wolniej przyspieszac, stad odjete pol gwiazdki. Trwalosci niestety po 6000km nie mozna dokladnie ocenic, puki co wszystko dziala idealnie. "


23.07.2017Restio.plTak

"Silnik 1.6tdi nie posiada koła dwumasowego ! Idealnie nadaje sie do fachowego tuningu, uzyskane przyrosty mocy oscylują w okolicy140KM i 290Nm co powoduje ze jazda staje sie przyjemnością. Ten sam silnik w najnowszych VW Passatach fabrycznie zestrojony jest na poziomie 120KM przejechane ponad 130tys bez najmniejszej awarii - Polecam"


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 34
Średnia (głosów 9):
(8.47)
Trwałość silnika
 8.67/10
Niezawodność auta
 8.67/10
Spalanie ON
 8.78/10
Koszty utrzymania
 7.78/10

Głosy według opinii:

90

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 92

Opinie użytkowników

fl 06.10.2019
Średnia:
(8.50)
Tak
Opinia: Octavka jest super, duża, wygodna, praktyczna, moim zdaniem jest mało awaryjna. Polecam 340 tyś km i śmiga:)
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.7l/100km

Spalanie - trasa:4.3l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:Wygoda, trwałość elektroniki, spalanie, jakość w wersji elegance, przemyślane rozwiązania, nagłośnienie.
Wady:Przednie zawieszenie, za miękkie niedostrojone. Zabezpieczenie antykorozyjne.
Rocznik / Przebieg:2011
Octavia II 23.09.2019
Średnia:
(9.50)
Tak
Opinia: Kupiłem Skodę z przebiegiem 115000 teraz ma 280000 żadnych problemów wymieniłem tylko sprzęgło na zwykle i auto śmiga.Może komuś wydawać się śmieszne ale jak ktoś potrafi jeździć spokojnie zmieści się w 4 litry na 100 km mnie spala w trybie mieszanym 4.8-5.1 jedyny minus to nie zbyt wygodne fotele poza tym żadnych problemów
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:l/100km

Spalanie - trasa:l/100km

Spalanie - średnie:l/100km

Zalety:Niezawodność bezawaryjność niskie spalanie
Wady:Nie zbyt wygodne fotele
Rocznik / Przebieg:2010
Octavia II 15.08.2019
Średnia:
(0.00)
Tak
Opinia: Silnik 349000 km i śmiga jak nowy. Trzeba dbac, wymieniać olej filtry a odwdzięczy się nirzawodnoscia. Polecam
Trwałość silnika
 (0/10)
Niezawodność auta
 (0/10)
Spalanie ON
 (0/10)
Koszty utrzymania
 (0/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:Dynamiczny, oszczędny i trwaly.
Wady:Brak
Rocznik / Przebieg:20110/349000
Tomek 21.09.2018
Średnia:
(8.75)
Tak
Opinia: Skoda octavia 1.6tdi 105 km, 152000 nakulalem i jedyna awaria to egr,, wymiana 1900zl
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:Dużo miejsca, przyjemna i wygodna jazda
Wady:Brak głośników w tylnych drzwiach oraz przewodów głośnikowych w instalacji
Rocznik / Przebieg:Skoda octavia 2 fl
GRZESIU 30.05.2018
Średnia:
(9.50)
Tak
Opinia: moja octavia smiga po miescie bez problemów .spalanie w miescie 6,3 w trasie ile jedziesz tyle pali przy 140 ok 5,7 polecam moim zdaniem to udany silnik.Żadnych problemow z DPF MAM ZROBIONE 120 TYS KM.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.3l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:Duże komfortowe auto dla rodziny i w trasy tez daje rade .mozna w rtasie leciec 160 kmh dobre audio.niemam żadnych problemów.
Wady:rACZEJ UBOGIE WERSJE
Rocznik / Przebieg:OCTAWIAII2011
Jola 12.02.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Skoda octavia 1,6 tdi bardzo fajny dynamiczny silnik i zarazem bardzo ekonomiczny ,oszczędny !Polecam.Przez 2 lata uzytkowania nic mi sie nie dzieje a troche km robię,oleju nie dolewam bo nie ma takiej potrzeby jest ok! Jesli sie dba o samochód wymienia sie tak jak należy oleje filtry to auto bedzie jeżdzić
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:4.5l/100km

Spalanie - trasa:3.9l/100km

Spalanie - średnie:4.5l/100km

Zalety:wszystko ok
Wady:brak
Rocznik / Przebieg:1,6 Tdi CR
Łukasz 13.10.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Witam. Z racji wyjazdów słuzbowych od 2011 posiadam Skoda Octavia II FL liftback ma juz przejechane ponad 320000 km. Przebieg jest Autostradowy. Serwisowane na bieżąco, Duzo miejsca , nie kiedy pakuję do środka dwa rowery (nie złozone), Nigdy nie miałem przypadku ,że auto odmówiło posłuszeństwa. Z silnikiem 1.6 tdi przy pełnym baku jestes w stanie jadać do 130 km/h przejechac (autostrada) ponad 1000 km.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:Wygodne, bezawaryjne, dużo miejsca,zawieszenie
Wady:brak
Rocznik / Przebieg:Octavia II FL liftback 2011 320000km
Skoda Octavia/2011r/135000 22.06.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Hmm.. Silnik świetny, bezawaryjny. Spalanie przy jeździe max 95 km/h 3.9 L/100km. Przy agresywnej jeździe za miastem po POLSKICH drogach spalanie 5.6. Jazda na autostradzie 170km/h i więcej spalanie w granicach 7-8 litrów. Bardzo oszczędny samochód, polecam. Mimo małego silnika bardzo dobrze przyśpiesza od 2500obr/min, szczególnie widać to na 3 biegu.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.8l/100km

Spalanie - trasa:5.6l/100km

Spalanie - średnie:5.7l/100km

Zalety:Silnik, tanie części, wygoda
Wady:Zmienić znaczek na Audi i będzie petarda ;) bo jednak znaczek to połowa sukcesu, niestety..
Rocznik / Przebieg:
Grześ 20.03.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Auto firmowe a więc nie specjalnie oszczędzane i po za serwisem nic sie nie dzieje,ale trzeba uważać na wyższe prędkości na autostradach bo spalanie rośnie szybko do 6.5L a przy spokojnej jeżdzii do 110km to po niżej 5L.Jak na TDI to silnik idealny cicho chodzi jest elastyczny i nie ma takich wahań obrotów jak w 1.9.Zdecydowanie jego atutem jest niskie spalanie,również auto nie przynosi przykrych niespodzianek,zawieszenie jak na nasze drogi OK.Polecam
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.2l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.3l/100km

Zalety:niskie spalane,dobre osiągi,brak awarii,dobre zawieszenie,niskie koszty ekspluatacji
Wady:nie ma
Rocznik / Przebieg:Octawia 2008r 190tys