alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Seat Ibiza IV 1.2 TDI CR 75KM (CFWA)

Seat Ibiza IV 1.2 TDI CR 75KM (CFWA)Wyświetleń: 11772

Seat Ibiza IV 1.2 TDI CR 75KM (CFWA)

Okres produkcji: 2008-2015

Wersje nadwozia: hatchback kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1199
Moc [KM]75
Moment obrotowy [Nm]180
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna168
Przyspieszenie (0-100km/h)13.9
Spalanie - miasto [l/100km]4.6
Spalanie - trasa [l/100km]3.3
Spalanie - średnie [l/100km]3.8

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W-30
LIlość oleju4.3 L
Wymiana oleju15.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo 210.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne Delphi

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.1

Trasa: 3.7

Średnie: 4.5

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 TDI9023011.84.2
1.9 TDI10523510.64.7
2.0 TDI1433208.24.6

27.01.2015ChłopakTak

"Auto mojej dziewczyny ,co do silnika to dla mnie nic specjalnego ,taki pyrkac .Ale to ma być obiektywna ocena co do jej użytkowania .Ona jest zadowolona jeździ nic do pracy nie maiła do tej pory żadnych problemów ,spalanie niskie o to jej najbardziej chodziło ,mało dynamiczny trochę się obawia jak ma wyprzedzać .Jest zadowolona bardzo i mówi że nie zamieniłaby Polo na żadne inne auto i to jest całe podsumowanie ."


28.11.2018MariuszTak

Auto jest naprawdę oszczędne, jeżeli wie jak się nim powinno jeździć (zwłaszcza po mieście). Na równej trasie, jadąc na czwartym biegu 85KM na godzinę auto jest w stanie UTRZYMAĆ spalanie rzedu 2.5L/100 KM i bynajmniej nie jest to żart. Pomimo tak małej pojemności silnika, turbina w nim robi swoje. Jest żwawy, nie jest to ani muł, ani demon prędkości - ale potrafi wcisnąć w fotel na trzecim biegu. Niestety, turbosprężarka i jej osprzęt to jego pięta achillesa.


08.01.2019IbizaTak

Silnik godny polecenia. Oczywiście słychać i czuć że jest to silnik 3 cylindrowy, natomiast nie przeszkadza to zbytnio. 1 awaria zaworu egr, niestety drogo! Dodam jeszcze że w opisie jest błąd, silnik 1.2 tdi nie posiada koła dwumasowego!


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 14
Średnia (głosów 2):
(10)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 10/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 19

Opinie użytkowników

6J 10.01.2019
Średnia:
(10.00)
Tak
"Silnik chodzi ok, jak zaporożec.. W końcu to 3gary.."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.2l/100km

Spalanie - trasa:3.8l/100km

Spalanie - średnie:4.8l/100km

Zalety:
Wady:EGR EGR EGR wiesza się i wywala błędy, część jest plastikowa i lubi przepuszczać..
2011/120000
Piotrek 25.11.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Auto zdecydowanie do miasta i tak było kupowane po wyżej 100km/h niska kultura pracy oraz duża głośność w kabinie.Natomiast w mieście jest idealnie dobrze się auto zbiera turbinka wkręca na obroty przez co autko jest dynamiczne.Spalanie na poziomie 5.l a na trasie do prędkości 90km/h to 3.5 l.Problemów z silnikiem,turbiną,wtryskami i innymi podzespołami nie miałem,tak że silnik jest bezawaryjny o niskich kosztach użytkowania."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.0l/100km

Spalanie - trasa:3.5l/100km

Spalanie - średnie:4.2l/100km

Zalety:bardzo niskie spalanie,zero problemów,w mieście dobra dynamika,przyspieszenie,dobre zawieszenie,fotele wygodne,duża trwałość
Wady:niska kultur pracy silnika po wyżej 100 km/h
Ibiza 2011 rok 146.000km