alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Seat Leon II 1.9 TDI PD 105KM (BKC/BXE/BLS)

Seat Leon II 1.9 TDI PD 105KM (BKC/BXE/BLS)Wyświetleń: 28951

Seat Leon II 1.9 TDI PD 105KM (BKC/BXE/BLS)

Okres produkcji: 2005-2009

Wersje nadwozia: hatchback

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1896
Moc [KM]105
Moment obrotowy [Nm]250
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna185
Przyspieszenie (0-100km/h)11.2
Spalanie - miasto [l/100km]6.5
Spalanie - trasa [l/100km]4.4
Spalanie - średnie [l/100km]5.2

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju4.5 L
Wymiana olejuco 15.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrządupo 90.000 km lub 5 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipompowtryski -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.9

Trasa: 5

Średnie: 5.7

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 TDI1403209.35.5
1.9 TDI1703508.16.1

08.04.2019Audi A3 8PTak

W telegraficznym skrócie: klasyka diesla. Geometria w turbo potrafi się zaciąć. U mnie pierwszy raz około 170kkm i trzeba było ją po prostu wyczyścić. Zdarzało się też później ale zawsze udawało się ją na trasie rozruszać. Same turbo dmucha dobrze po dziś dzień. Parametry pompo-wtrysków dalej w normie. Z oryginalnym dwumasem pożegnałem się przy 180kkm. Samochód kupiłem z przebiegiem 90kkm a pierwsze chrobotania odnotowałem przy 120kkm więc obstawiam że 1szy właściciel lubił palnąć ze sprzęgła albo dusił na niskich obrotach. EGR wymieniłem sam po 230kk - wymiana prosta. Olej wymieniam co ok 13kkm. 5w30 były chyba za rzadkie bo miedzy wymianami musiałem dolać ok 0,3l. Przejście na 5w40 (leję Moltul specific 505.01) rozwiązało ten problem. Rada: dbać o czysty dolot, zamontować dodatkowy separator oleju. Taśma do uszczelniania przewodów zawsze powinna być w schowku ;)


01.10.2018GrzegorzNie

Przy 210 tys. pierwszy raz robione wtryski. Przy okazji okazało się, że gniazda są już "rozwalone". Przy 260 tys.drugi raz robione wtryski. Przy 271 tys., trzeci raz i przy okazji dowiedziałem się że wałek rozrządu będzie do wymiany. Inny fachowiec to samo powiedział. Auta oczywiście już się pozbyłem... Nowego właściciela czeka poważny remont.


02.04.2018MarcinTak

Miałem 3 auta z tym silnikiem najmniej dynamiczny był Roomster 105KM, ale bardzo przyjemnie się jeździło, Octavia jak Octavia, ale Fabia z 1.9 tdi 115KM to było cudo! Dynamiczna, zrywna co byś nie robił na trasie to spalanie nie przekroczyło 6, ale jeśli jechałeś spokojnie to bez łaski 4,4 a czasami poniżej 4 - wiem co piszę, bo 5 lat jeździłem 30 km (w jedną stronę) do pracy przez miasto, obwodnicę, wioski... Jak kupowałem Octawię 10 lat temu w salonie to sprzedawca powiedział: "dopłaci pan te parę tysięcy i będzie pan miał silnik nie do zarżnięcia - te silniki robią bez łaski po 400 tysięcy". Pod koniec zeszłego roku przyjaciel w tym samym salonie kupował Rapida w wersji Monte Carlo - na moje pytanie jaki przebieg wytrzyma ten silnik usłyszałem cyt.: "to nie istotne i tak pana przyjaciel wymieni u nas auto po 5 latach - odkupimy w dobrej cenie i damy dobry kredyt"


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 45
Średnia (głosów 8):
(9.38)
Trwałość silnika
 9.38/10
Niezawodność auta
 9.88/10
Spalanie ON
 9.5/10
Koszty utrzymania
 8.75/10

Głosy według opinii:

80

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 95

Opinie użytkowników

LEON 2 14.04.2020
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Witam. Jestem właścicielem samochodu SEAT LEON 2 z silnikiem 1.9 TDI BXE. Do dziś przejechane 244 tyś. km. Ponad 140 tyś. km zrobiłem już na chipie. Pancerny silnik i podzespoły. Wtryski oryginalne. Zawieszenie oryginalne. Silnik bez DPF. Oleje i filtry wymiana co 15 tyś.km. Rozrząd co 90 tyś lub 5 lat z płynem chłodniczym. Serwisowany. Dwumas i sprzęgło wymiana przy 190 tys km. Samochód głownie użytkowany w trasie. Bardzo ładnie prezentuje się białym kolorze Pozdrawiam Rafał
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:5 -6l/100km

Spalanie - średnie:5 - 6l/100km

Zalety:Bardzo wytrzymały samochód i silnik. Przy przebiegu 102 tyś. km chip tuning ze 108 na 141 km. Moment 320 Nm. Na chipie zrobione ponad 140 tys km. Brak DPF. Tani części, oleje i filtry tak samo rozrząd. Brak wad ukrytych. Turbina oryginalna. Zawieszenie do dziś oryginalne. Przy przebiegu ponad 200 tyś, km padł prawy amortyzator - wyciek. Studzienki na ulicach nie pomogły. Z Tego co mi wiadomo silnik 1.9 tdi to fiatowski 1.9 jtd. Bardzo łatwa obsługa systemu multimedialnego. Czyta bez problemu Usb o dużej pojemności. Przy spokojnej prędkości można zrobić nawet 1000 km na zbiorniku. Prędkość do 90 km to spalanie poniżej 5 litrów.
Wady:Silnik w okresie 2006- 2008 z awariami panewek. Temat znany no forach Audi czy VW. Były awarie nawet w silnikach z 2009 roku. Moja jednostka napędowa widać już bezawaryjna. Padają klamki w drzwiach. Przód i tył. Teraz jest dużo zamienników ale wcześniej to droga zabawa bo przedni zamek z centralnym w serwisie to koszt 700 zł. Sprężarka klimy padła. Stan czynnika to ok 50 %. Sprężarka zatarła sie bo tak jest skonstruowana w grupie VW. Teraz jest innej firmy i nawet jak zabraknie czynnika czy jest ubytek to nie zatrze się. Nowa chłodnica klimy ze smokiem spustowym. W razie czego można przepłukać układ i uzupełnić czynnik a oryginalna tego nie miała. Kontrolka oleju zapali się dopiero przy niskim stanie oleju inaczej nie wyświetla sie na panelu. Nawet przy przekręceniu kluczyka. Podobno koszta.
Rocznik / Przebieg:2010/244 tyś
leon2 liftnig/ 1P 10.05.2019
Średnia:
(9.00)
Tak
Opinia: Polecam auto każdemu kto szuka czegoś ze stajni VW. Auto świetnie się prowadzi. Polecam
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4.3l/100km

Spalanie - średnie:5.3l/100km

Zalety:1. tanie w utrzymaniu:1,6tyś zł AC+OC /rok 2. stosunkowo mało pali 5lit/100km 3. pojemny bagażnik 4. wizualnie cały czas na topie 5. technicznie bardzo dobrze wykonane
Wady:1. twarde zawieszenie może czasami denerwować
Rocznik / Przebieg:2010/ 116tyś km
Leon/II 24.02.2019
Średnia:
(8.25)
Tak
Opinia: Przesiadłem się z 1.9 CDTI(120) w oplu na Leona II z tym silnikiem. Wiedziałem, że będzie dużo słabszy, ale i tak w planach było "podkręcenie" auta. Co do napraw to wymagane było sprawdzenie panewek, które są chyba z ciasta na pierogi w tym silniku, i to był ostatni dzwonek na taki zabieg. Z napraw przy samym silniku to: -panewki(237tyś.) -turbo na hybryde(240tyś.) -zestaw sprzęgła wymieniony na sztywne koło i auto nie wykazuje objawów typu drganie czy telepanie na niskich obrotach -poprzedniemu właścicielowi chyba ślusarz wymieniał rozrząd, ale udało się go bez problemu ustawić bo auto NIE JECHAŁO i falowało na postoju(przód-tył) Teraz mimo wyjściowych 105km mam ich ponad 170, a auto śmiga jak szalone przy masie Loena. Po zrobieniu standardowego zestawu a'la diesel można cieszyć się jazdą, a części są tańsze niż w przypadku mojego poprzedniego auta, czyli opla vectry c.
Trwałość silnika
 (7/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5-6l/100km

Spalanie - średnie:6-6.5l/100km

Zalety:-tanie części -silnik znany wszystkim mechanikom -podatność na modyfikacje -elastyczność(po modyfikacjach) -rozsądne sspalanie
Wady:-panewki, które są "bolączką" tego auta -podobno "delikatne" turbo
Rocznik / Przebieg:2007/240
29.08.2017
Średnia:
(9.75)
Tak
Opinia: Jeździłem przez 4 lata auto nigdy mnie nie zawiodło.
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.8l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.3l/100km

Zalety:Osiągi, spalanie, wygoda, miejsce w środku, sposób/jakoś wykonania, wyposażenia
Wady:Brak
Rocznik / Przebieg:
29.10.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: tani , oszczedny , polecam ;-)
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.0l/100km

Spalanie - trasa:5.0l/100km

Spalanie - średnie:6.0l/100km

Zalety:
Wady:
Rocznik / Przebieg:
iFX 30.06.2015
Średnia:
(9.75)
Tak
Opinia: Doskonały samochód w swojej klasie. Bardzo dobra stabilność w zakrętach przy większych prędkościach, świetna dynamika i cicha praca, wyjątkowo niskie spalanie. Jakość materiałów na bardzo dobrym poziomie, wersja optymalna wyposażeniowo ze skórzaną kierownicą, klimatronikiem dwustrefowym spełnia większość wymagań użytkowników. Samochód mało awaryjny. Awarie jakie wystąpiły podczas użytkowania to: awaria pompy paliwa w baku (najprawdopodobniej przez paliwo), awaria mechanizmu elektrycznego składania lusterka.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:stylistyka, bezawaryjność, dynamika, oszczędność w spalaniu
Wady:
Rocznik / Przebieg:1P/2006/155000
didek 04.06.2013
Średnia:
(8.50)
Tak
Opinia: Jak na 1.9 dobre przyśpieszenie, ładnie się prowadzi, opinia jak najbardziej pozytywna (spalanie na kołach 18'')
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:7l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:sporo systemów wspomagających jazdę
Wady:brak możliwosci wyłączenia ESP
Rocznik / Przebieg:LEON/12.09/105TYS.
wm 02.05.2013
Średnia:
(9.75)
Tak
Opinia: Polecam
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:Dynamiczny, ładny, szybki, bezpieczny, pakowny, zwinny, wygodny
Wady:niski, wyższemu kierowcy lusterko zasłania widoczność, elektronika.
Rocznik / Przebieg:Leon1,9TDI/2010/75000