alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Seat Leon II 1.9 TDI PD 105KM (BKC/BXE/BLS)

Seat Leon II 1.9 TDI PD 105KM (BKC/BXE/BLS)Wyświetleń: 21723

Seat Leon II 1.9 TDI PD 105KM (BKC/BXE/BLS)

Okres produkcji: 2005-2009

Wersje nadwozia: hatchback

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1896
Moc [KM]105
Moment obrotowy [Nm]250
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna185
Przyspieszenie (0-100km/h)11.2
Spalanie - miasto [l/100km]6.5
Spalanie - trasa [l/100km]4.4
Spalanie - średnie [l/100km]5.2

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju4.5 L
Wymiana olejuco 15.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrządupo 90.000 km lub 5 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipompowtryski -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.8

Trasa: 4.9

Średnie: 5.8

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 TDI1403209.35.5
1.9 TDI1703508.16.1

01.10.2018GrzegorzNie

Przy 210 tys. pierwszy raz robione wtryski. Przy okazji okazało się, że gniazda są już "rozwalone". Przy 260 tys.drugi raz robione wtryski. Przy 271 tys., trzeci raz i przy okazji dowiedziałem się że wałek rozrządu będzie do wymiany. Inny fachowiec to samo powiedział. Auta oczywiście już się pozbyłem... Nowego właściciela czeka poważny remont.


08.04.2019Audi A3 8PTak

W telegraficznym skrócie: klasyka diesla. Geometria w turbo potrafi się zaciąć. U mnie pierwszy raz około 170kkm i trzeba było ją po prostu wyczyścić. Zdarzało się też później ale zawsze udawało się ją na trasie rozruszać. Same turbo dmucha dobrze po dziś dzień. Parametry pompo-wtrysków dalej w normie. Z oryginalnym dwumasem pożegnałem się przy 180kkm. Samochód kupiłem z przebiegiem 90kkm a pierwsze chrobotania odnotowałem przy 120kkm więc obstawiam że 1szy właściciel lubił palnąć ze sprzęgła albo dusił na niskich obrotach. EGR wymieniłem sam po 230kk - wymiana prosta. Olej wymieniam co ok 13kkm. 5w30 były chyba za rzadkie bo miedzy wymianami musiałem dolać ok 0,3l. Przejście na 5w40 (leję Moltul specific 505.01) rozwiązało ten problem. Rada: dbać o czysty dolot, zamontować dodatkowy separator oleju. Taśma do uszczelniania przewodów zawsze powinna być w schowku ;)


26.10.2014TomaszTak

"Ogólnie jestem zadowolony ale niestety pompowtryski chodzą dość głośno, zdecydowanie mniejsza kultura w porównaniu do nowych diesli z bezpośrednim wtryskiem. Mam porównanie np z 1,9dCi - francuz zdecydowanie lepiej wygląda pod tym względem. Ogólnie jestem zadowolony bo jednak naprawy są dość tanie, regeneracja turbiny z wymontowaniem 700zł, dwumas+sprzegło+robocizna koło 2,5 tyś, wtrysków jeszcze nie robiłem więc nie wiem."


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 37
Średnia (głosów 7):
(9.29)
Trwałość silnika
 9.29/10
Niezawodność auta
 9.86/10
Spalanie ON
 9.43/10
Koszty utrzymania
 8.57/10

Głosy według opinii:

70

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 93

Opinie użytkowników

leon2 liftnig/ 1P 10.05.2019
Średnia:
(9.00)
Tak
"Polecam auto każdemu kto szuka czegoś ze stajni VW. Auto świetnie się prowadzi. Polecam "
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4.3l/100km

Spalanie - średnie:5.3l/100km

Zalety:1. tanie w utrzymaniu:1,6tyś zł AC+OC /rok 2. stosunkowo mało pali 5lit/100km 3. pojemny bagażnik 4. wizualnie cały czas na topie 5. technicznie bardzo dobrze wykonane
Wady:1. twarde zawieszenie może czasami denerwować
2010/ 116tyś km
Leon/II 24.02.2019
Średnia:
(8.25)
Tak
"Przesiadłem się z 1.9 CDTI(120) w oplu na Leona II z tym silnikiem. Wiedziałem, że będzie dużo słabszy, ale i tak w planach było "podkręcenie" auta. Co do napraw to wymagane było sprawdzenie panewek, które są chyba z ciasta na pierogi w tym silniku, i to był ostatni dzwonek na taki zabieg. Z napraw przy samym silniku to: -panewki(237tyś.) -turbo na hybryde(240tyś.) -zestaw sprzęgła wymieniony na sztywne koło i auto nie wykazuje objawów typu drganie czy telepanie na niskich obrotach -poprzedniemu właścicielowi chyba ślusarz wymieniał rozrząd, ale udało się go bez problemu ustawić bo auto NIE JECHAŁO i falowało na postoju(przód-tył) Teraz mimo wyjściowych 105km mam ich ponad 170, a auto śmiga jak szalone przy masie Loena. Po zrobieniu standardowego zestawu a'la diesel można cieszyć się jazdą, a części są tańsze niż w przypadku mojego poprzedniego auta, czyli opla vectry c. "
Trwałość silnika
 (7/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5-6l/100km

Spalanie - średnie:6-6.5l/100km

Zalety:-tanie części -silnik znany wszystkim mechanikom -podatność na modyfikacje -elastyczność(po modyfikacjach) -rozsądne sspalanie
Wady:-panewki, które są "bolączką" tego auta -podobno "delikatne" turbo
2007/240
29.08.2017
Średnia:
(9.75)
Tak
"Jeździłem przez 4 lata auto nigdy mnie nie zawiodło."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.8l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.3l/100km

Zalety:Osiągi, spalanie, wygoda, miejsce w środku, sposób/jakoś wykonania, wyposażenia
Wady:Brak
29.10.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"tani , oszczedny , polecam ;-)"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.0l/100km

Spalanie - trasa:5.0l/100km

Spalanie - średnie:6.0l/100km

Zalety:
Wady:
iFX 30.06.2015
Średnia:
(9.75)
Tak
"Doskonały samochód w swojej klasie. Bardzo dobra stabilność w zakrętach przy większych prędkościach, świetna dynamika i cicha praca, wyjątkowo niskie spalanie. Jakość materiałów na bardzo dobrym poziomie, wersja optymalna wyposażeniowo ze skórzaną kierownicą, klimatronikiem dwustrefowym spełnia większość wymagań użytkowników. Samochód mało awaryjny. Awarie jakie wystąpiły podczas użytkowania to: awaria pompy paliwa w baku (najprawdopodobniej przez paliwo), awaria mechanizmu elektrycznego składania lusterka."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:stylistyka, bezawaryjność, dynamika, oszczędność w spalaniu
Wady:
1P/2006/155000
<<<12>>>