alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Honda CR-V II 2.2 i-CTDI 140KM (N22A)

Honda CR-V II 2.2 i-CTDI 140KM (N22A)Wyświetleń: 7408

Honda CR-V II 2.2 i-CTDI 140KM (N22A)

Okres produkcji: 2001-2006

Wersje nadwozia: SUV

Dane techniczne

Pojemność [cm3]2204
Moc [KM]140
Moment obrotowy [Nm]340
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna180
Przyspieszenie (0-100km/h)10.6
Spalanie - miasto [l/100km]8.1
Spalanie - trasa [l/100km]5.9
Spalanie - średnie [l/100km]6.7

Zalecane przez serwis

?Typ oleju0W30
LIlość oleju6.0 L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak - może występować po 2006.r
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8.6

Trasa: 5.9

Średnie: 7.2

Inne silniki w tym modelu

Brak innych silników w tym modelu

19.12.2013Zbyszek Tak

Jak poprzednicy jestem na Tak , zrobiłem osobiście 135 tyś km tym autem ,zero problemów ,dobry Japoński silnik śmiem twierdzić że nie ma sobie równego .Silnik bardzo dynamiczny dużo mocy ,spalanie dobre oczywiście jak się dociśnie na trasie to wzrasta nawet powyżej 7 L ale to przy prędkościach po wyżej 160km/h .Obecnie stan licznika 175 tyś ja nic nie robiłem przy nim ,piszę tu oczywiście o silniku i jego podzespołach . Wymieniam regularnie oleje filtry , również tarcze ,zawieszenie raz było robione . Dobre auto ,bardzo wygodne ,nie przysparza żadnych problemów .


16.05.2014AdamTak

Może miałem pecha ale w ciągu pierwszego roku po kupnie zaliczyłem wszystko co możliwe. EGR (wymiana na używany z internetu - ok 200zł), koło dwumasowe (5000zł poza ASO) oraz regenerację turbosprężarki (z robotą i wszystkimi podkładkami które trzeba kupić nowe w ASO 2000zł). Wszystko to zanim stuknęło 180 000 km. Przy przebiegu 230 000 padł alternator. Koszty serwisu - tragedia. Wszystko jest sporo droższe. Nawet części używane. Nowe nawet 2 razy droższe niż u konkurencji. Z dynamiką ja bym tak nie zachwalał, jeździłem Fiatami, Oplami, VW czy BMW i w podobnej klasie (4 cylindry, pojemność moc i moment podobne) wrażenia z jazdy też podobne. Za to kultura pracy na korzyść Hondy - żaden diesel tak przyjemnie nie gra jak ten. Podsumowując: zainwestowałem to już jeżdżę bo nic więcej się nie psuje. Wiem co mam i nie sprzedam po takich inwestycjach. Ale początki były trudne... :)


07.11.2018MaxTak

z grubszych awarii to przy 110 000 km wymienione sprzęgło w aso przez poprzedniego właciciela, w moich rękach honda bez awaryjna,auto mam fabrycznie bez dpf z polskiego salonu z historią serwisową prowadzoną do końca, niektórzy piszą w opiniach że mają auto z 2011 roku i kłopoty z silnikiem przez dpf, a w 2011 roku ni było już w hondach silnika i-ctdi tylko był jego następca i-dtec i to jest całkiem inny silnik, więc ludzie ogarnijcie sie trochę.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 10
Średnia (głosów 2):
(7.13)
Trwałość silnika
 9/10
Niezawodność auta
 6.5/10
Spalanie ON
 6.5/10
Koszty utrzymania
 6.5/10

Głosy według opinii:

11

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 20

Opinie użytkowników

Honda CRV II 07.08.2019
Średnia:
(9.00)
Tak
Opinia: Autko kupione z przebiegiem 160000, raz na lawecie - zapomniałem wymienić filtra paliwa a było -30 i zamarzło, turbina seryjna, wtryski seryjne, dwumas seryjny, lać i jeździć.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:- bezawaryjny - komfortowny - pakowny - stolik z bagażnika na grilach rozwala system, opad szczeny podchmielonych współtowarzyszy gwarantowany
Wady:- trzeba dbać a to kosztuje - EGR - co rok czyszczenie - inaczej puszcza czarne bąki i silnik ma czkawkę - jedyne co się psuje to żarówki i podświetlenie pokręteł
Rocznik / Przebieg:2006r/230tyś
Adam 26.02.2015
Średnia:
(5.25)
Nie
Opinia: Auto niestety bardzo awaryjne i kosztowne w naprawach,koszty idą w tysiącach tak że UWAGA na ten silnik i jego osprzęt!!! Miałem problemy z turbiną ,pompa oraz wtryskami koszt tego wszystkiego to około 7000zł !!! Auto było sprowadzone więc stan licznika nie znany i może to wpłyneło na tą awaryjność .Samo auto jest przyjemne w prowadzeniu,bardzo komfortowe i wygodne i spalanie jest do przyjęcia.Napewno drugi raz bym nie kupił tego auta ze względu na jego awaryjność.Już od roku czasu spie spokojnie ale nowy właściciel ma zrobione dużo rzeczy więc może nie będzie miał tylu problemów.
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (4/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (3/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.2l/100km

Spalanie - trasa:5.7l/100km

Spalanie - średnie:6.8l/100km

Zalety:auto wygodne i komfortowe,spalnie na dobrym poziomie,dobra przyspieszenie
Wady:bardzo wadliwy i kosztowny osprzet turbina,wtryski,pompa,serwis drogi
Rocznik / Przebieg:CR-V 2005r 235tys