alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Toyota Avensis T25 2.0 D-4D 116KM (1CD-FTV)

Toyota Avensis T25 2.0 D-4D 116KM (1CD-FTV)Wyświetleń: 13640

Toyota Avensis T25 2.0 D-4D 116KM (1CD-FTV)

Okres produkcji: 2003-2008

Wersje nadwozia: liftback sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1995
Moc [KM]116
Moment obrotowy [Nm]280
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna195
Przyspieszenie (0-100km/h)11.2
Spalanie - miasto [l/100km]7.6
Spalanie - trasa [l/100km]5.0
Spalanie - średnie [l/100km]5.8

Zalecane przez serwis

?Typ oleju5W30
LIlość oleju5.9 L
Wymiana olejuco .15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo.105.000 km lub 7 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak - może występować
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne Denso

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.6

Trasa: 5.5

Średnie: 6.4

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.2 D-4D1774008.66.2
2.0 D-4D12630010.65.7
2.2 D-4D1503109.26.0

26.06.2018RomanTak

Dwa lata temu przy zakupie myślałem non stop o Hondzie Civic 1.6 benzyna VI generacji , nie mniej jednak wybór padł na Corollę od Pana Policjanta ,który pruł nią jak szalony (Szerokość i stan opon to wskazywał) 2.0 D4D 116 KM przy 240tys km. Po zakupie myślałem ,ze trafiłem szrota i po opiniach już było mi strasznie przykro ,że go zakupiłem. Nie poddawałem się , dobre paliwo - Verva Diesel plus co 4tys km oczyszczacz wtrysków sprawiły ,że auto do tej pory świetnie mi służy a zbliżam się do wymiany rozrządu 270tys km(ponoć co 90tys km trzeba wymieniać) Diesle żywotne - nie mniej jednak trzeba faktycznie trzeba nieco przyłożyć się i dbać o auto ,aby posłużyło. Dodam Filtry i oleje co 10tys KM


15.02.2014xoxoxoTak

"Mam Avensis z silnikiem 2.0 116 koni, auto ma przejechane 200 tys i nie było z nim żadnych problemów! Polecam!"


29.01.2017RomanTak

"Moja toyota 116 ps cud miod silnik zadnych usterek jedynie skrzynie musialem wymienic bo lozyska zaczely chuczec powod za malo oleju przeoczylem ten fakt ze mialem wyciek "


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 11
Średnia (głosów 4):
(8.81)
Trwałość silnika
 9.5/10
Niezawodność auta
 9/10
Spalanie ON
 9.25/10
Koszty utrzymania
 7.5/10

Głosy według opinii:

40

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

Avensis II 09.01.2020
Średnia:
(9.50)
Tak
Opinia: Auto zakupione w 2005 roku z przebiegiem 21 tys. Km w salonie Toyoty (odebrany z leasingu). Poza nielicznymi sytuacjami jest autem bezawaryjnym i niezawodnym, ekonomicznym i względnie dynamicznym - o ile pilnuje się terminów wymiany oleju, filtrów, nie stosuje wynalazków podnoszących moc i moment obrotowy. Z poważnych napraw - awaria piątego biegu (80kkm), regeneracja turbosprężarki (260 kkm), kilka razy wymieniane łożyska piast kół przednich, raz komplet świec żarowych, sprzęgło i koło dwumasowe (311kkm - pierwsza wymiana w historii auta). Wtryski do dziś trzymają parametry.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:niezawodność długowieczność podzespołów - wiele elementów blacharka - auto za moment skończy 17 lat, brak jakichkolwiek problemów z korozją świetne wyposażenie jak na tak leciwe auto (np. 9 poduszek powietrznych, ASR itp) przy 311 tys. przebiegu - nie bierze oleju Liftback - cudowne rozwiązanie jeśli chodzi o dostęp do bagażnika
Wady:przy 80K km - awaria 5 biegu, dość kosztowna naprawa w autoryzowanym serwisie wyraźnie słyszalne w kabinie niskie częstotliwości pracy silnika brak 6. biegu, jazda powyżej 150 km/h przestaje być komfortowa ze względu na hałas silnika dość ciężko działa wspomaganie kierownicy (ale może trzeba wymienić płyn, nigdy nie był wymieniany) naprawy w ASO są nieprawdopodobnie drogie, warto szukać alternatyw
Rocznik / Przebieg:2003/311000
T25 01.05.2019
Średnia:
(8.75)
Tak
Opinia: 60k - zakup 90k - klocki (0,3kPLN) 120k - rozrząd bez pompy (0,8kPLN) ? - gniazda żarówek świateł drogowych - ?PLN (nie wiedzieć czemu producent testował tw.sztuczne.) 140k - tarcze + klocki (0,6kPLN) 150k - 2-masa + sprzęgło (3.0kPLN) ? akumulator (0.3kPLN) 200k - wtryski )1.6kPLN) 215k - świece żarowe (0.2kPLN) 220k - rozrząd + pompa.(1.0kPLN) Ocena - nie zmieniam, jeżdżę dalej.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:niskie zużycie paliwa pakowny niezawodność
Wady:rdza go lubi też.
Rocznik / Przebieg:2004/230k
Robert 22.07.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
Opinia: Autko wygodne i komfortowe lecz troche słabo wyciszone pozyzej 130km/h
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.8l/100km

Spalanie - trasa:5.8l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:ok
Wady:czesci i serwis w aso
Rocznik / Przebieg:Avensis II 2.0 D4D/2004/480.000km
06.05.2013
Średnia:
(8.00)
Tak
Opinia: Fajne auto.
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (7/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Ekonomiczny, żwawy silnik, duża przestrzeń, komfort
Wady:głośna praca opon
Rocznik / Przebieg:Toyota Anensis II, 2005 r. 188 tys.