alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Toyota Avensis T25 2.0 D-4D 116KM (1CD-FTV)

Toyota Avensis T25 2.0 D-4D 116KM (1CD-FTV)Wyświetleń: 15891

Toyota Avensis T25 2.0 D-4D 116KM (1CD-FTV)

Okres produkcji: 2003-2008

Wersje nadwozia: liftback sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1995
Moc [KM]116
Moment obrotowy [Nm]280
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna195
Przyspieszenie (0-100km/h)11.2
Spalanie - miasto [l/100km]7.6
Spalanie - trasa [l/100km]5.0
Spalanie - średnie [l/100km]5.8

Zalecane przez serwis

?Typ oleju5W30
LIlość oleju5.9 L
Wymiana olejuco .15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo.105.000 km lub 7 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak - może występować
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne Denso

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.3

Trasa: 5.4

Średnie: 6.3

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.2 D-4D1774008.66.2
2.0 D-4D12630010.65.7
2.2 D-4D1503109.26.0

03.02.2014LeonNie

"Silnik umarł po 178 tysiącach, wcześniej padła turbosprężarka... Takiego złomu nigdy nie miałem."


30.04.2018LeszekTak

Pomimo wielu ostrzeżeń przed zakupem, zdecydowałem się kupić TOYOTĘ 2.0 D4D 116 kM w 2011r. Była to toyota z 2005r, więc miała 6 lat i przebieg 157 tys. Do dnia dzisiejszego ma przebieg 280 tys i jedyne co przy niej musiałem wymienić, to podstawowe elementy eksploatacyjne, jak sprzęgło (koło dwu masowe cały czas sprawne), rozrząd i zawór EGR. Autko do dnia dzisiejszego jeździ bez żadnych większych problemów.


15.02.2014xoxoxoTak

"Mam Avensis z silnikiem 2.0 116 koni, auto ma przejechane 200 tys i nie było z nim żadnych problemów! Polecam!"


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 12
Średnia (głosów 5):
(9.05)
Trwałość silnika
 9.6/10
Niezawodność auta
 9.2/10
Spalanie ON
 9.4/10
Koszty utrzymania
 8/10

Głosy według opinii:

50

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

Avensis t25 2.0 d4d 28.02.2020
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Samochód użytkuję od 5 lat, wcześniej jeździł nim mój tato. Rocznik 2004, zakupiony z przebiegiem 180 tys. jako czteroletnie auto. Obecnie (rok 2020) na liczniku mam 326 tys. kilometrów i rośnie. Do tej pory mam oryginalny cały silnik (wraz z turbiną!) oraz prawie całe zawieszenie, rok temu wymieniałem łożysko. Samochód świetny, sprzęgło musiałem wymienić dopiero przy przebiegu 280 tys., od razu wymieniłem także dwumasę, chociaż jeszcze by pochodziła. Absolutnie polecam, wystarczy trzymać się interwałów wymiany oleju (co 10 tys.) i auto jest zupełnie bezproblemowe. Ja dodatkowo dolewam mixoilu, około 400 ml na cały bak. Nie wiem, czy kiedyś będę mieć bardziej bezproblemowy samochód.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.1l/100km

Spalanie - trasa:5.2l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:spalanie trwałość
Wady:matowiejące reflektory, słabe mocowanie rolety bagażnika
Rocznik / Przebieg:2004/326000
Avensis II 09.01.2020
Średnia:
(9.50)
Tak
Opinia: Auto zakupione w 2005 roku z przebiegiem 21 tys. Km w salonie Toyoty (odebrany z leasingu). Poza nielicznymi sytuacjami jest autem bezawaryjnym i niezawodnym, ekonomicznym i względnie dynamicznym - o ile pilnuje się terminów wymiany oleju, filtrów, nie stosuje wynalazków podnoszących moc i moment obrotowy. Z poważnych napraw - awaria piątego biegu (80kkm), regeneracja turbosprężarki (260 kkm), kilka razy wymieniane łożyska piast kół przednich, raz komplet świec żarowych, sprzęgło i koło dwumasowe (311kkm - pierwsza wymiana w historii auta). Wtryski do dziś trzymają parametry.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:niezawodność długowieczność podzespołów - wiele elementów blacharka - auto za moment skończy 17 lat, brak jakichkolwiek problemów z korozją świetne wyposażenie jak na tak leciwe auto (np. 9 poduszek powietrznych, ASR itp) przy 311 tys. przebiegu - nie bierze oleju Liftback - cudowne rozwiązanie jeśli chodzi o dostęp do bagażnika
Wady:przy 80K km - awaria 5 biegu, dość kosztowna naprawa w autoryzowanym serwisie wyraźnie słyszalne w kabinie niskie częstotliwości pracy silnika brak 6. biegu, jazda powyżej 150 km/h przestaje być komfortowa ze względu na hałas silnika dość ciężko działa wspomaganie kierownicy (ale może trzeba wymienić płyn, nigdy nie był wymieniany) naprawy w ASO są nieprawdopodobnie drogie, warto szukać alternatyw
Rocznik / Przebieg:2003/311000
T25 01.05.2019
Średnia:
(8.75)
Tak
Opinia: 60k - zakup 90k - klocki (0,3kPLN) 120k - rozrząd bez pompy (0,8kPLN) ? - gniazda żarówek świateł drogowych - ?PLN (nie wiedzieć czemu producent testował tw.sztuczne.) 140k - tarcze + klocki (0,6kPLN) 150k - 2-masa + sprzęgło (3.0kPLN) ? akumulator (0.3kPLN) 200k - wtryski )1.6kPLN) 215k - świece żarowe (0.2kPLN) 220k - rozrząd + pompa.(1.0kPLN) Ocena - nie zmieniam, jeżdżę dalej.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:niskie zużycie paliwa pakowny niezawodność
Wady:rdza go lubi też.
Rocznik / Przebieg:2004/230k
Robert 22.07.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
Opinia: Autko wygodne i komfortowe lecz troche słabo wyciszone pozyzej 130km/h
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.8l/100km

Spalanie - trasa:5.8l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:ok
Wady:czesci i serwis w aso
Rocznik / Przebieg:Avensis II 2.0 D4D/2004/480.000km
06.05.2013
Średnia:
(8.00)
Tak
Opinia: Fajne auto.
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (7/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Ekonomiczny, żwawy silnik, duża przestrzeń, komfort
Wady:głośna praca opon
Rocznik / Przebieg:Toyota Anensis II, 2005 r. 188 tys.