alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Kia Carnival I 2.9 CRDi 144KM (J3CR)

Kia Carnival I 2.9 CRDi 144KM (J3CR)Wyświetleń: 18631

Kia Carnival I 2.9 CRDi 144KM (J3CR)

Okres produkcji: 1999-2006

Wersje nadwozia: Van

Dane techniczne

Pojemność [cm3]2903
Moc [KM]144
Moment obrotowy [Nm]310
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna174
Przyspieszenie (0-100km/h)15.2
Spalanie - miasto [l/100km]11
Spalanie - trasa [l/100km]6.6
Spalanie - średnie [l/100km]8.2

Zalecane przez serwis

?Typ olejuLotos Quazar 5W40
LIlość oleju7.1 L
Wymiana olejuco .15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo.90.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne Delphi

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 13

Trasa: 9.5

Średnie: 10.8

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.9 TD12633817.38.3

20.02.2015ZibiNie

Z tym wyprzedzaniem to bym nie szalał...autobus Kia 2,9 crdi zbiera się dłuugo, stawiając zasłonę dymną za sobą. Jak ktoś trąbi, dodaj po prostu gazu. Pożałuje na pewno, że trąbił. W porównaniu do Forda Focusa 1,6 100KM - moje 2 auto - lepiej nie porównywać. Kultura pracy - na zimno:klasa MULTICAR (były takie ciężarówki do wożenia węgla...klekot i warkot), po rozgrzewce - lepiej. Ale radia i tak nie posłuchasz.RESZTA samochodu - OK.


24.08.2015PIOTRTak

UWAŻAM ŻE JAK COŚ ZOSTAWIA KUPĘ DYMU TO ŚWIADCZY TYLKO O TYM JAK SIĘ DBA O AUTO, MOJE NIE KOPCI, WYPRZEDZA BEZ PROBLEMÓW, SPALANIE ŚREDNIE TO 8 LITRÓW, W 7 OSÓB I BAGAŻEM SPOKOJNIE 140 NA GODZINĘ ŚMIGA, MINUS TO SŁABY SKRĘT NIESTETY ALE OGÓLNIE AUTKO OK.


09.07.2016GerardTak

Silnik naprawdę super, jedyna awaria to czujnik ciśnienia oleju dwa razy wymieniłem ( mechanik wlał zbyt dużo oleju ) jak na 2 tony i napęd 4x4 to zbiera się bardzo ładnie. Jest bardzo ekonomiczny np. jazda autostradą ze stałą prędkością 120 to spalanie wyniosło 8.8 litra, a "w koło komina" 12. Mój jest połączony z automatem i niejeden "plaskacz" się zdziwił.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 15
Średnia (głosów 2):
(5.5)
Trwałość silnika
 6.5/10
Niezawodność auta
 6.5/10
Spalanie ON
 3.5/10
Koszty utrzymania
 5.5/10

Głosy według opinii:

11

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 18

Opinie użytkowników

carnival/1 21.02.2021
Średnia:
(3.75)
Nie
Opinia: auto jest zajebiste poza silnikiem i skrzynią automatyczną, jest wygodny w miare prosty jak cep, pojemny jak przystało na autobus ale wracając do silnika,nie wiem kto wpadł na pomysł by do silnika władować najgorsze wtryski jakie można było dać znaleźć teraz carnivala z sprawnymi tymi wtryskami to graniczy z cudem a co do skrzyni automatycznej to poza tym że często uszczelniacze puszczają jak karyny pod remizą na weekendowej zabawie to zmiana biegu wygląda jak wysłanie listu w trybie poleconym może zmieni bieg za 2 dni a może za 2 tygodnie. zawracanie tym autem gdziekolwiek to tragedia wyprzedzanie to tak trzeba brać 10km zapasu a i tak nie masz pewności czy wystarczy taki zapas długości odcinka. reasumując carnival to fajne auto tylko z każdym silnikiem poza crdi a automat kwestia gustu
Trwałość silnika
 (5/10)
Niezawodność auta
 (4/10)
Spalanie ON
 (2/10)
Koszty utrzymania
 (4/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:15l/100km

Spalanie - trasa:11l/100km

Spalanie - średnie:12l/100km

Zalety:duży,pojemny,wygodny na długie trasy
Wady:pali jak smok w trasie i w mieście, dynamika jazdy można stwierdzić jednym słowem tak. auto masakrycznie wali na czarno ale to głównie przez cudowne wspaniałe niezwykle wytrzyma... a nie czekajcie, zjebane i w chuj drogie wtryski delphi co kosztują 1/4 auta a wytrzymają tak do 200k
Rocznik / Przebieg:2001/322 000
Tomek 03.07.2013
Średnia:
(7.25)
Tak
Opinia: Silnik spełnia swoje zadanie, napędza całkiem sporą furę ważącą ponad 2,2Mg. Silnik bez awaryjny, pod warunkiem przeprowadzania czynności serwisowych tj. olej, filtry oraz przede wszystkim trzeba dbać o jakość lanego paliwa. Dynamika silnika zadowalająca, przy pełnym załadunku już czuć obniżenie dynamiki. Minimalne spalanie (w 5 osób plus bagaż) na trasie bez autostrad zamknęło się w 7,2litra ON na 100km przy całkiem dynamicznej jeździe. Spalanie na krótkich odcinkach w okolicy domu to: lato 9,5-10 litrów ON/100km, zima 11,5-12 litrów ON/100km. Autem przejechałem 60tyś km, jedynymi rzeczami jakie robiłem to: łożyska skrzyni biegów przy 210 kkm - wszystkie + robocizna 1500zł (skrzynia jak nowa) sprzęgło przy 210kkm (było oryginalne, nowe Valeo z robocizną 500zł) regeneracja wtrysków po zakupie (160kkm - żywotność wtrysków ok 170kkm (koszt 400zł szt - 1600zł)) oraz rozrząd 1100 z robocizną. Silnik oleju nie bierze, a wymienione wyżej podzespoły pozwolą użytkować auto bezproblemowo jeszcze przez paredziesiat tyś km.
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (5/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:11l/100km

Spalanie - trasa:8l/100km

Spalanie - średnie:9.5l/100km

Zalety:dynamiczny, tani w utrzymaniu
Wady:Cena rozrzadu
Rocznik / Przebieg:Kia Carnival 2004r. 216 tyś km