alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Kia Rio III 1.1 CRDI 75KM (D3FA)

Kia Rio III 1.1 CRDI 75KM (D3FA)Wyświetleń: 15088

Kia Rio III 1.1 CRDI 75KM (D3FA)

Okres produkcji: 2011-2017

Wersje nadwozia: hatchback sedan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1120
Moc [KM]75
Moment obrotowy [Nm]170
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna158
Przyspieszenie (0-100km/h)16.0
Spalanie - miasto [l/100km]4.1
Spalanie - trasa [l/100km]3.6
Spalanie - średnie [l/100km]3.9

Zalecane przez serwis

?Typ olejuLotos Quazar 5W30
LIlość oleju5.3 L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskipiezoelektryczne Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.2

Trasa: 4.2

Średnie: 4.8

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.4 CRDi9022014.24.1

23.03.2017WMTak

Jak na tak mały silniczek to dynamika w miarę dobra.Moim zdaniem nie ustępuje on europejskim konstrukcjom w tej pojemności.Przebieg 220 000 km i bez awarii.Wymieniłem rolkę napinacza paska,turbina i wtryski o dziwo nie regenerowane. Osobiście przejechałem ponad 100 000 km olej pełny syntetyk wymieniam co 10 000 km. Mało pali średnio 4,5 l.Przyczepiłbym się do kultury pracy,ale czego wymagać od trzech cylindrów.Ogólnie samochód bardzo tani w eksploatacji.


29.01.2014Mariusz Tak

Hyundai i10 auto do miasta więc co do osiągów nie mam mowy ale spalanie to prawdziwa bajka 5 L z klimą i w korkach .Praca silnika bardzo cicha ,silnik dość elastyczny. Jak do miasta do można w ciemno brać ,co ważne żadnych awarii przy przebiegu 115 tyś !!!


31.01.2021hyundai i 20Tak

Kupiłem i 20 z tym małym 1,1 dieslem, z przebiegiem 40..parę tys, Dziś jest 120 tyś. Samochód w wersji ciężarowej ! (z tyłu wchodzi euro paleta) Średnie spalanie przez ostatnie 40 tyś km 5,2 -5,4 l. Samochód nie wymagał żadnych inwestycji,tylko paliwo,wymiany oleju ,filtry itd.Gwarancja skończyła się w 2019 r Jak zimny-no i owszem- trochę "trzepie" bo to w końcu 3 cylindry. Dynamika bardzo dobra jak na mały sam.Spalanie jak na warunki eksploatacji (autostrada tez czasem 140-150 km/h ) bardzo dobre...


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 18
Średnia (głosów 2):
(9.63)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 8.5/10
Koszty utrzymania
 10/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 28

Opinie użytkowników

Kia Rio 3 2014 1.1 CRDI 75KM 19.02.2021
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Miałem obawy przed zakupem tego auta, teraz mogę śmiało powiedzieć, że kupno tego samochodu to była bardzo dobra decyzja. Nie mam z nim żadnych problemów, jak na tak mały silnik jest bardzo dynamiczny. Na trasie też daje radę, komfortowo można jechać nawet 140km/h (szybciej nie próbowałem). Auto idealne do miasta, na krótkie i długie trasy. Polecam samochód z tym silnikiem.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:4.9l/100km

Spalanie - trasa:4.0l/100km

Spalanie - średnie:4.6l/100km

Zalety:Cicha praca silnika Niskie spalanie Komfort jazdy Dynamika 6-cio stopniowa skrzynia Bogate wyposażenie Niska cena
Wady:
Rocznik / Przebieg:2014 rok 60 tys
Sławek 15.01.2015
Średnia:
(9.25)
Tak
Opinia: Auto zdecydowanie do miasta,tam w korkach i parkingach jest niezastąpiony ale tylko tam,po za miastem męka silnik przy wyższych obrotach głośny nie do zniesienia.Jego bardzo dużą wadą jest słaba elastyczność nie podobna do diesla,nie można jeździć nim na niskich obrotach bo jest wtedy tak zamulony że szok i nie można się normalnie zebrać.Do w miarę normalnej i dynamicznej jazdy trzeba jeździć na wyższych obrotach ale wtedy mały minusik więcej pali prawie 6l .Na szczęście nie ja jeżdżę tym autem na co dzień tylko moja zona do pracy ,ja tylko po małe zakupy i gdzieś szybko podjechać.Zona zadowolona dla mnie totalna kicha .Ale trzeba ocenić ogół i jego przeznaczenie to godny polecenia mieszczuch
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.3l/100km

Spalanie - średnie:4.9l/100km

Zalety:zerowa usterkowść,spalnie ale przy bardzo spokojnej jeździe ,parkowanie
Wady:słaba dynamika,głosną praca na wyższych obrotach ,przy dynamicznej jeździe duzo pali
Rocznik / Przebieg:Kia Rio 2011r 75tys