alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Kia Sorento I 2.5 CRDi 140KM (D4CB)

Kia Sorento I 2.5 CRDi 140KM (D4CB)Wyświetleń: 23780

Kia Sorento I 2.5 CRDi 140KM (D4CB)

Okres produkcji: 2002-2006

Wersje nadwozia: SUV

Dane techniczne

Pojemność [cm3]2497
Moc [KM]140
Moment obrotowy [Nm]314
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna170
Przyspieszenie (0-100km/h)14.5
Spalanie - miasto [l/100km]11.2
Spalanie - trasa [l/100km]6.9
Spalanie - średnie [l/100km]8.5

Zalecane przez serwis

?Typ olejuLotos Quazar 5W40
LIlość oleju8.2 L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 11

Trasa: 9.5

Średnie: 10

Inne silniki w tym modelu

Brak innych silników w tym modelu

06.02.2017BartekTak

"Kupione od pierwszego właściciela z DE przy przebiegu 113tys w pół roku zrobione 30 tys, wymiena oleju i jazda dalej "


06.04.2019sorento I LiftTak

dobre auto ,polecam


09.04.2016Grzegorz Tak

"Kupiłem takie auto w wersji 2,5CRDi z roku 2008 z przebiegiem 47500km. W środku jak nowe, z zewnątrz jak nowe. Silnik czyściutki. Za 40000zł nic lepszego bym nie kupił. Pali ile mu wleję, ważne że nie dokładam. "


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 36
Średnia (głosów 1):
(8.25)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 7/10
Koszty utrzymania
 6/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 140

Opinie użytkowników

Sorento I 2.5 crdi 29.06.2020
Średnia:
(8.25)
Tak
Opinia: Dobrze się spisuje od nowości wymieniam tylko oleji filtry
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:11l/100km

Spalanie - trasa:9.5l/100km

Spalanie - średnie:10l/100km

Zalety:Mam od nowości już 16l 162.000km kompletnie nicsię nie zesóło nic nie puka wszystko jest fabryczne mocy dość do ciągnięcia camingu suer
Wady:Za duża kierownica dużo oleju wchodzi do silnika pojawiła się rdza na tylnych nadkolach ale symbolicznie czasemzatyka się sitko w baku wystarczy kilka śrub i wyjąć umyć zamontować i kilka lat spokoju sam zrobisz za darmo
Rocznik / Przebieg:2004 r. . 162000km