alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Kia Sportage III 2.0 CRDi 184KM (D4HA)

Kia Sportage III 2.0 CRDi 184KM (D4HA)Wyświetleń: 9296

Kia Sportage III 2.0 CRDi 184KM (D4HA)

Okres produkcji: 2010-2015

Wersje nadwozia: crossover

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1998
Moc [KM]184
Moment obrotowy [Nm]383
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna195
Przyspieszenie (0-100km/h)9.4
Spalanie - miasto [l/100km]7.2
Spalanie - trasa [l/100km]5.1
Spalanie - średnie [l/100km]5.9

Zalecane przez serwis

?Typ olejuLotos Quazar 5W30
LIlość oleju8 L
Wymiana olejuco.32.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8.3

Trasa: 6.8

Średnie: 7.7

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.7 CRDi11626012.35.3
2.0 CRDi13631410.85.5

23.02.2018TOMEKTak

Użytkuję silnik w Hyudai iX35 4x, eksploatacja średnia, 3 lata 115 tys. Silnik spisuje się bardzo dobrze, żadnych problemów, przyspieszenie wystarczające.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 4
Średnia (głosów 2):
(9.88)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 9.5/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 10/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 3

Opinie użytkowników

Sportage III FL 07.10.2019
Średnia:
(10.00)
Tak
"Bardzo dobry silnik,od nowości 112 tyś i żadnych problemów."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.1l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:l/100km

Zalety:Niezawodność, brak typowych usterek,niskie koszty utrzymania
Wady:
2014r 112 tyś
wiesław 25.10.2016
Średnia:
(9.75)
Tak
"posiadam auto 2 lata i zero awaryjnosci a po założeniu czipa rewelacja"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:7.1l/100km

Spalanie - średnie:7.7l/100km

Zalety:
Wady:
sportage 2.0 awd 2014