alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volvo V40 I FL 1.9 DI 115KM (D4 192T3)

Volvo V40 I FL 1.9 DI 115KM (D4 192T3)Wyświetleń: 27730

Volvo V40 I FL 1.9 DI 115KM (D4 192T3)

Okres produkcji: 2000-2004

Wersje nadwozia: kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1870
Moc [KM]115
Moment obrotowy [Nm]265
Doładowanieturbosprężarka
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna195
Przyspieszenie (0-100km/h)10.5
Spalanie - miasto [l/100km]7.4
Spalanie - trasa [l/100km]4.2
Spalanie - średnie [l/100km]5.4

Zalecane przez serwis

?Typ oleju5W40
LIlość oleju4.8 L
Wymiana olejuco .15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.2

Trasa: 5.2

Średnie: 6.1

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 DI10221512.05.2

08.11.2018PIOTRTak

Uważam, ze jest to bardzo dobry silnik. Kupiłem samochód z przebiegiem 178 tys km, a obecnie ma na liczniku 417 tys. Stosuje olej półsyntetyk wymieniany co 15 tys km, rozrząd wymieniany co 70 tys km. Muszę stwierdzić, że jest praktycznie bez awaryjny. podczas mojego użytkowania wymieniłem: 1. rurę przy turbo (odma), 2. przepustnicę, 3 czujnik położenia wału, 4. przy przebiegu 410 tys km wymieniłem turbosprężarkę. I to są wszystkie naprawy przy silniku. Dwumasy nie słychać działa jak należy, skrzynia biegów jak w najlepszym porządku - cicha, biegi wchodzą precyzyjnie.


13.04.2015AndrzejTak

Silnik jest naprawdę ok, jedyne do czego można się przyczepić to, że część uszczelek jest słaba i po kilku latach się kurczą i silnik zaczyna się pocić, po wymianie znowu staje się suchy. Dodam, że mój ma 250tys km przebiegu (oryginalnego ;)) i mam cały osprzęt nie ruszany od nowości, tj turbo, wtryski, pompa, dwumas, nawet całkowity brak problemów z egr, dodatkowo auto cały czas jeździ na pełnym syntetyku i nie bierze nic od wymiany do wymiany, dlatego trochę śmieszy mnie jak ludzie wierzą, że kupili auto z przebiegiem 180tys, a musieli już wymienić cały osprzęt i przejść na inny olej.


18.01.2017SebsNie

W porównaniu do innych diesli z tego okresu to bardzo cichy. Dynamika wystarczająca. Nigdy nie miałem problemu z turbo. Wymieniłem już jeden silnik (progi na cylindrach, przedmuchy w dół silnika). Prawdopodobnie poprzedni właściciel lał badziewny olej. Zrobiony dwumas po 180kkm. Na lepszym oleju i "nowym silniku" nie robiłem dosłownie nic od 3 lat. Wtryski i pompa OK - tankuję na Lotosie i Orlenie jak dotąd z tym problemów nie było. Filtry oleje na czas. Na mrozie trzeba mieć dobrą baterię i cierpliwość. Szybko osiąga temperaturę pracy. Dużo szajsu zbiera się w kolektorze ssącym. Kiedyś na trasie osiągnąłem 5,0L ale emeryckie tempo jest męczące. Dość kosztowny zestaw rozrządu.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 38
Średnia (głosów 10):
(7.08)
Trwałość silnika
 7.1/10
Niezawodność auta
 7/10
Spalanie ON
 7.7/10
Koszty utrzymania
 6.5/10

Głosy według opinii:

82

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 26

Opinie użytkowników

V40 1 generacji PH3 (drugi lift) 05.02.2019
Średnia:
(7.25)
Tak
"Samochód mogę polecić, jeżdze nim juz jakiś czas, dotychczas zmieniłem sprzęgło, z dociskem i wysprzęglik, ale fabryczny 300 tysiecy wytrzymał jest dość wygodny, jakość środa jest przyjemna, dobrze wyciszony, niezle nagłośnienie"
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (7/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:5.8l/100km

Spalanie - średnie:6.4l/100km

Zalety:wygoda jakość wnętrza świeży wygląd
Wady:smok paliwa w baku kultura pracy silnika
2003/300000
Łukasz 24.08.2018
Średnia:
(7.50)
Tak
"Auto generalnie ładnie się prezentujące, wygodne. Nie grzeszy ilością miejsca, więc zimą wsiadanie za kierownicę w grubszej kurtce jest trudniejsze. Wnętrze- jakość tapicerki i plastików wysokiej jakości- jednakże w porównaniu do francuskich aut z tego okresu to wyraźnie w tyle pod względem technologicznym (prymitywne przełączniki zespolone). Silnik ma wysoką kulturę pracy, na niskich obrotach przyjemnie mruczy w porównaniu do klekotu 1.9TDI od VAG, dynamika oraz osiągi odpowiednie do masy auta. Koszty części z uwagi na dzielone razem z Carismą oraz Renault na akceptowalnym poziomie - z wyjątkiem elementów z patentem VOLVO jak np żarówki podświetlania kokpitu. Przy 303 tyś oryginalnego przebiegu miałem regenerację turbo, wymianę sprzęgła oraz dwumasy - koszt to 4 tyś.zł .Silnik bardzo wrażliwy na jakość paliwa. Najlepiej pracuje na paliwie z BP- najlepsza dynamika i reakcja na dodanie gazu oraz subiektywnie najcichsza praca. Nieco gorzej ale też dobrze pracuje na paliwie z LOTOS oraz SHELL. Zalanie kiepskiej jakości ON skutkuje wyczuwalnym brakiem mocy"
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:Wysoka kultura pracy silnika jak na diesel z tego okresu, fajna dynamika, rozsądne koszty utrzymania,
Wady:Nieco ciasny.Silnik bardzo wrażliwy na jakość paliwa. Układ kierowniczy nieco za czuły na wyższych prędkościach.Mechanicy ostrzegają przed słabymi panewkami.
V40 Fl 2001 305tyś
Przemek 09.11.2017
Średnia:
(8.50)
Tak
"Bardzo dobre rodzinne autko. Kupiłem po rodzinie, 2010 sprowadzone z Belgii, odkupiłem od kuzyna przy 260 tyś. (przypuszczam, że skręcony min. o 100tys) Obecnie 275 tyś po roku użytkowania wymienione łożysko lewy tył +klocki tarcze przód+oleje i filtry Zalewasz i jedziesz.Cicho i w miarę komfortowo. 186cm wzrostu i nie ma tragedii, 90% miasto co 2 miesiące trasa 2 x 500km bez obawy, że stanie na drodze. Jak dbasz tak masz i chyba tyczy się to każdej marki"
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:spalanie,tania eksploatacja, tani w zakupie,
Wady:troszkę ciasno, trzeba zwracać uwage na jakość ON,
V40, 1.9D,115km, 275 tyś
andrzej 27.08.2017
Średnia:
(8.50)
Tak
"Dobre auto dla ludzi do 170cm wzrostu wyższy będzie się trochę wkurzał ,oszczędne i tanie w utrzymaniu jeżeli chodzi o okresowe wymiany... części pasują od carismy i jest ich multum na allegro ogólnie polecam niskie zawieszenie jak ktoś lubi do lasu wjechać będzie miał problemy"
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7-8l/100km

Spalanie - trasa:5-6l/100km

Spalanie - średnie:7-8l/100km

Zalety:Świetny ocynk ładne auto i wiekszoci bezawaryjne tanie czesci wiekszosc od mitsubishi carismy tez pasuje
Wady:Wywalaja sie tuleje wycieraczek z czasem tra o maske sa plastikowe , niestety dwumas nie wymienialem ale koszt spory wymiany , miejsca jak dla kobiety 160cm wzrostu dobry ale ja mam 180 cm i musze spogladac spod szyby na swiatla...
115/2004/230000
Tomek 19.10.2016
Średnia:
(6.50)
Tak
"Posiadam auto od w lat. Zrobiłem przez ten czas 75k km i jestem bardzo zadowolony. Mimo że posypało się kilka rzeczy czyli regeneracja wtrysków (1750zł) i czyszczenie turbo i remont zawieszenia to fura odwdzięcza się bezawaryjnością. Auto bardzo dobrze przyspiesza, wygodny (dla 2,3 osób) i wydaje mi się że, wersje poliftowe (od 2001r.) są bardziej odporne na rdzę. Co do spalania mój pije trochę więcej ale jest podkręcony tak więc proszę się nie sugerować. Zawieszenie słabe jak na nasze polskie drogi ale ceny zamienników są normalne. Nie które części są droższe ale cóż Volvo. W długą trasę jedzie się nim bardzo przyjemnie (600km ciągiem i nogi z d**ą nie odpadły) ale w dwójkę. 4 dorosłe osoby mogą mieć problem problem bo miejscem z tyłu nie ma szału. Bagażnik tak samo mało pojemny. Trzeba uważać na paliwo ponieważ lubi tylko dobrej jakości (nie chodzi tu o Verve czy inne wynalazki tylko dobra zwykła ropa) wtryski od tego padają na potęgę wiem z autopsji. Nie zgodzę się z opiniami że auto jest mułowate (chyba że ktoś przesiadł się z 200 konnej fury). Wycieki oleju są często spotykanym problemem dlatego trzeba na to uważać."
Trwałość silnika
 (7/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (4/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5.8l/100km

Spalanie - średnie:6.4l/100km

Zalety:Dynamiczny, wygodny, solidne wykonanie wnętrza spalanie
Wady:Awarie wtryskiwaczy, wycieki oleju z pod głowicy wrażliwy na złej jakości paliwo
V402002290 000km
<<<12>>>