alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volvo V40 I FL 1.9 DI 115KM (D4 192T3)

Volvo V40 I FL 1.9 DI 115KM (D4 192T3)Wyświetleń: 32124

Volvo V40 I FL 1.9 DI 115KM (D4 192T3)

Okres produkcji: 2000-2004

Wersje nadwozia: kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1870
Moc [KM]115
Moment obrotowy [Nm]265
Doładowanieturbosprężarka
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna195
Przyspieszenie (0-100km/h)10.5
Spalanie - miasto [l/100km]7.4
Spalanie - trasa [l/100km]4.2
Spalanie - średnie [l/100km]5.4

Zalecane przez serwis

?Typ oleju5W40
LIlość oleju4.8 L
Wymiana olejuco .15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.3

Trasa: 5.2

Średnie: 6.2

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 DI10221512.05.2

13.04.2015AndrzejTak

Silnik jest naprawdę ok, jedyne do czego można się przyczepić to, że część uszczelek jest słaba i po kilku latach się kurczą i silnik zaczyna się pocić, po wymianie znowu staje się suchy. Dodam, że mój ma 250tys km przebiegu (oryginalnego ;)) i mam cały osprzęt nie ruszany od nowości, tj turbo, wtryski, pompa, dwumas, nawet całkowity brak problemów z egr, dodatkowo auto cały czas jeździ na pełnym syntetyku i nie bierze nic od wymiany do wymiany, dlatego trochę śmieszy mnie jak ludzie wierzą, że kupili auto z przebiegiem 180tys, a musieli już wymienić cały osprzęt i przejść na inny olej.


27.07.2019Tak

Cieszę się V40-stką od ponad roku. Auto od właściciela servisu Volvo. Poza wymianą oleju i filtrów wszystko śmiga bez zarzutu. Spalanie przy 140 5l/100 (niemieckie autostrady) jest b. dobrym wynikiem. Po mieście zależy od nogi lecz o okolicach 6,5 się mieści. Przyśpieszenie oraz dynamika wystarczająca by sprawnie się poruszać czy też wyprzedzać.


08.11.2018PIOTRTak

Uważam, ze jest to bardzo dobry silnik. Kupiłem samochód z przebiegiem 178 tys km, a obecnie ma na liczniku 417 tys. Stosuje olej półsyntetyk wymieniany co 15 tys km, rozrząd wymieniany co 70 tys km. Muszę stwierdzić, że jest praktycznie bez awaryjny. podczas mojego użytkowania wymieniłem: 1. rurę przy turbo (odma), 2. przepustnicę, 3 czujnik położenia wału, 4. przy przebiegu 410 tys km wymieniłem turbosprężarkę. I to są wszystkie naprawy przy silniku. Dwumasy nie słychać działa jak należy, skrzynia biegów jak w najlepszym porządku - cicha, biegi wchodzą precyzyjnie.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 48
Średnia (głosów 11):
(7.2)
Trwałość silnika
 7.18/10
Niezawodność auta
 7.27/10
Spalanie ON
 7.73/10
Koszty utrzymania
 6.64/10

Głosy według opinii:

92

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 30

Opinie użytkowników

V40 1 generacja po drugim lifcie 13.05.2019
Średnia:
(8.50)
Tak
"Użytkuje wersje po lifcie od ok 5 lat (moje dwa poprzednie auta to też Volvo V40 więc mam skalę porównawczą). Wygodny, z całkiem dynamicznym silnikiem jak na tyle kucyków pod maską. Na plus tanie naprawy bo jest to składak z innych samochodów i wiele częsci można dostać w przyzwoitej cenie. Ogólnie komfort jazdy bardzo dobry. W moim przypadku auto zaczeło sypać się po 250 tysiacach i warto dwa razy się zastanowić zanim się kupi z takim przebiegiem. Na plus dodam że autko wspaniale się odwdzięcza na trasie kiedy się nim jedzie. Na ekspresówkach spokojnie można ciśnać 150-170km/h i niejednokrotnie śmignąć obok jakichś wieśniaków w BMW czy Golfach którzy tylko powąchają smród z rury. Autko wrażliwe na jakość paliwa - odczuwalny jest spadek mocy po zatankowaniu badziewia. Zdażyło mi się też raz pompować ropę ze zbiornika po zatankowaniu na jakiejś stacji "krzak". Od tego momentu tankuje tylko na Orlenie, Shellu i czasem na BP. Jeśli chodzi o naprawy to: - Na przestrzeni 5 lat aż 2 razy regenerowałem turbine (na 240 tys i 290 tys) - koszt ok 800 pln za każdym razem.. - Wtryski na 260 tys - koszt 2400pln, - Dwumasa padła na 280 tys - wymieniona i wstawione zwykłe sztywne sprzęgło - coś ok 700pln (pasuje i działa idealnie - niemal zerowa różnica). - Na 285 tys zdechł alternator - regeneracja 500 pln. Autko ma też przypadłośc w postaci sporej ilości ukrytych detali wykonanych z nietrwałych elementów - np. trzymak rolety zarówno od strony siedzeń jak i bagażnika, w klamkach też potrafią posypać się jakieś duperele wielkości 1cm x 1cm. Wszystko to niewidoczne na pierwszy rzut oka ale bywa irytujące. Cała reszta to potężna porcja zalet. Bardzo fajnie się tym autkiem jeździ i przyznam się, że mimo swojego wieku V40 wciąż daje mi mnóstwo radości do tego stopnia że niesposób mi się z nim rozstać. Polecam wszystkim którzy chcą mieć autko z pojemnym bagażnikiem w niewygórowanej cenie i na tyle niepozorne że policji nawet nie będzie chciało się zatrzymywać go do kontroli ;) Autko (plus dwa poprzednie V40) przez te wszystkie lata ani razu mnie nie zawiodło jakimś nieprzewidzianym rozkraczeniem się na trasie, co na tle innych samochodów jest dość niespotykane."
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:5.2l/100km

Spalanie - średnie:6.6l/100km

Zalety:Całkiem dobry wygląd jak na tak dość stare kombi. Wysoki komfort w środku (ale zaznaczam że mam wersję po lifcie). Wygoda skórzana tapicerka, a w środku stylowe wykończenia z lakierowanego drewna, całkiem dobre wyciszenie. Bezpieczeństwo. Spalanie jest ca
Wady:Skrzypiace plastiki, po przebiegu 250 tys. kilka dośc nieprzyjemnych i kosztownych napraw.
2003/290000
V40 1 generacji PH3 (drugi lift) 05.02.2019
Średnia:
(7.25)
Tak
"Samochód mogę polecić, jeżdze nim juz jakiś czas, dotychczas zmieniłem sprzęgło, z dociskem i wysprzęglik, ale fabryczny 300 tysiecy wytrzymał jest dość wygodny, jakość środa jest przyjemna, dobrze wyciszony, niezle nagłośnienie"
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (7/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:5.8l/100km

Spalanie - średnie:6.4l/100km

Zalety:wygoda jakość wnętrza świeży wygląd
Wady:smok paliwa w baku kultura pracy silnika
2003/300000
Łukasz 24.08.2018
Średnia:
(7.50)
Tak
"Auto generalnie ładnie się prezentujące, wygodne. Nie grzeszy ilością miejsca, więc zimą wsiadanie za kierownicę w grubszej kurtce jest trudniejsze. Wnętrze- jakość tapicerki i plastików wysokiej jakości- jednakże w porównaniu do francuskich aut z tego okresu to wyraźnie w tyle pod względem technologicznym (prymitywne przełączniki zespolone). Silnik ma wysoką kulturę pracy, na niskich obrotach przyjemnie mruczy w porównaniu do klekotu 1.9TDI od VAG, dynamika oraz osiągi odpowiednie do masy auta. Koszty części z uwagi na dzielone razem z Carismą oraz Renault na akceptowalnym poziomie - z wyjątkiem elementów z patentem VOLVO jak np żarówki podświetlania kokpitu. Przy 303 tyś oryginalnego przebiegu miałem regenerację turbo, wymianę sprzęgła oraz dwumasy - koszt to 4 tyś.zł .Silnik bardzo wrażliwy na jakość paliwa. Najlepiej pracuje na paliwie z BP- najlepsza dynamika i reakcja na dodanie gazu oraz subiektywnie najcichsza praca. Nieco gorzej ale też dobrze pracuje na paliwie z LOTOS oraz SHELL. Zalanie kiepskiej jakości ON skutkuje wyczuwalnym brakiem mocy"
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:Wysoka kultura pracy silnika jak na diesel z tego okresu, fajna dynamika, rozsądne koszty utrzymania,
Wady:Nieco ciasny.Silnik bardzo wrażliwy na jakość paliwa. Układ kierowniczy nieco za czuły na wyższych prędkościach.Mechanicy ostrzegają przed słabymi panewkami.
V40 Fl 2001 305tyś
Przemek 09.11.2017
Średnia:
(8.50)
Tak
"Bardzo dobre rodzinne autko. Kupiłem po rodzinie, 2010 sprowadzone z Belgii, odkupiłem od kuzyna przy 260 tyś. (przypuszczam, że skręcony min. o 100tys) Obecnie 275 tyś po roku użytkowania wymienione łożysko lewy tył +klocki tarcze przód+oleje i filtry Zalewasz i jedziesz.Cicho i w miarę komfortowo. 186cm wzrostu i nie ma tragedii, 90% miasto co 2 miesiące trasa 2 x 500km bez obawy, że stanie na drodze. Jak dbasz tak masz i chyba tyczy się to każdej marki"
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:spalanie,tania eksploatacja, tani w zakupie,
Wady:troszkę ciasno, trzeba zwracać uwage na jakość ON,
V40, 1.9D,115km, 275 tyś
andrzej 27.08.2017
Średnia:
(8.50)
Tak
"Dobre auto dla ludzi do 170cm wzrostu wyższy będzie się trochę wkurzał ,oszczędne i tanie w utrzymaniu jeżeli chodzi o okresowe wymiany... części pasują od carismy i jest ich multum na allegro ogólnie polecam niskie zawieszenie jak ktoś lubi do lasu wjechać będzie miał problemy"
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7-8l/100km

Spalanie - trasa:5-6l/100km

Spalanie - średnie:7-8l/100km

Zalety:Świetny ocynk ładne auto i wiekszoci bezawaryjne tanie czesci wiekszosc od mitsubishi carismy tez pasuje
Wady:Wywalaja sie tuleje wycieraczek z czasem tra o maske sa plastikowe , niestety dwumas nie wymienialem ale koszt spory wymiany , miejsca jak dla kobiety 160cm wzrostu dobry ale ja mam 180 cm i musze spogladac spod szyby na swiatla...
115/2004/230000
<<<123>>>