alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volvo V50 2.0 D 16V 136KM (D4 204T)

Volvo V50 2.0 D 16V 136KM (D4 204T)Wyświetleń: 53482

Volvo V50 2.0 D 16V 136KM (D4 204T)

Okres produkcji: 2004-2012

Wersje nadwozia: kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1998
Moc [KM]136
Moment obrotowy [Nm]320
Doładowanieturbosprężarka
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna205
Przyspieszenie (0-100km/h)9.6
Spalanie - miasto [l/100km]7.5
Spalanie - trasa [l/100km]4.7
Spalanie - średnie [l/100km]5.7

Zalecane przez serwis

?Typ oleju5W30
LIlość oleju5.5 L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 240.000 km lub 10lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Siemensa

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.7

Trasa: 5.3

Średnie: 6.4

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 D10924011.54.5
2.0 D41774008.85.1
2.4 D51804008.06.3

07.02.2015MTak

Kilka uwag co do opisu: DPF nie zawsze występuje z tym silnikiem. Wczesne roczniki przeznaczone na niektóre kraje spełniały normę EURO3 i nie miały filtra. Ten silnik nie występował w Mondeo. Diesel z mondeo mimo tej samej pojemności i mocy to zupełnie inna konstrukcja.


05.10.2014dratwa74Tak

Do tej pory przejechane 194000 bez awarii,niedawno chciałem go podrasować w Vtechu i niestety się nie dało, za mocno dymił po zmianach mapy i zadecydowałem o powrocie do fabrycznych ustawień, ale i tak niespodzianka bo na pierwszym wjeździe na hamownię pokazał 140 zamiast 136KM i coś ze 40nm więcej :)spalanie na poziomie 6-7,5l.jazda dynamiczna przy cały czas włączonej klimie. Brak dpf w 2008 jak kupowałem to mogłem jeszcze wybierać czy ma być.W styczniu będzie nowe Volvo ale już z silnikiem 2,4:)


17.07.2013KrzysiekTak

Użytkuję ten silnik w V50 od 5 lat. Zrobiłem nim 120 tys km (przebieg samochodu 60 tys km w momencie zakupu i 180 tys km na chwilę obecną). Wersja bez filtra cząstek stałych sprzęgnięta ze skrzynią 5-biegową. Silnik niezawodny, dość oszczędny (5,5 - 7,0 litrów) i bardzo elastyczny. Sposób w jaki rozwija moc jest o wiele bardziej sportowy niż u konkurencji (jeździłem np. Passatem 2.0 TDI 140 km, Insignią 2.0 CTDI 160 km, Citroenem C5 2.0 HDI). Ma się wrażenie jazdy samochodem o większej mocy niż 136 KM. Ciągnie równo i mocno.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 131
Średnia (głosów 9):
(8.11)
Trwałość silnika
 8.44/10
Niezawodność auta
 8.22/10
Spalanie ON
 8.44/10
Koszty utrzymania
 7.33/10

Głosy według opinii:

81

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 122

Opinie użytkowników

v50 2.0 d 15.08.2019
Średnia:
(7.50)
Nie
Opinia: mam już prawie 3 lata, wymiana silnika po 300 tys (stracił kompresję o połowę), (auto po swapie na 170KM, full wyposażenie robi swoje i można się przyzwyczaić tak że będzie ciężko kiedyś zmienić lub rozstać się
Trwałość silnika
 (4/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:4.5/15l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:wygodny, dynamiczny, ekonomiczne spalanie
Wady:awaryjny silnik 2.0 d
Rocznik / Przebieg:317000
Wiktor 07.05.2018
Średnia:
(7.50)
Tak
Opinia: Super auto, dobrze się prowadzi. Jak na kombi jest zgrabne, spala 5,6 l. na trasie. Z napraw nie planowanych wymieniłem dwa razy czujnik DPF i tuleje wahacza
Trwałość silnika
 (7/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.0l/100km

Spalanie - trasa:5.6l/100km

Spalanie - średnie:6.1l/100km

Zalety:Ładne zgrabne a zarazem masywne auto, dobre światła
Wady:Za małe dla pięciu osób żeby wyjechać na dalszy urlop.
Rocznik / Przebieg:V50/ 2008/ 240tys.km
Mateusz 22.04.2018
Średnia:
(8.00)
Tak
Opinia: Dobrze się prowadzi, wygodne. Jeśli trafisz dobry egzemplarz będziesz się z niego naprawdę cieszył. Osobiście polecam . 2007 polift
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7.2l/100km

Zalety:Wygoda Prowadzenie Bezpieczeństwo Wygląd
Wady:Usterki Egr Wysokie spalanie w mieście Mało miejsca z tyłu
Rocznik / Przebieg:2.0d 2007 fl
Janusz 20.01.2017
Średnia:
(8.50)
Tak
Opinia: Posiadam ten samochód 3 lata przejechałem nim 70 tyś. i jak narazie miałem tylko awarie rozrusznika ale to i tak była wymiana szczotek. Polecam ten typ auta ale nie można zapomnieć ze jak dbasz tak masz pozdrawiam
Trwałość silnika
 (7/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.8l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:dynamiczny, oszczedny i praktycznie nie zawodny
Wady:glosny przy duzej predkosci
Rocznik / Przebieg:volvo v50 D 2010
Przemek 02.12.2015
Średnia:
(8.50)
Tak
Opinia: Auto z tym silnikiem godne polecenia.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.4l/100km

Spalanie - trasa:5.3l/100km

Spalanie - średnie:5.7l/100km

Zalety:niskie spalanie, niezawodność, dynamika
Wady::)
Rocznik / Przebieg:v50 2004 200 tys.km.
Lukasz 27.11.2015
Średnia:
(8.75)
Tak
Opinia: MIasto odcinki 4-5km zimny silnik, zero korkow, klima non stop, jazda przepisowa, jedna osoba na pokladzie bez bagazu 9,8l/100km. Trasa do 110km/godz 4,8l/100km. Przebieg 240000 wymieniony byl alternator i sprezyna zawieszenia przod.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9.8l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:7.3l/100km

Zalety:Male spalanie w trasie
Wady:Duze spalanie w miescie
Rocznik / Przebieg:V50 2004 240000
Łukasz 21.03.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Witam. Silnik super, duży momoent pozwala sprawnie wyprzedzać i 6 biegowa skrzynia pozwala obniżyc spalanie w trasie, u mnie wychodzi około 5,3 trasa, miasto 6,5 a cyklu mieszanym 5,8. W trasie na autostradzie przy prędkości 160km/h spalił 6,0. Mam do wymiany rozrząd ceny za części mieszczą się w 400zł. Jak najbardziej polecam.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5.3l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:niskie spalnie
Wady:Troche głośna praca silnika
Rocznik / Przebieg:V50, 2005, 230000
Krystian 19.04.2013
Średnia:
(9.25)
Tak
Opinia: Świetny motor. Niskie spalanie (miasto max 7.5 w zimie, 6.5 lato; trasa 4.8; mieszany 5.8l/100km)przy dosyć dymanicznym trybie jazdy. Jak ktoś pisze że dużo pali, to chyba ma coś nie tak z wtryskami. Nie należe do ekonomicznych kierowców, a spalanie w trasie dotyczy auta zapakowanego po brzegi (bagażnik)+4 osoby (2 dzieci)
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:Duża dynamika, niskie spalanie, niskie koszty utrzymania
Wady:nie stwierdzono
Rocznik / Przebieg:V50/2006/230000
Łukasz 16.04.2013
Średnia:
(5.00)
Tak
Opinia: Calkiem przyjemny silnik. W miescie niestery troche zarloczny 8,5 l i to nie wachlujac gazem. ale na trasie jak do 120km/godz z malym obciazeniem to i ponizej 5 zejdzie .Srednia ja dla mnie wychodzi 7,8l /100km
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (1/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (2/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:6.8l/100km

Spalanie - średnie:7.8l/100km

Zalety:Przyjemna praca, nieglosny.
Wady:Spalanie w miescie
Rocznik / Przebieg:Volvo V50 2004 183000