alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volvo V70 II 2.4 D5 163KM (D5 244T)

Volvo V70 II 2.4 D5 163KM (D5 244T)Wyświetleń: 26937

Volvo V70 II 2.4 D5 163KM (D5 244T)

Okres produkcji: 2000-2004

Wersje nadwozia: kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]2401
Moc [KM]163
Moment obrotowy [Nm]340
Doładowanieturbosprężarka
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna210
Przyspieszenie (0-100km/h)9.8
Spalanie - miasto [l/100km]8.9
Spalanie - trasa [l/100km]5.4
Spalanie - średnie [l/100km]6.7

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju6.2L
Wymiana olejuco.30.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo.180.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.1

Trasa: 5.7

Średnie: 6.3

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.4 D13028011.96.3
2.5 R5 TDI14029010.76.4

21.07.2015PiotrTak

"Volvo XC70 Silnik D5 i żaden inny w przeszłości się trafiały innej jednostki po trafieniu na D5 nie widzę już żadnego innego silnika MOC podniesiona z 163 do 203 km spalanie przy spokojnej jeździe 7,5 przy dynamicznej 8,5 miasto to i 10 zeżre w zimę ale to połykacz kilometrów i silnik na trasy a nie na miasto, 360.000 km dla tego silnika to rozgrzewka POLECAM!!! "


22.11.2014Mayk Tak

Niema leprzego silnika.mam v70 z2005 d5 .i nic.a dojedzie do 500 albo lepiej.spalanie cykl mieszany 5.3.teraz zrobiony na 195 km ok.7.5 przy naprawde ostrej jezdzie.bezawaryjne byly do 2005r.ale później też leprze od konkurencji.ale wiadomo pdf itd."


23.09.2017MichałTak

"Super Auta i świetne silniki, zarówno benzyna jak i diesel. Popularnie zwany D5, w moim przypadku s60 poliftowy z szarą pokrywą 163KM już po chipie na 220KM/500NM. Motor jest świetny, ma mocniejsze korbowody od starej D5, dzięki SWIRL i dużej el. sterowanej turbosprężarce możemy osiągnąć lepsze wyniki na hamowni i dłużej pocieszyć się motorem(pomijajac fakt jak zadbana musi być całość żeby pomyslnie przeszłą testy na hamowni :) o czym niektórzy zapominają, głupio uważając że po chipie to już zajechane auto :D. O dynamice i prostocie budowy silnika jak i dostępu do osprzętu nie trzeba się nawet wypowiadać bo jest świetnie! (tu miałem porównanie do 2.0 diesel BMW, gdzie zrobić rozrząd to 1300pln!!!, a Volvo 450pln.) Naprawdę super, szkoda że nowe to już tylko 4 cylindry... 5 brzmi świetnie."


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 21
Średnia (głosów 4):
(9.25)
Trwałość silnika
 9.5/10
Niezawodność auta
 9.25/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 8.25/10

Głosy według opinii:

40

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 11

Opinie użytkowników

V70 II 31.07.2020
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Polecam bez zawahania. Użytkownikiem samochodu jestem od nie tak dawna, lecz nawet po tym krótkim czasie jestem autkiem zachwycony. Spalanie, kultura pracy, niemała przestrzeń, dobre osiągi jak na samochód o tej masie i tych rozmiarach.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.2l/100km

Spalanie - trasa:5.4l/100km

Spalanie - średnie:6.2l/100km

Zalety:Dźwięk, elastyczność jednostki napędowej, "nie cza go prosić żeby jechał" na żadnym biegu.
Wady:Jeszcze nie zauważyłem takowych
Rocznik / Przebieg:2003r / 349 000km
Łukasz 25.07.2016
Średnia:
(9.50)
Tak
Opinia: W ciagu roku przejechałem tym samochodem 20 tys.km. Pewne prowadzenie. Silniczek pracuje pierwsza klasa, jestem 3 właścicielem tego samochodu drugim w kraju. Przebieg 330.000 km wydaje sie dość spory patrząc na nasze ogłoszenia w serwisach. Znam osobiście kierowców co z tym silnikiem maja po 600 tys. Jak narazie nawet oleju nie bierze. Sa pewne niedociągnięcia ( wymienione niżej ). Spalanie bardzo mnie zaskoczyło byłem bardzo sceptyczny co do wpisów. Polecam z czystym sumieniem.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.1l/100km

Spalanie - trasa:5.8l/100km

Spalanie - średnie:6.2l/100km

Zalety:Wygodne przestrzenne wnętrze. Pewne prowadzenie. Bardzo wysoka kultura pracy. Niskie spalanie.
Wady:Niektóre elementy wnętrza nadmiernie sie wycierają. Brak 6 biegu ( zbawienie)
Rocznik / Przebieg:V70 / 2004 / 330000
03.10.2015
Średnia:
(9.25)
Tak
Opinia: Jak narazie b.polecam. Silnik pierwsza klasa. Pojemność 2.4 spalanie przyzwoite na poziomie poniżej 7 litrów. Trasa 1680 km nad polskie morze prędkość na autostradzie ok 140 ~ 150 km/h zatankowano 102 litry ON. Bardzo dobre przyspieszenie na wszystkich biegach - w normalnej jedzie przez miasto nie trzeba go mocno ciagnąć na biegach aby dotrzymać kroku lepszym furom.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.2l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:6.4l/100km

Zalety:Wysoka kultura pracy, niskie spalanie,
Wady:Większości aut przed modelem 2004 brak skrzyni 6 biegowej na trasie zbawienie.
Rocznik / Przebieg:V70/2004/320000
Pablo 17.11.2013
Średnia:
(8.25)
Tak
Opinia: V70 2004 2,4D D5 faktycznie dobre auto, ale filtr DPF dopiero po lifcie na przełomie roku 2004/2005
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:dynamika-ok. funkcjonalnosć super
Wady:duży promień zawracania
Rocznik / Przebieg:V70 2004 250