alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Mazda 5 CR 2.0 MZR-CD 110KM (RF)

Mazda 5 CR 2.0 MZR-CD 110KM (RF)Wyświetleń: 8492

Mazda 5 CR 2.0 MZR-CD 110KM (RF)

Okres produkcji: 2005-2010

Wersje nadwozia: minivan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1998
Moc [KM]110
Moment obrotowy [Nm]310
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna179
Przyspieszenie (0-100km/h)12.9
Spalanie - miasto [l/100km]7.3
Spalanie - trasa [l/100km]5.7
Spalanie - średnie [l/100km]6.3

Zalecane przez serwis

?Typ olejuDexelia 5W30
LIlość oleju4.5L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne Denso

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 9

Trasa: 6

Średnie: 7.2

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.0 MZR-CD14336010.46.2

26.05.2015KatarzynaTak

Samochód bezawaryjny. Dobra dynamika. Wysoki komfort jazdy. Bardzo dobre prowadzenie nawet przy dużych prędkościach. Od jakiegoś czasu nie jest już tak dobra amortyzacja, ale przy tym przebiegu i jakości polskich dróg to chyba nic dziwnego. Nie tankuję na stacjach no-name. Jak zmienię, to najchętniej też na Mazdę6 - trochę młodszą:)


02.09.2013PiotrekTak

Bardzo dobry silnik ,kompletnie żadnych problemów z jego użytkowaniem .Silnik żwawy dobry na długie dystansy ,nie czuć jego wysiłku .Co do miasta jest elastyczny ale niestety posiada filtr cząstek stałych .Spalanie na dobrym poziomie ,na razie żadnych usterek i napraw związanych z silnikiem i jego osprzętem .Polecam


26.11.2015zzzzzTak

wysoki moment obrotowy, rozsadne spalanie


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 13
Średnia (głosów 1):
(5.25)
Trwałość silnika
 7/10
Niezawodność auta
 4/10
Spalanie ON
 6/10
Koszty utrzymania
 4/10

Głosy według opinii:

01

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 6

Opinie użytkowników

Piotr 06.11.2017
Średnia:
(5.25)
Nie
Opinia: Już drugi raz by nie kupiłe tego auta ,niestety bardzo się zawiodłem duża awaryjność problemy elektroniką silnika wtryski,dpf,egr.To tak pokrótce,auto uzytkowane 50%na 50% miasto trasa niestety przy przebiegu 120 tys zaczęły sie problemy kontrolka dpf i serwis potem zatkany EGR wymiana prawie 700 zł cały czas tryb awaryjny.Przy przebiegu 160 tys padły dwa wtryski 2000zł szok .Sam silnik bardzo słaby jak na ten model auto za ciężkie na trasie trzeba deptać a za tym idzie spalanie.Jak kupować taki auto to tylko z silnikiem 140KM ten za słaby.Plus to fajne wnętrze wyposażenie oraz komfort jazdy,dużo miejsca.Niestety koszty utrzymania zbyt wysokie a ceny części i serwisu to prawdziwy kosmos !!!.
Trwałość silnika
 (7/10)
Niezawodność auta
 (4/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (4/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9.0l/100km

Spalanie - trasa:6.0l/100km

Spalanie - średnie:7.2l/100km

Zalety:dużo miejsca we wnętrzu ,komfort duży,wyposażenie
Wady:zbyt duża awaryjność,drogi serwis drogie części ,słaba dynamika,słaby silnik mało mocy duże spalanie
Rocznik / Przebieg:Mazda 5 2007 r 190tys