alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Mazda 5 CR 2.0 MZR-CD 110KM (RF)

Mazda 5 CR 2.0 MZR-CD 110KM (RF)Wyświetleń: 10862

Mazda 5 CR 2.0 MZR-CD 110KM (RF)

Okres produkcji: 2005-2010

Wersje nadwozia: minivan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1998
Moc [KM]110
Moment obrotowy [Nm]310
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna179
Przyspieszenie (0-100km/h)12.9
Spalanie - miasto [l/100km]7.3
Spalanie - trasa [l/100km]5.7
Spalanie - średnie [l/100km]6.3

Zalecane przez serwis

?Typ olejuDexelia 5W30
LIlość oleju4.5L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne Denso

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 9

Trasa: 6

Średnie: 7.2

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.0 MZR-CD14336010.46.2

30.11.2013HirekNie

143 konna jednostka z 2088r. spalanie ma niskie tj w granicach 6,5-7l w mieście, na gwarancji przy przebiegu 73tyś km wysiadło turbo po wymianie ASO Mazda przy przebiegu 105 tyś km znów to samo wymiana na regenerowaną. Po drugiej turbinie kompletna kontrola silnika czyszczenie itp. przebieg 131 tyś powtórka z rozrywki turbina padła, dodam że olej Dextelia zawsze wymieniony w terminie. Silnik gaszony po 15-20sek trzymania na biegu jałowym, na autostradzie silnik gasiłem po 5-10 min. Gdyby nie problemy z turbiną to bym powiedział że samochód jest idealny wręcz bezawaryjny.


29.11.2015KarolTak

Madzią jeżdżę ponad 3 lata,przejechałem 50tys.W silniku poza wymianą rozrządu z pompą wody, lozyskami i paskiem wieloklinowym nic nie robiłem.W nadwoziu regeneracja przetwornicy xenonu z nowymi żarnikami oraz wymiany tylnej lewej piasty.Silniczek owiany legendą badziewiarstwa i bardzo dobrze,dzięki temu autko za rozsądne pieniądze,a silniczek ma doskonale znane słabe punkty.Wymiana oleju 0w30 po 10-12tys,markowe filtry,kontrola smoka olejowego, ew poziomu dymienia spod pokrywy głowicy o ew wymiana podkładek pod wtryskami. Niestety dbać trzeba w zasadzie samemu,gdyż fachowców jak na lekarstwo,a znawcy TDI słuchając o problemach Madzi pękają się znacząco w głowę,słowem brak zrozumienia problemu i pomocy z ich strony.Obym nie pisał tego w zła godzinę,polecam tego dieselka, dobra dynamika,miła kultura pracy oraz umiarkowany apetyt na paliwo.polecam


02.11.2013ŁukaszTak

Jak się jeździ na nieodpowiednim oleju,zmienia go co 20-30 tyś km.,pałuje na zimnym i nie "chłodzi turbiny" oraz nie wykonuje wskazanych przez mazdę czynności serwisowo-obsługowych to można narzekać.Aha i jeszcze eden aspekt,który się udziela narzekającym na ten silnik - "panie,nówka sztuka niemiec pod kocem trzymał i tylko do kościoła jeździł".Ten narzeka co kupił od handlarza zajeżdżony i wyeksploatowany samochód.Należy pamiętać ; mazdy się nie psują - to ludzie psują mazdy.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 13
Średnia (głosów 1):
(5.25)
Trwałość silnika
 7/10
Niezawodność auta
 4/10
Spalanie ON
 6/10
Koszty utrzymania
 4/10

Głosy według opinii:

01

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 7

Opinie użytkowników

Piotr 06.11.2017
Średnia:
(5.25)
Nie
Opinia: Już drugi raz by nie kupiłe tego auta ,niestety bardzo się zawiodłem duża awaryjność problemy elektroniką silnika wtryski,dpf,egr.To tak pokrótce,auto uzytkowane 50%na 50% miasto trasa niestety przy przebiegu 120 tys zaczęły sie problemy kontrolka dpf i serwis potem zatkany EGR wymiana prawie 700 zł cały czas tryb awaryjny.Przy przebiegu 160 tys padły dwa wtryski 2000zł szok .Sam silnik bardzo słaby jak na ten model auto za ciężkie na trasie trzeba deptać a za tym idzie spalanie.Jak kupować taki auto to tylko z silnikiem 140KM ten za słaby.Plus to fajne wnętrze wyposażenie oraz komfort jazdy,dużo miejsca.Niestety koszty utrzymania zbyt wysokie a ceny części i serwisu to prawdziwy kosmos !!!.
Trwałość silnika
 (7/10)
Niezawodność auta
 (4/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (4/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9.0l/100km

Spalanie - trasa:6.0l/100km

Spalanie - średnie:7.2l/100km

Zalety:dużo miejsca we wnętrzu ,komfort duży,wyposażenie
Wady:zbyt duża awaryjność,drogi serwis drogie części ,słaba dynamika,słaby silnik mało mocy duże spalanie
Rocznik / Przebieg:Mazda 5 2007 r 190tys