alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Mazda 5 CR 2.0 MZR-CD 143KM (RF)

Mazda 5 CR 2.0 MZR-CD 143KM (RF)Wyświetleń: 14486

Mazda 5 CR 2.0 MZR-CD 143KM (RF)

Okres produkcji: 2005-2010

Wersje nadwozia: Van

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1998
Moc [KM]143
Moment obrotowy [Nm]360
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna197
Przyspieszenie (0-100km/h)10.4
Spalanie - miasto [l/100km]7.3
Spalanie - trasa [l/100km]5.4
Spalanie - średnie [l/100km]6.2

Zalecane przez serwis

?Typ olejuDexelia 5W30
LIlość oleju5.0 L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne Denso

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.9

Trasa: 5.3

Średnie: 6.5

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.0 MZR-CD11031012.96.3

02.09.2013PiotrekTak

Bardzo dobry silnik ,kompletnie żadnych problemów z jego użytkowaniem .Silnik żwawy dobry na długie dystansy ,nie czuć jego wysiłku .Co do miasta jest elastyczny ale niestety posiada filtr cząstek stałych .Spalanie na dobrym poziomie ,na razie żadnych usterek i napraw związanych z silnikiem i jego osprzętem .Polecam


29.11.2013Arek KuderaTak

Jeśli posiada się auto od nowości (lub o prawdziwym przebiegu), wymienia się olej co 10kkm, to silnik sprawuje się wzorowo. Moje auto ma 9 lat, z czego posiadam je od 7 i ma dopiero 210kkm przebiegu, nie wiem może przy 400kkm się popsuje... Jeśli ktoś kupuje z przebiegiem 150kkm, a tak na prawdę jest 400kkm, wymienia za rzadko olej i ogólnie nie dba o auto (np. uszczelki pod wtryskami, tankuje paliwo podejrzanej jakości itp.) to pewnie nie ma dobrego zdania o silniku. Pozdrawiam!


05.09.2013Mazda Nie

Porażka auto mam od nowości ,same problemy przy 15 tyś dziwne zachowanie silnika na trasie okazało się że dwa wtryski są walnięte regeneracja .Nie długo po tym kontrolka silnika okazał się że trzeba mechanicznie wypalić filtr ,przy 70 tyś drugie wypalanie na serwisie koszt 180 zł .Spalanie średnio 6.9 l to trochę dużo .Najmniejsze spalanie jakie udało mi się zanotować to 5.5 L spokojnej jeździe .Jak na kwotę 90 tyś za auto to uważam że to porażka pod względem awarii oraz spalania .


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 14
Średnia (głosów 3):
(6.92)
Trwałość silnika
 8.67/10
Niezawodność auta
 5/10
Spalanie ON
 8/10
Koszty utrzymania
 6/10

Głosy według opinii:

21

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 37

Opinie użytkowników

Grzesiek 20.12.2015
Średnia:
(8.50)
Tak
Opinia: Tu się silnik ocenia ;D Więc dynamika jazdy super, natomiast od 120/h huczy jak w starej skodzie 120 :(. Spalanie (nigdzie mi się nie spieszy) zaskakująco niskie - rekordzik 4,2l / 100 trasa z Essen - Praga - Brno - Cieszyn a średnio około 5,5 - 7 (zależy od korków) w mieście. Zasada "im mniej katujesz to dalej zajedziesz" to priorytet w tym autku a silniczek TRZEBA rozpieszczać super olejkami 5W30 i to z top listy bo DPF zaboli. Moja ocena z zaznaczeniem, że jest dobrze i drogo serwisowany.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (6/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Przestrzeń, dynamika, dobrze się trzyma zakrętów, świetna ergonomia wnętrza, "Małe - Duże" auto.
Wady:Koszty serwisu, delikatne zawieszenie, autko nie wybacza błędów kierowcy (wrażliwość na kierownicę i sprzęgło)
Rocznik / Przebieg:Mazda 5 / 2007 / 185 tyś.
Artur 25.01.2015
Średnia:
(5.25)
Nie
Opinia: Uwaga na ten Model same problemy,układ wtryskowy to totalna padaczka,wymiana podkładek pod wtryskami juz drugi raz ,wtryski do wymiany kosmiczny koszt problem z regeneracją wtryski jakieś denso ciężko je zregenerować .Do tego ten DPF ciągle się włącza komputer i błąd juz drugi raz na serwisie wypalanie..Auto totalnie nie do miasta tylko trasa ale bardzo kosztowny serwis .Co do spalania to tż mu dużo brakuje do nowoczesnych diesli .Uwaga i tyle
Trwałość silnika
 (7/10)
Niezawodność auta
 (3/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (5/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9.0l/100km

Spalanie - trasa:5.8l/100km

Spalanie - średnie:7.4l/100km

Zalety:wygoda,drzwi przesowne ,dobra dynamiak,wyposażenie
Wady:duzo kosztownych awarii,układ wtryskowy,DPF
Rocznik / Przebieg:Mazda 5 2006r 170tys
Kowal 24.04.2014
Średnia:
(7.00)
Tak
Opinia: Auto fajne ale drogie w utrzymaniu,serwis drogi i częśći. A co do awaryjności niestety auto jest podatne na usterki.Zwłaszcza układ wtryskowy ,wtryski oraz pompa .Powodem podobno złej jakości paliwo tak powiedzieli w serwisie a rachunek opiewał na 5400zł !!!Po za tymi historiami wszystko fajnie się sprawdza,auto obszerne idealne na dalekie wyprawy,silnik dynamiczny i oszczędny .
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (6/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (5/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.2l/100km

Spalanie - trasa:5.6l/100km

Spalanie - średnie:6.7l/100km

Zalety:komfort podóżowania, niskie spalanie, dobra dynamika silnika, zwaieszenie
Wady:drogi serwis ASO, drogie części, uwaga na układ wtryskowy !!!!
Rocznik / Przebieg:Mazda I 2007 rok 175 tyś