alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Mazda 5 CR 2.0 MZR-CD 143KM (RF)

Mazda 5 CR 2.0 MZR-CD 143KM (RF)Wyświetleń: 18108

Mazda 5 CR 2.0 MZR-CD 143KM (RF)

Okres produkcji: 2005-2010

Wersje nadwozia: Van

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1998
Moc [KM]143
Moment obrotowy [Nm]360
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna197
Przyspieszenie (0-100km/h)10.4
Spalanie - miasto [l/100km]7.3
Spalanie - trasa [l/100km]5.4
Spalanie - średnie [l/100km]6.2

Zalecane przez serwis

?Typ olejuDexelia 5W30
LIlość oleju5.0 L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne Denso

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.9

Trasa: 5.3

Średnie: 6.5

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.0 MZR-CD11031012.96.3

26.05.2015KatarzynaTak

Samochód bezawaryjny. Dobra dynamika. Wysoki komfort jazdy. Bardzo dobre prowadzenie nawet przy dużych prędkościach. Od jakiegoś czasu nie jest już tak dobra amortyzacja, ale przy tym przebiegu i jakości polskich dróg to chyba nic dziwnego. Nie tankuję na stacjach no-name. Jak zmienię, to najchętniej też na Mazdę6 - trochę młodszą:)


09.03.2017MarekTak

Silnik trzeba serwisować tak jak piszą poprzednicy. Oryginalny olej DEXELIA DPF co 15 tys., + dobrej jakości fitr. Rozrząd wymienić na oryginał w całości i można zapomnieć. Przy zakupie sprawdzić tylko czy nie dymi spod korka oleju i czy smok olejowy nie pozatykany jakimś niemazdowskim olejem. Mozna wtedy śmiało jeździć. Kupiłem przy 120tys. 4 lata temu - teraz już ponad 200 tys. DPF w maździe jest bezobsługowy i niezniszczalny. Nie tak jak FAP we francuzach.


05.09.2013Mazda Nie

Porażka auto mam od nowości ,same problemy przy 15 tyś dziwne zachowanie silnika na trasie okazało się że dwa wtryski są walnięte regeneracja .Nie długo po tym kontrolka silnika okazał się że trzeba mechanicznie wypalić filtr ,przy 70 tyś drugie wypalanie na serwisie koszt 180 zł .Spalanie średnio 6.9 l to trochę dużo .Najmniejsze spalanie jakie udało mi się zanotować to 5.5 L spokojnej jeździe .Jak na kwotę 90 tyś za auto to uważam że to porażka pod względem awarii oraz spalania .


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 15
Średnia (głosów 3):
(6.92)
Trwałość silnika
 8.67/10
Niezawodność auta
 5/10
Spalanie ON
 8/10
Koszty utrzymania
 6/10

Głosy według opinii:

21

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 37

Opinie użytkowników

Grzesiek 20.12.2015
Średnia:
(8.50)
Tak
Opinia: Tu się silnik ocenia ;D Więc dynamika jazdy super, natomiast od 120/h huczy jak w starej skodzie 120 :(. Spalanie (nigdzie mi się nie spieszy) zaskakująco niskie - rekordzik 4,2l / 100 trasa z Essen - Praga - Brno - Cieszyn a średnio około 5,5 - 7 (zależy od korków) w mieście. Zasada "im mniej katujesz to dalej zajedziesz" to priorytet w tym autku a silniczek TRZEBA rozpieszczać super olejkami 5W30 i to z top listy bo DPF zaboli. Moja ocena z zaznaczeniem, że jest dobrze i drogo serwisowany.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (6/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Przestrzeń, dynamika, dobrze się trzyma zakrętów, świetna ergonomia wnętrza, "Małe - Duże" auto.
Wady:Koszty serwisu, delikatne zawieszenie, autko nie wybacza błędów kierowcy (wrażliwość na kierownicę i sprzęgło)
Rocznik / Przebieg:Mazda 5 / 2007 / 185 tyś.
Artur 25.01.2015
Średnia:
(5.25)
Nie
Opinia: Uwaga na ten Model same problemy,układ wtryskowy to totalna padaczka,wymiana podkładek pod wtryskami juz drugi raz ,wtryski do wymiany kosmiczny koszt problem z regeneracją wtryski jakieś denso ciężko je zregenerować .Do tego ten DPF ciągle się włącza komputer i błąd juz drugi raz na serwisie wypalanie..Auto totalnie nie do miasta tylko trasa ale bardzo kosztowny serwis .Co do spalania to tż mu dużo brakuje do nowoczesnych diesli .Uwaga i tyle
Trwałość silnika
 (7/10)
Niezawodność auta
 (3/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (5/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9.0l/100km

Spalanie - trasa:5.8l/100km

Spalanie - średnie:7.4l/100km

Zalety:wygoda,drzwi przesowne ,dobra dynamiak,wyposażenie
Wady:duzo kosztownych awarii,układ wtryskowy,DPF
Rocznik / Przebieg:Mazda 5 2006r 170tys
Kowal 24.04.2014
Średnia:
(7.00)
Tak
Opinia: Auto fajne ale drogie w utrzymaniu,serwis drogi i częśći. A co do awaryjności niestety auto jest podatne na usterki.Zwłaszcza układ wtryskowy ,wtryski oraz pompa .Powodem podobno złej jakości paliwo tak powiedzieli w serwisie a rachunek opiewał na 5400zł !!!Po za tymi historiami wszystko fajnie się sprawdza,auto obszerne idealne na dalekie wyprawy,silnik dynamiczny i oszczędny .
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (6/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (5/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.2l/100km

Spalanie - trasa:5.6l/100km

Spalanie - średnie:6.7l/100km

Zalety:komfort podóżowania, niskie spalanie, dobra dynamika silnika, zwaieszenie
Wady:drogi serwis ASO, drogie części, uwaga na układ wtryskowy !!!!
Rocznik / Przebieg:Mazda I 2007 rok 175 tyś