alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD 140KM (RF)

Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD 140KM (RF)Wyświetleń: 19119

Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD 140KM (RF)

Okres produkcji: 2008-2013

Wersje nadwozia: liftback sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1998
Moc [KM]140
Moment obrotowy [Nm]330
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna204
Przyspieszenie (0-100km/h)10.7
Spalanie - miasto [l/100km]6.7
Spalanie - trasa [l/100km]4.9
Spalanie - średnie [l/100km]5.6

Zalecane przez serwis

?Typ olejuDexelia 5W30
LIlość oleju4.7 L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne Denso

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.7

Trasa: 5.4

Średnie: 6

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.2 MZR-CD12534010.95.2
2.2 MZR-CD1633609.25.5
2.2 MZR-CD1854008.55.6

29.11.2013Arek KuderaTak

Jeśli posiada się auto od nowości (lub o prawdziwym przebiegu), wymienia się olej co 10kkm, to silnik sprawuje się wzorowo. Moje auto ma 9 lat, z czego posiadam je od 7 i ma dopiero 210kkm przebiegu, nie wiem może przy 400kkm się popsuje... Jeśli ktoś kupuje z przebiegiem 150kkm, a tak na prawdę jest 400kkm, wymienia za rzadko olej i ogólnie nie dba o auto (np. uszczelki pod wtryskami, tankuje paliwo podejrzanej jakości itp.) to pewnie nie ma dobrego zdania o silniku. Pozdrawiam!


09.03.2017MarekTak

Silnik trzeba serwisować tak jak piszą poprzednicy. Oryginalny olej DEXELIA DPF co 15 tys., + dobrej jakości fitr. Rozrząd wymienić na oryginał w całości i można zapomnieć. Przy zakupie sprawdzić tylko czy nie dymi spod korka oleju i czy smok olejowy nie pozatykany jakimś niemazdowskim olejem. Mozna wtedy śmiało jeździć. Kupiłem przy 120tys. 4 lata temu - teraz już ponad 200 tys. DPF w maździe jest bezobsługowy i niezniszczalny. Nie tak jak FAP we francuzach.


26.05.2015KatarzynaTak

Samochód bezawaryjny. Dobra dynamika. Wysoki komfort jazdy. Bardzo dobre prowadzenie nawet przy dużych prędkościach. Od jakiegoś czasu nie jest już tak dobra amortyzacja, ale przy tym przebiegu i jakości polskich dróg to chyba nic dziwnego. Nie tankuję na stacjach no-name. Jak zmienię, to najchętniej też na Mazdę6 - trochę młodszą:)


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 21
Średnia (głosów 5):
(8.75)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 7.6/10
Koszty utrzymania
 7.4/10

Głosy według opinii:

50

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 8

Opinie użytkowników

6 II GH 30.08.2019
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Mazda 6GH RF7 140KM DPF Mam go 7 rok. 232 tys.km. Po prostu kocham ten samochód. Wyprzedzanie to czysta przyjemność i zero stresu. Jest łatwy w utrzymaniu, co nie oznacza, że można z nim nic nie robić. Trzeba trzymać się zaleceń Mazdy i tyle. Używać oryginalny rozrząd i olej i dobre filtry. Nie wiem co to branie oleju czy problemy z DPF. W razie jakichś problemów doskonałe forum "mazdaspeed". Kolejny to też będzie Mazda 6 2.2 diesel.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:6.0l/100km

Spalanie - średnie:6.2l/100km

Zalety:Webasto w każdym dieslu RF7. Zimą bajka :). Moment obrotowy mmmmmm :). do 70 km/h jazda na III biegu. Nie trzeba wajchować biegami. "Sport kombi" w nazwie to nie przypadek. Zawieszenie, skrzynia, silnik - doceniam gdy przesiadam się w inne auto.
Wady:Czas płynie zbyt szybko.
Rocznik / Przebieg:2008/232000
Radek 25.02.2018
Średnia:
(5.00)
Tak
Opinia: Mam diesela 2008r ,super auto,wygodne,pojemne,niezawodne,zrobilem nim ponad 100tys,i nigdy mnie nie zawiodl,polecam
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (0/10)
Koszty utrzymania
 (0/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:l/100km

Spalanie - trasa:l/100km

Spalanie - średnie:l/100km

Zalety:wygoda,niezawodnosc,
Wady:dpf
Rocznik / Przebieg:mazda 6 2008
Marek 09.03.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Druga moja mazda z dieslem (poprzednio 626 DiTD 110KM) Kupiony przy przebiegu 120tys. km. Świetny silnik 140KM daje frajdę i bezpieczeństwo przy wyprzedzaniu. Auto prowadzi się b. dobrze. Za nadwoziem wielu się ogląda. Poprzedni właściciel nie wiedział nic o silniku i jego "mechanicy" też, więc prawie go zatarli Mobilem1. Tylko oryginalny olej DEXELIA DPF i oryginalny rozrząd oraz sprawdzenie smoka olejowego w misce. Obecnie ponad 200tys. i chula jak ta lala. Trzeba tylko mu dać co mu się należy i po problemie. Kolejną też chciałbym Mazdę , ale to świetne auta i ludzie nie chcą sprzedawać i dlatego ceny wysokie.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.4l/100km

Spalanie - trasa:5.7l/100km

Spalanie - średnie:5.9l/100km

Zalety:Fantastyczna roleta w bagażniku i składanie siedzeń. W standardzie zmieniarka na 6 CD.
Wady:Wysoka cena zakupu, ale warto bo b. bogate wyposarzenie.
Rocznik / Przebieg:6 GH 2.0 MZR-CD 140KM
Rafał 08.03.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Komfortowy samochód rodzinny. Dobre osiągi dynamiczny silnik, dużo zamienników części, a przy tym konkurencyjne ceny. Przejechałem dotychczas ok 12 tys. km kupiłem gdy miała 84 tys. km. Samochód serwisowany w ASO. Jak z każdym samochodem, jeśli się go szanuje to nie powinno być więlkszych problemów związanych z jego eksploatacją.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:5.5-6l/100km

Zalety:Dużo zamienników części i ich dostępność. Komfortowy samochód. Doskonale trzyma cenę.
Wady:Ciężko pracujące wrzucanie 2 biegu. Psujące się czujniki ciśnienia powietrza w kołach.
Rocznik / Przebieg:6GH/2008/ 2.0 CD COMFORT
Darek 30.01.2015
Średnia:
(8.75)
Tak
Opinia: Słyszałem wiele złego na temat tego silnika, ale na razie po przejechaniu 85tys (jestem drugim właścicielem) zero problemów.Na początku myślałem że to jest silnik Forda ale nic mylnego to japoński silnik.Dynamiczny i w miarę oszczędny przy normalnej jeździe.Z tego co wiem szwankują wtryski,i Dpf daje się we znaki.Ja tankuję zawsze do pełna wymieniam co 20 tys filtr paliwa i jeżdże bardzo spokojnie.Po za tym świetne wyciszenie wnętrza ,dobre prowadzeni jak sportowy samochód,moc w zupełności wystarczająca do dynamicznej jazdy,jak trzeba wyprzedzić to nie brakuje nic. Jestem bardzo zadowolony ale powoli będę się zastanawiał na zmianą bo przebieg już 165 tys i mogą się zacząć problemy.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:5.0l/100km

Spalanie - średnie:6.2l/100km

Zalety:na razie same zalety,silnik,dynamika,przyspieszeni,spalanie,wyposażnie,zawieszenie
Wady:ceny serwisu !!!
Rocznik / Przebieg:Mazda 6 2010r