alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD 140KM (RF)

Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD 140KM (RF)Wyświetleń: 17008

Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD 140KM (RF)

Okres produkcji: 2008-2013

Wersje nadwozia: liftback sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1998
Moc [KM]140
Moment obrotowy [Nm]330
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna204
Przyspieszenie (0-100km/h)10.7
Spalanie - miasto [l/100km]6.7
Spalanie - trasa [l/100km]4.9
Spalanie - średnie [l/100km]5.6

Zalecane przez serwis

?Typ olejuDexelia 5W30
LIlość oleju4.7 L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne Denso

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.7

Trasa: 5.4

Średnie: 6

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.2 MZR-CD12534010.95.2
2.2 MZR-CD1633609.25.5
2.2 MZR-CD1854008.55.6

30.11.2013HirekNie

143 konna jednostka z 2088r. spalanie ma niskie tj w granicach 6,5-7l w mieście, na gwarancji przy przebiegu 73tyś km wysiadło turbo po wymianie ASO Mazda przy przebiegu 105 tyś km znów to samo wymiana na regenerowaną. Po drugiej turbinie kompletna kontrola silnika czyszczenie itp. przebieg 131 tyś powtórka z rozrywki turbina padła, dodam że olej Dextelia zawsze wymieniony w terminie. Silnik gaszony po 15-20sek trzymania na biegu jałowym, na autostradzie silnik gasiłem po 5-10 min. Gdyby nie problemy z turbiną to bym powiedział że samochód jest idealny wręcz bezawaryjny.


05.09.2013Mazda Nie

Porażka auto mam od nowości ,same problemy przy 15 tyś dziwne zachowanie silnika na trasie okazało się że dwa wtryski są walnięte regeneracja .Nie długo po tym kontrolka silnika okazał się że trzeba mechanicznie wypalić filtr ,przy 70 tyś drugie wypalanie na serwisie koszt 180 zł .Spalanie średnio 6.9 l to trochę dużo .Najmniejsze spalanie jakie udało mi się zanotować to 5.5 L spokojnej jeździe .Jak na kwotę 90 tyś za auto to uważam że to porażka pod względem awarii oraz spalania .


26.11.2015zzzzzTak

wysoki moment obrotowy, rozsadne spalanie


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 18
Średnia (głosów 5):
(8.75)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 7.6/10
Koszty utrzymania
 7.4/10

Głosy według opinii:

50

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 8

Opinie użytkowników

6 II GH 30.08.2019
Średnia:
(10.00)
Tak
"Mazda 6GH RF7 140KM DPF Mam go 7 rok. 232 tys.km. Po prostu kocham ten samochód. Wyprzedzanie to czysta przyjemność i zero stresu. Jest łatwy w utrzymaniu, co nie oznacza, że można z nim nic nie robić. Trzeba trzymać się zaleceń Mazdy i tyle. Używać oryginalny rozrząd i olej i dobre filtry. Nie wiem co to branie oleju czy problemy z DPF. W razie jakichś problemów doskonałe forum "mazdaspeed". Kolejny to też będzie Mazda 6 2.2 diesel."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:6.0l/100km

Spalanie - średnie:6.2l/100km

Zalety:Webasto w każdym dieslu RF7. Zimą bajka :). Moment obrotowy mmmmmm :). do 70 km/h jazda na III biegu. Nie trzeba wajchować biegami. "Sport kombi" w nazwie to nie przypadek. Zawieszenie, skrzynia, silnik - doceniam gdy przesiadam się w inne auto.
Wady:Czas płynie zbyt szybko.
2008/232000
Radek 25.02.2018
Średnia:
(5.00)
Tak
"Mam diesela 2008r ,super auto,wygodne,pojemne,niezawodne,zrobilem nim ponad 100tys,i nigdy mnie nie zawiodl,polecam"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (0/10)
Koszty utrzymania
 (0/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:l/100km

Spalanie - trasa:l/100km

Spalanie - średnie:l/100km

Zalety:wygoda,niezawodnosc,
Wady:dpf
mazda 6 2008
Marek 09.03.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Druga moja mazda z dieslem (poprzednio 626 DiTD 110KM) Kupiony przy przebiegu 120tys. km. Świetny silnik 140KM daje frajdę i bezpieczeństwo przy wyprzedzaniu. Auto prowadzi się b. dobrze. Za nadwoziem wielu się ogląda. Poprzedni właściciel nie wiedział nic o silniku i jego "mechanicy" też, więc prawie go zatarli Mobilem1. Tylko oryginalny olej DEXELIA DPF i oryginalny rozrząd oraz sprawdzenie smoka olejowego w misce. Obecnie ponad 200tys. i chula jak ta lala. Trzeba tylko mu dać co mu się należy i po problemie. Kolejną też chciałbym Mazdę , ale to świetne auta i ludzie nie chcą sprzedawać i dlatego ceny wysokie."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.4l/100km

Spalanie - trasa:5.7l/100km

Spalanie - średnie:5.9l/100km

Zalety:Fantastyczna roleta w bagażniku i składanie siedzeń. W standardzie zmieniarka na 6 CD.
Wady:Wysoka cena zakupu, ale warto bo b. bogate wyposarzenie.
6 GH 2.0 MZR-CD 140KM
Rafał 08.03.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Komfortowy samochód rodzinny. Dobre osiągi dynamiczny silnik, dużo zamienników części, a przy tym konkurencyjne ceny. Przejechałem dotychczas ok 12 tys. km kupiłem gdy miała 84 tys. km. Samochód serwisowany w ASO. Jak z każdym samochodem, jeśli się go szanuje to nie powinno być więlkszych problemów związanych z jego eksploatacją."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:5.5-6l/100km

Zalety:Dużo zamienników części i ich dostępność. Komfortowy samochód. Doskonale trzyma cenę.
Wady:Ciężko pracujące wrzucanie 2 biegu. Psujące się czujniki ciśnienia powietrza w kołach.
6GH/2008/ 2.0 CD COMFORT
Darek 30.01.2015
Średnia:
(8.75)
Tak
"Słyszałem wiele złego na temat tego silnika, ale na razie po przejechaniu 85tys (jestem drugim właścicielem) zero problemów.Na początku myślałem że to jest silnik Forda ale nic mylnego to japoński silnik.Dynamiczny i w miarę oszczędny przy normalnej jeździe.Z tego co wiem szwankują wtryski,i Dpf daje się we znaki.Ja tankuję zawsze do pełna wymieniam co 20 tys filtr paliwa i jeżdże bardzo spokojnie.Po za tym świetne wyciszenie wnętrza ,dobre prowadzeni jak sportowy samochód,moc w zupełności wystarczająca do dynamicznej jazdy,jak trzeba wyprzedzić to nie brakuje nic. Jestem bardzo zadowolony ale powoli będę się zastanawiał na zmianą bo przebieg już 165 tys i mogą się zacząć problemy."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:5.0l/100km

Spalanie - średnie:6.2l/100km

Zalety:na razie same zalety,silnik,dynamika,przyspieszeni,spalanie,wyposażnie,zawieszenie
Wady:ceny serwisu !!!
Mazda 6 2010r