alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Mercedes CLS W218 350 CDI 265KM (OM642)

Mercedes CLS W218 350 CDI 265KM (OM642)Wyświetleń: 4609

Mercedes CLS W218 350 CDI 265KM (OM642)

Okres produkcji: 2011-2014

Wersje nadwozia: fastback, kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]2143
Moc [KM]265
Moment obrotowy [Nm]620
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów7
Prędkość maksymalna250
Przyspieszenie (0-100km/h)6,2
Spalanie - miasto [l/100km]7,9
Spalanie - trasa [l/100km]5,2
Spalanie - średnie [l/100km]6,3

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju8.0 L
Wymiana olejuco 25.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 10.5

Trasa: 9.8

Średnie: 8.7

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
250 CDI2045007.55,3

04.07.2018JurekNie

Auto od nowości, E350 4MATIC, przeglądy robione regularnie, zero oszczędzania, wszystko na czas. Przy 150tys. wał wyszedł bokiem. Konieczna całkowita regeneracja silnika, koszty rzędu 12.000zł plus 1.500zł za lawetę bo padł bez żadnych wcześniejszych objawów ponad 400km od domu. W serwisie powiedziano że to typowe dla tego silnika, podobną naprawę wykonują zwykle dla 2-3 klientów miesięcznie i przypada zwykle w przedziale 120-180tys. km. Sypie się też chłodnica oleju, tu przynajmniej koszt naprawy jest mniejszy bo około 1200zł. Nie polecam silnika nikomu, taka "trwałość" przy cenie auta rzędu 300tys. PLN to ponury żart.


22.02.2014Sławek Tak

Moc , dynamika , to największe zalet tego silnika .Co do spalania ,jest wysokie ale nie ma się co dziwić .Auto sprowadzone z Niemiec ,osobiście zrobiłem nim 90 tys ,klasyczny serwis oleje filtry i to wszystko ,żadnych awarii.Wymiany amorów przód tys szok !!! Ale w tych modelach sa takie ceny .


20.12.2017JacekTak

Kupiony przy 280k km a teraz 360k km. Wymieniona pompa wody(750zł) i termostat(ok 700zł). Po za tym zero awarii, tylko olej i filtry(filtr paliwa 260zł i filtr powietrze 400zł, reszta normalne ceny). Silnik ładnie pracuje i jest bardzo dynamiczny.Skrzynia biegów(7) pracuje bez problemów.POLECAM


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 2
Średnia (głosów 2):
(8.63)
Trwałość silnika
 9/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 9/10
Koszty utrzymania
 6.5/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 6

Opinie użytkowników

CLS 350 CDI 03.06.2019
Średnia:
(7.75)
Tak
"Auto fajne. Silnik OK, .... ale trzeba olej wymieniac miedzy przegladami inaczej wiury metalowe i kasza wypadnie z silnika jezeli wymienia sie wg wskazan producenta. Spalanie OK Prowadzenie OK Siedzenie kierowcy moglo by byc wygodniejsze."
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (5/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:13l/100km

Spalanie - trasa:13.7l/100km

Spalanie - średnie:10l/100km

Zalety:wyglad naped na 4 kola (50%+ na tyl)
Wady:koniecznosc wymiany oleju miedzyprzegladami niewygodny fotel kierowcy
60000
Wojtek 06.11.2016
Średnia:
(9.50)
Tak
"Polecam auto mam od nowości, Serwis według zaleceń.Spalanie średnio 7,4/100km. Przejechalem 280000 km. Jest to oczywiście mb w 218 z silnikiem 350 cdi rok pr.2011"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:5.8l/100km

Spalanie - średnie:7.4l/100km

Zalety:super bez problemów
Wady:
MB 218 350 CDI 2011