alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Mercedes Klasa E W211 320 CDI 204KM (OM648)

Mercedes Klasa E W211 320 CDI 204KM (OM648)Wyświetleń: 34763

Mercedes Klasa E W211 320 CDI 204KM (OM648)

Okres produkcji: 2002-2006

Wersje nadwozia: sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]3222
Moc [KM]202
Moment obrotowy [Nm]500
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna240
Przyspieszenie (0-100km/h)7.8
Spalanie - miasto [l/100km]9.5
Spalanie - trasa [l/100km]6
Spalanie - średnie [l/100km]7.0

Zalecane przez serwis

?Typ oleju5W30
LIlość oleju7.3 L
Wymiana olejuco 15.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządułańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 10.1

Trasa: 6.3

Średnie: 7.6

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
400 CDI26056079,4
200 CDI12227012.16.3
220 CDI15034010.07.0

09.06.2013tommyTak

dla mnie rewelacja - 260 tyś i nic - śmiga jak nówka (w 211)


26.10.2014MMTak

Wg. mnie najlepszy silnik,i to ten rzędowy.Bardzo ładna kultura pracy,osągi ,w stosunku do spalania rewelacja.Posiadam takiego mietka od 5 lat i nie zamierzam zmieniać na nic innego.Zero broblemów (silnik bez dpf),najsłabszym punktem tego auta jest sprzęgło hydrokinetyczne,co przy ciężkiej nodze daje trochę po kieszeni,ale można wytrzymać.Pozdrawiam.


05.05.2014KubaTak

Silnik V6 bardzo dobra kultura pracy,cicho i równo.ładnie przyspiesza i przy tym słychać tylko pomruk CDI-ka.Jak dla mnie silnik bardzo dobry,żadnych awarii,spalanie na dobrym poziomie średnio 9Ldodam że jeżdżę spokojnie.Utrzymanie w normie,ale trzeba się liczyć z kosztami serwisów jeżeli wykonujemy w ASO .


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 67
Średnia (głosów 6):
(9.13)
Trwałość silnika
 9.67/10
Niezawodność auta
 9.17/10
Spalanie ON
 9/10
Koszty utrzymania
 8.67/10

Głosy według opinii:

60

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 131

Opinie użytkowników

W211 E320 30.01.2020
Średnia:
(7.75)
Tak
Opinia: Mój W211 E320 podniesiony do 245 kucyków zachowuje się nienagannie. Jestem zaskoczony jakością jazdy w porównaniu do poprzednich wyrobów samochodopodobnych. Jeszcze uczę się rozmawiać ze skrzynią automatyczną. Tryb Winter bardziej mi odpowiada. Pojazd lubi prędkości od ok. 90 do 120km/h - spalanie wyraźnie spada. Również tylny napęd ma dużo zalet ( i wad na śliskim). problemy jak zwykle z rudą na klapie (wada konstrukcyjna klapy).
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (7/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:11l/100km

Spalanie - trasa:6.2l/100km

Spalanie - średnie:8.1l/100km

Zalety:Miły w prowadzeniu
Wady:Ruda
Rocznik / Przebieg:2003/270000
Kombi E 280 3,2cdi. 19.09.2019
Średnia:
(9.50)
Tak
Opinia: Auto w brew opinii niektórych całkiem dobrze się sprawuje i nie nie takie drogie w utrzymaniu, pod warunkiem,że się kilka rzeczy poprawi i wyeliminuje pneumatykę, a wtedy auto będzie służyło tak długo jak stara ,,Beczka W123,, Mój MB to W211 05" KOMBI automat 3,2cdi rzędowy 177kM podniesione do 230kM. Teraz mniej pali i ładnie się zbiera przy wyprzedzaniu. Jak na tak duże i ciężkie auto to spalanie jest zadowalające w porównaniu do silników 2.0Td innych marek to Mercedes wypada lepiej a i rozrząd jest bezobsługowy więc kolejny plus. Zawieszenie przerobione z pneumatyka z tyłu na sprężynowe. Chwila roboty a spokój na długie lata. Teraz jestem zadowolony.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:11l/100km

Spalanie - trasa:5.9l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:Duże, szybkie jak trzeba i b,wygodne auto, prawie bez awaryjne i w swojej klasie najtańsze w utrzymaniu, pod warunkiem,że wymieniamy to co trzeba na czas a nie czekamy aż już całkiem padnie. Dobra i nie rdzewiejąca blacharka!!!
Wady:Trochę dużo elektroniki i czujników, jak by było tak jak w W210 to było by OK.
Rocznik / Przebieg:2005 rok i 316000km przebiegu.
Bogdan 29.10.2017
Średnia:
(9.50)
Tak
Opinia: Moja gwiazda spisuje się bez zarzutów . Mam ją już 9 lat , nigdy mnie nie zawiodła, ale nadmieniam serwisuje wszystko na czas i na dobrych częściach oraz płynach eksploatacyjnych.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9.8l/100km

Spalanie - trasa:6.2l/100km

Spalanie - średnie:8l/100km

Zalety:Komfort, wygoda i bezpieczeństwo!
Wady:Ekologia poprzez zastosowanie DPF , ale to już w wszystkich auteczkach montują
Rocznik / Przebieg:W211, 3,2 CDI, 2004r. przebieg 243000
Jarecki 20.07.2017
Średnia:
(9.25)
Tak
Opinia: Moje w 211 jest przed liftem - czyli chyba do 2005 roku. Silnik rzędowy 320CDI, 500Nm które czuć za każdym razem jak się wciśnie gaz. Jazda tym autem to sama przyjemność i wyczuwalny komfort. Jest sporo opcji wyposażenia tego auta, więc przed zakupem trzeba i warto DOBRZE się zapoznać co jest na pokładzie!!! W większości w Polsce sprzedawane są wersje AVANTGARDE ( z niższym zawieszeniem o usportowionym charakterze). Ale jest alternatywa w postaci wersji ELEGANCE gdzie moim zdaniem na naszych lokalnych drogach auto lepiej się sprawdza. Co do spalania to sprawa bardzo dyskusyjna, ja podam jak jest u mnie. Miasto 11,5 a trasa 7,1. Oczywiście nie wkładam jajka pod pedał gazu, he he i nie czekam aż uradowany właściciel jakiegoś 1.9 TDI czy 2.0TDI będzie próbował mnie wyprzedzać. Oni mają oglądać tylko tył mojego mercedesa i tak jest. Nie mam oznaczenia na tylnej klapie mojego samochodu więc wyprzedzający żyją w niepewności a za chwilę poznają swoje miejsce w szeregu. Auto godne polecenia, bezpieczne i nie aż tak drogie w utrzymaniu (zależy od wersji).
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:11.5l/100km

Spalanie - trasa:7.1l/100km

Spalanie - średnie:l/100km

Zalety:
Wady:
Rocznik / Przebieg:W211 320CDI COMBI 2003ROK PRZEBIEG OBECNY 204000
25.06.2015
Średnia:
(9.25)
Tak
Opinia: podane spakanie to chyba w litrach na minute .... Spalanie - miasto [l/100km] 9.5 Spalanie - trasa [l/100km] 6 Spalanie - średnie [l/100km] 7.0
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9.5l/100km

Spalanie - trasa:6.0l/100km

Spalanie - średnie:7.0l/100km

Zalety:
Wady:
Rocznik / Przebieg:
tadek 26.08.2014
Średnia:
(9.50)
Tak
Opinia: super auto
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7.2l/100km

Zalety:komfort
Wady:utrzymanie
Rocznik / Przebieg:w 211 2007 -220 tys.