alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Mercedes GLK X204 FL 220 BlueTec 170KM (OM651)

Mercedes GLK X204 FL 220 BlueTec 170KM (OM651)Wyświetleń: 6346

Mercedes GLK X204 FL 220 BlueTec 170KM (OM651)

Okres produkcji: 2012-2015

Wersje nadwozia: SUV

Dane techniczne

Pojemność [cm3]2143
Moc [KM]170
Moment obrotowy [Nm]400
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów7-biegowa
Prędkość maksymalna205
Przyspieszenie (0-100km/h)8.8
Spalanie - miasto [l/100km]7.9
Spalanie - trasa [l/100km]5.1
Spalanie - średnie [l/100km]6.3

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju6.5 L
Wymiana olejuco 25.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8

Trasa: 7

Średnie: 7.5

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
200 CDI14335010.66.7
250 BlueTec2045008.06.4
350 CDI2656206.77,9

05.04.2017SebaTak

Posiadam Infiniti q50 z tym silnikiem, jednakże trochę przekonstruowanym przez Infiniti. Jest świetny 400Nm robi swoje. Zarówno przy małych i dużych prędkościach spalanie optymalne i dynamika samochodu bardzo dobra. Jedna uwaga to trochę głośny. Póki co jest nowy 25tyś km i zero problemów.


25.05.2013kazelotTak

zapomnieliście o vanach??? MB Vito 2,2 cdi 110kM. Silnik rewelacja . Po przebiegu 520 tyś. km pracował jak pszczółka. Byłem drugim właścicielem auto było do 350 tyś. km serwisowane w ASO. DO końca "służby" u mnie pracował bez zastrzeżeń. Jako ciekawostkę podam, że miał oryginalne wszystkie flaki pod maską (wtryski, turbo, sprzęgło). Gdyby nie "biodegradacja" nadwozia pracowałby u mnie dalej


09.03.2019E 212 po liftinguTak

Kupiłem nową E220CDI w 2014 roku w wersji 170 km /400Nm. Przez 5 lat przejechałem 80,000 km. miasto/trasa w proporcjach 70/30. Do tej pory po 5 latach z silnikiem nie działo się absolutnie nic. Przeglądy raz do roku w ASO. Olej wymieniany co 10,000 km najpóźniej. Jedyny minus to fakt, że spalanie jest dość spore. W Warszawie w korkach spala 9-10 L. W trasie 6L na autostradzie 7,5-8,0L. Ogólnie polecam. Mamy też następcę - nową klasę E z nowym silnikiem 220CDI ale o pojemności 2,0 i mocy 194 KM z 9 stopniowym automatem. Super jednostka. Przy 180 km/h na 9 biegu ma 1900 ob/min. Cicho i ekonomicznie. Ale bierze ciut olej. Około 1 litra na 8,000 km. Niby nic ale jednak.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 2
Średnia (głosów 1):
(10)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 10/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

tak 15.05.2019
Średnia:
(10.00)
Tak
"jezdze 7 lat tym autem,silnik ok,skrzynia biegów ok,malo miejsca z tylu ok,bo nikt gruby sie nie pcha tam,maly bagaznik ale mi z żona wystarczy że po złożeniu siedzen wkładamy dwa rowery ,moja mała walizka z ciuchami i dwie duże mojej żony i mieścimy się. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:7l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:wygląd
Wady:wygląd
2010 120 tys