alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Mercedes ML W164 320 CDI 224KM (OM642)

Mercedes ML W164 320 CDI 224KM (OM642)Wyświetleń: 19056

Mercedes ML W164 320 CDI 224KM (OM642)

Okres produkcji: 2005-2008

Wersje nadwozia: SUV

Dane techniczne

Pojemność [cm3]2987
Moc [KM]224
Moment obrotowy [Nm]510
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów7/auto
Prędkość maksymalna215
Przyspieszenie (0-100km/h)8.6
Spalanie - miasto [l/100km]12.8
Spalanie - trasa [l/100km]7.6
Spalanie - średnie [l/100km]9.4

Zalecane przez serwis

?Typ olejuMB 229.51
LIlość oleju8.5 L
Wymiana olejuco 25.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządułańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 13

Trasa: 8.1

Średnie: 9.6

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
280 CDI1904409.99.5
420 CDI3067006.710.7

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 13
Średnia (głosów 4):
(6.38)
Trwałość silnika
 7.25/10
Niezawodność auta
 6.25/10
Spalanie ON
 7.75/10
Koszty utrzymania
 4.25/10

Głosy według opinii:

22

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 34

Opinie użytkowników

W 164 ML 320 CDI / GLE 250 D 22.06.2020
Średnia:
(9.00)
Tak
Opinia: Auta wspaniałe , kupione od nowości , odpowiedni stały nadzór / przeglądy terminowe / serwisowe oraz dojrzały sposób użytkowania i auto sprawia jedynie samą radość z użytkowania , wysoki prestiż , wygląd pakowność auta zachwycają , polecam osobom dojrzałym i " cywilizowanym " .
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:11l/100km

Spalanie - trasa:5.6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:MERCEDES ML W 164 320 CDI NOWY SALON 2011 rok , serwis w/g wskazań licznika , zero problemów , serwis drogawy ale są i ASO tańsze , trzeba szukać , auto wyśmienite w każdym calu , wymiany jedynie eksploatacyjne , przebieg 120 tyś km . Obecnie Mercedes W 166 GLE 250 D / 204 KM z roku 2018 , przeglądy gwarancyjne , przebieg 40 tyś km , auto wspaniałe pod każdym względem , najniższe spalanie w trasie jazda przepisowa 5,6 litra na 100 km !!! SZOK auto waga ok 2200 kg , napęd 4 x 4 .
Wady:Drogawy serwis autoryzowany , ale trzeba szukać bo są ASO tańsze o tysiąc złotych za/na przegląd !!!
Rocznik / Przebieg:2011 / 2018
W211/FL 01.06.2020
Średnia:
(8.75)
Tak
Opinia: Jak się kupuje syf i o niego nie dba, albo ma się okazyjną igłę "180 tysięcy" to można sadzić takie brednie, że ten silnik jest wadliwy. Jeśli się natomiast dba, wymienia filtry, olej na czas, to tam się wiele nie dzieje. Ok, turbina wytrzymuje max 300 tysięcy - bo jest wysoko kręcąca się. Skrzynia automat 7G do tego silnika - zależy. Przy 500 tysiącach może się zepsuć jeśli ktoś jej ciągle deptał w czerwone, jeśli nie, to max hydrokinetyk do wymiany i jazda dalej. Rozrząd do wymiany różnie - pierwszy między 400 a 600 tysięcy, każdy kolejny raz po max 150 tysiącach. Puszcza trochę oleju, każdy V diesel Mercedesa ma ten problem, zużycie rzędu 1 litra na 25 tysięcy kilometrów to nie jest problem, tym bardziej, że pojawia się to dopiero przy sporych przebiegach. Natomiast może to prowadzić do zalewania klap wirowych kolektora i silniczka w nim, wymiana takiego ustrojstwa to jakieś 300 złotych. Mam francuską wersję bez żadnego DPFa, zero poważnych awarii. A jeśli ktoś oczekuje, że zmęczony samochód będzie przykładem bezawaryjności bo ma gwiazdę na masce, więc można sobie pozwolić na dziad-serwis albo kupić z niewiadomego pochodzenia, no to co tu więcej dodawać. W moim przypadku przez 5 lat użytkowania i 540 tysięcy wymieniłem (mówię tylko o silniku): +Odma oleju +Chłodnica, bo przez niekompetentny serwis została uszkodzona +Turbina po 270 tysiącach +Intercooler, ale w zasadzie on był tylko wyczyszczony a nie wymieniony +Kolektor ssący po 530 tysiącach przebiegu. Co do ogółu zespołu napędowego to jeszcze hydrokinetyk i sterownik skrzyni, sterownik padł, bo ktoś przede mną bawił się programem skrzyni i zrobił to nieudolnie. To były całe koszty napraw, sięgało to może 5 tysięcy, może max 6 tysięcy w ciągu 5 lat.
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:15l/100km

Spalanie - trasa:6.8l/100km

Spalanie - średnie:8.4l/100km

Zalety:Kultura pracy Koszt utrzymania Niezawodność Elastyczność
Wady:Drobne wycieki oleju
Rocznik / Przebieg:2007/540000
Mietek 25.01.2018
Średnia:
(1.25)
Nie
Opinia: Jeżdżę tym dziadostwem od 2013 roku. Zrobiłem jakieś 100 tyś. km. Przez ten czas naprawiałem: skrzynia biegów (płyta sterująca, a co za tym idzie filtr, olej, uszczelki, wybierak biegów 2x), przedni most (wymiana na używkę), wymiana 4 łożysk w kołach, wymiana 4 poduszek zawieszenia, wymiana tylnych amortyzatorów ADS, wymiana 2 czujników ABS, wymiana 5/6 wtrysków, wymiana sterownika klap kolektorów, wymiana czujnika poziomu oleju, uszczelnienie wymiennika ciepła, wymiana świec żarowych 2x, naprawa i wymiana przekaźnika świec żarowych, wymiana łożyska kolumny kierowniczej w ścianie grodziowej, regeneracja wahaczy przednich, wymiana siłownika blokady tylnego mostu, regeneracja odbłyśników xenonów, wymiana intercoolera, regeneracja kompresora zawieszenia, wymiana modułu Ogólnie wydałem na naprawy około 20 kloców. Na 100 tyś. przebiegu... A ostatnio przy przebiegu 317 tyś. km rozleciał mi się silnik. Korbowód wypadł dołem, więc cały silnik do wymiany. Obiecałem sobie, że nigdy więcej nie kupię szwabskiego złoma. Wcześniej jeździłem Japońcami. Zaznaczam jeździłem. Tego złoma więcej naprawiam niż jeżdżę.
Trwałość silnika
 (1/10)
Niezawodność auta
 (1/10)
Spalanie ON
 (2/10)
Koszty utrzymania
 (1/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:14l/100km

Spalanie - trasa:11l/100km

Spalanie - średnie:12.5l/100km

Zalety:Wygodny do jazdy. Pakowny. Nie jest w zainteresowaniu złodziei, co przy założeniu, że mam AC jest jednak wadą...
Wady:Nie wiem kto go skonstruował i dopuścił do produkcji... Powinien się powiesić.
Rocznik / Przebieg:ML280CDI 2006
Piotrek 20.05.2016
Średnia:
(6.50)
Nie
Opinia: Auto kupiłem w Niemczech jak miało 1 rok i 9 miesięcy,wywaliłem 50 tys. Euro żeby zrobić sobie przyjemność raz w życiu i podarować sobie "trochę luksusu".Idylla trwała do końca gwarancji i skończyła się przy 150 tys.Psuły się po koleji:alternator-3000 zł,silnik krokowy 800 zł 2x już,turbina 2000 zł,klapy dolotowe kolektora ssącego pękły i raz były klejone a raz kupione razem z kolektorem ssącym(inaczej nie występują 1500 zł),zamki centralne tylnych drzwi 1200 zł sztuka,zamek tylnej klapy 1200 zł,zamók moduł gateaway(jest pod nogami kierowcy) 2500 zł,zamókł moduł SAM(jest w tylnym prawym boku bagażnika na podłodze)2000 zł już 2x,linka i uchwyt hamulca nożnego 500 zł. Także całe auto to jedna wielka luksusowa tragedia i porażka niemieckiego koncernu Daimler Benz.Zresztą jak mnie dochodzą słuchy to samo dzieje się ze wszystkimi niemieckimi samochodami z wyższej półki.Tak samo psują się te z niższeego segmentu tyle że koszty już tak nie bolą...
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (4/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (2/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:12l/100km

Spalanie - trasa:9l/100km

Spalanie - średnie:10.5l/100km

Zalety:wygoda siedzenia,sterowność,spalanie w stosunku do masy auta
Wady:cała elektronika wiecznie zamakjąca i nietrwała,droga w serwisie i wymianie,zawieszenie pneumatyczne-wygodne ale wadliwe i b.drogie w wymianie:pompa 2500 zł,poduszka tył 2000 zł sztuka,przód 5000 zł sztuka razem z amortyzatorem
Rocznik / Przebieg:ml 320 cdi 235000 km