alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Mercedes Citan W415 108 CDI 75KM (OM607)

Mercedes Citan W415 108 CDI 75KM (OM607)Wyświetleń: 3258

Mercedes Citan W415 108 CDI 75KM (OM607)

Okres produkcji: od 2012

Wersje nadwozia: Kombivan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1461
Moc [KM]75
Moment obrotowy [Nm]180
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna150
Przyspieszenie (0-100km/h)16.5
Spalanie - miasto [l/100km]5.3
Spalanie - trasa [l/100km]4.5
Spalanie - średnie [l/100km]6.0

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju4.5 L
Wymiana olejuco 25.000 lub 1 rok
Wymiana rozrządupo 160.000 km lub 5 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskipiezoelektryczne Siemens

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6

Trasa: 5.6

Średnie: 0.5

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
109 CDI9020015.56.5
111 CDI11024012.25.0

16.05.2018Janusz Tak

Super silniczek i to w dodatku nie Mercedesa jakbym mi nie powiedzieli to bym nie uwierzył, ale nie ma to większego znaczenia.Silnik bardzo cichy oszczędny i niezłej dynamice przy wielkości auta powiem że bardzo dobrej dynamice,największym atutem jest jego świetna elastyczność i niski poziom spalania.Po przejechaniu 93 tys.km jestem usatysfakcjonowany,niskie koszty utrzymania,zerowa awaryjność tani serwis.Silnik godny polecenia nie ma się co bać jak wziął go Mercedes to o czymś musi to świadczyć,


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 1):
(8.5)
Trwałość silnika
 9/10
Niezawodność auta
 9/10
Spalanie ON
 8/10
Koszty utrzymania
 8/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

108cdi 06.10.2019
Średnia:
(8.50)
Tak
"kupiłem Citan 108cdi 2015rok ,,autko dobrze trzyma się drogi,,,ale jakos tak delikatnie wygląda z zewnątrz blacharka ,jak zabawka"
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.l/100km

Spalanie - trasa:5.6l/100km

Spalanie - średnie:.5.2l/100km

Zalety:duzo miejsca dla kierowcy
Wady:troche glosno chodzi
2015 93tys