alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
BMW Seria 5 E39 FL 525d (163KM)

BMW Seria 5 E39 FL 525d (163KM)Wyświetleń: 24677

BMW Seria 5 E39 FL 525d (163KM)

Okres produkcji: 2000-2004

Wersje nadwozia: sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]2497
Moc [KM]163
Moment obrotowy [Nm]350
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna219
Przyspieszenie (0-100km/h)8.9
Spalanie - miasto [l/100km]9.1
Spalanie - trasa [l/100km]5.9
Spalanie - średnie [l/100km]7.3

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju7.0 L
Wymiana olejuco 20.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8.7

Trasa: 6.5

Średnie: 7.5

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
520d13628010.66.0
530d1934107,87.2

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 27
Średnia (głosów 11):
(8.18)
Trwałość silnika
 8.82/10
Niezawodność auta
 8.91/10
Spalanie ON
 9.09/10
Koszty utrzymania
 5.91/10

Głosy według opinii:

101

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 79

Opinie użytkowników

Andrzej 08.10.2018
Średnia:
(8.75)
Tak
"super silnik bardzo trwaly ekonomiczny nie każdy wie ze 2,5d w manualu nie ma klapek w kolektorze dolotowym do końca produkcji w e39 wtryski bosch elektromagnetyczne proste i tanio w regenaracji"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (5/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:
Wady:
e39 525d 2003
Mateusz 20.01.2016
Średnia:
(9.00)
Tak
"ten samochod to strzal w dziesiatke, duza przestrzen w srodku auta, pojemny bagaznik jak na auto z tylnym napedem, tym samochodem az chce sie jechac w dalsza trase. spalanie auta mnie zaskoczylo. w korkach i ciaglej jezdzie po miescie ciezko przekroczyc 8l tak samo w w trasie przy predkosciach 160-200. przy normalnej jezdzie i cyklu mieszanym z przewaga trasy auto pali 6.5l na "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:wysoka kultura pracy silnika, duza elastcznosc, komfort jazdy, zuzycie paliwa na bardzo niskim poziomie
Wady:brak tanich i dobrych czesci zamiennych, brak webasto w podstawie wyposazenia
e39 525d/2001/370000
Marek 02.11.2015
Średnia:
(7.75)
Tak
"Świetny samochód, miałem e39 520d, 530d a teraz mam 525dA i uważam to za najlepsze połączenie. 163 km i 350Nm dawało radę, podniosłem moc delikatnie na 179km i 390Nm i jest bajka ! ekonomia na trasie świetna, dynamika bardzo dobra. minimalnie odczuwalna turbodziura ale po przekroczeniu 2200 obrotów rozpędza się bez zadyszki aż do 4500 obrotów ;) polecam !!! "
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.7l/100km

Spalanie - trasa:6.7l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:Bardzo duża wygoda, fenomenalna kultura pracy silnika !! super spalanie na trasie (160-180 km/h) około 7 litrów
Wady:nie ma, ale trzeba bardzo dbać o regularny serwis i tankować dobre paliwo
525dA 2003 M-pakiet 267tyś
WOLF 16.11.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"bardo dobry 2.5 d niskie spalanie i wysoka kultura pracy nie to co w VW klekotanie "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:6.2l/100km

Spalanie - średnie:6.7l/100km

Zalety:bezawaryjność i przyzwoite spalanie prawie 1000km na baku
Wady:korozja na klapie bagażnika
BMW e39 525d touring .2000r. 320.000km
Cezary 15.10.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"Silnik rewelacyjny. 2.5D i 3.0d to ponoc najlepsze silniki BMW. Zdecydowanie polecam. Smialo mozna brać zadbane silniki powyżej 250tys. Ja kupilem 280tys, teraz mam ok 320tys. W ASO byli w szoku, ze ten silnik ma tyle przejechane. Najwazniejsze to regularny serwis w tym olej, dobre paliwo."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.0l/100km

Spalanie - trasa:6.0l/100km

Spalanie - średnie:7.0l/100km

Zalety:bezawaryjny silnik, kultura pracy silnika, komfort, pewnosc prowadzenia
Wady:trwalosc zawieszenia, ceny czesci, koszty utrzymania
525d 322000
<<<123>>>