alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
BMW Seria 5 E39 FL 525d (163KM)

BMW Seria 5 E39 FL 525d (163KM)Wyświetleń: 23557

BMW Seria 5 E39 FL 525d (163KM)

Okres produkcji: 2000-2004

Wersje nadwozia: sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]2497
Moc [KM]163
Moment obrotowy [Nm]350
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna219
Przyspieszenie (0-100km/h)8.9
Spalanie - miasto [l/100km]9.1
Spalanie - trasa [l/100km]5.9
Spalanie - średnie [l/100km]7.3

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju7.0 L
Wymiana olejuco 20.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8.7

Trasa: 6.5

Średnie: 7.5

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.0 d1362802066.0
2.5 tds1432802118.1

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 26
Średnia (głosów 11):
(8.18)
Trwałość silnika
 8.82/10
Niezawodność auta
 8.91/10
Spalanie ON
 9.09/10
Koszty utrzymania
 5.91/10

Głosy według opinii:

101

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 77

Opinie użytkowników

Andrzej 08.10.2018
Średnia:
(8.75)
Tak
"super silnik bardzo trwaly ekonomiczny nie każdy wie ze 2,5d w manualu nie ma klapek w kolektorze dolotowym do końca produkcji w e39 wtryski bosch elektromagnetyczne proste i tanio w regenaracji"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (5/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:
Wady:
e39 525d 2003
Mateusz 20.01.2016
Średnia:
(9.00)
Tak
"ten samochod to strzal w dziesiatke, duza przestrzen w srodku auta, pojemny bagaznik jak na auto z tylnym napedem, tym samochodem az chce sie jechac w dalsza trase. spalanie auta mnie zaskoczylo. w korkach i ciaglej jezdzie po miescie ciezko przekroczyc 8l tak samo w w trasie przy predkosciach 160-200. przy normalnej jezdzie i cyklu mieszanym z przewaga trasy auto pali 6.5l na "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:wysoka kultura pracy silnika, duza elastcznosc, komfort jazdy, zuzycie paliwa na bardzo niskim poziomie
Wady:brak tanich i dobrych czesci zamiennych, brak webasto w podstawie wyposazenia
e39 525d/2001/370000
Marek 02.11.2015
Średnia:
(7.75)
Tak
"Świetny samochód, miałem e39 520d, 530d a teraz mam 525dA i uważam to za najlepsze połączenie. 163 km i 350Nm dawało radę, podniosłem moc delikatnie na 179km i 390Nm i jest bajka ! ekonomia na trasie świetna, dynamika bardzo dobra. minimalnie odczuwalna turbodziura ale po przekroczeniu 2200 obrotów rozpędza się bez zadyszki aż do 4500 obrotów ;) polecam !!! "
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.7l/100km

Spalanie - trasa:6.7l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:Bardzo duża wygoda, fenomenalna kultura pracy silnika !! super spalanie na trasie (160-180 km/h) około 7 litrów
Wady:nie ma, ale trzeba bardzo dbać o regularny serwis i tankować dobre paliwo
525dA 2003 M-pakiet 267tyś
WOLF 16.11.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"bardo dobry 2.5 d niskie spalanie i wysoka kultura pracy nie to co w VW klekotanie "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:6.2l/100km

Spalanie - średnie:6.7l/100km

Zalety:bezawaryjność i przyzwoite spalanie prawie 1000km na baku
Wady:korozja na klapie bagażnika
BMW e39 525d touring .2000r. 320.000km
Cezary 15.10.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"Silnik rewelacyjny. 2.5D i 3.0d to ponoc najlepsze silniki BMW. Zdecydowanie polecam. Smialo mozna brać zadbane silniki powyżej 250tys. Ja kupilem 280tys, teraz mam ok 320tys. W ASO byli w szoku, ze ten silnik ma tyle przejechane. Najwazniejsze to regularny serwis w tym olej, dobre paliwo."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.0l/100km

Spalanie - trasa:6.0l/100km

Spalanie - średnie:7.0l/100km

Zalety:bezawaryjny silnik, kultura pracy silnika, komfort, pewnosc prowadzenia
Wady:trwalosc zawieszenia, ceny czesci, koszty utrzymania
525d 322000
<<<123>>>