alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volkswagen Touareg I 5.0 V10 TDI PD 313KM (AYH/BLE/BWF)

Volkswagen Touareg I 5.0 V10 TDI PD 313KM (AYH/BLE/BWF)Wyświetleń: 11087

Volkswagen Touareg I 5.0 V10 TDI PD 313KM (AYH/BLE/BWF)

Okres produkcji: 2002-2010

Wersje nadwozia: SUV

Dane techniczne

Pojemność [cm3]4921
Moc [KM]313
Moment obrotowy [Nm]750
Doładowanieturbosprężarka
Skrzynia biegów6/automat
Prędkość maksymalna225
Przyspieszenie (0-100km/h)7.8
Spalanie - miasto [l/100km]16.6
Spalanie - trasa [l/100km]9.7
Spalanie - średnie [l/100km]12.2

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju11.5 L
Wymiana olejuco 15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 20

Trasa: 9

Średnie: 14

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
3.0 V6 TDI2255009.010.4
3.0 V6 TDI2405507,87,4
2.5 TDI17440011,510,1

10.04.2019vw pheatonTak

Silnik skonstruowany z myślą o limuzynie vw pheaton i suvie tuareg. Rozrząd oparty o koła zębate, a nie o łańcuch jak jest, napisane w danych technicznych. 5.0 v10 tdi powstał z połączenia dwóch silników 2.5tdi r5 na pompo -wtryskiwaczach z vw t5.


09.12.2013WładysławNie

Baaaardzo wysokie koszta eksploatacji w przypadku większości awarii silnika trzeba go całego wyciągnąć dwie turbosprężarki w razie problemów trzeba sięgnąć głęboko do portfela, ponadto lubią padać przedwcześnie wtryski,silnik współpracuje z filtrem cząstek stałych koszt nowego elementu poza ASO to 4-5 tysięcy. Lepiej zastanowić się kilka razy nad kupnem używanego kilkuletniego samochodu z tym potworem niż później wydać 1/3 ceny całej wartości na jego remont.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 5
Średnia (głosów 1):
(8.75)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 8/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 7/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

XYZ 21.11.2016
Średnia:
(8.75)
Tak
Opinia: Silnik potrafi być ekonomiczny i nawet poniżej 9 litrów schodzę, szybka jazda po autostradzie też tragedii nie ma. Dopóki się nie zaniedba auto to jest super :) Moment obrotowy silnika miażdży wszystko. Po mieście spalanie przy dynamicznej jeździe w korkach nawet 25-30 litrów.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:20l/100km

Spalanie - trasa:9l/100km

Spalanie - średnie:14l/100km

Zalety:Jak na 3 tony to ładnie się odpycha, świetne wyposażenie, mało awaryjne, komfortowe, dobrze sobie radzi w terenie.
Wady:Koszty napraw przy V10.
Rocznik / Przebieg:2007 po lifcie 330 tys przelotu