alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Peugeot 308 II 1.6 HDI 92KM (DV6D)

Peugeot 308 II 1.6 HDI 92KM (DV6D)Wyświetleń: 6443

Peugeot 308 II 1.6 HDI 92KM (DV6D)

Okres produkcji: 2013-2017

Wersje nadwozia: hatchback kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1560
Moc [KM]92
Moment obrotowy [Nm]230
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna176
Przyspieszenie (0-100km/h)12.9
Spalanie - miasto [l/100km]4.5
Spalanie - trasa [l/100km]3.3
Spalanie - średnie [l/100km]3.8

Zalecane przez serwis

?Typ olejuTotal Quarts ECS 5W30
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejupo 20.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo 180.000 km lub 10lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.7

Trasa: 4.4

Średnie: 5

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 BlueHDi9925411.33.6
1.6 BlueHDi1203009.63.8
2.0 BlueHDI1503708.64.4

09.09.2017Tomek Tak

Silnik idealny dla osób szukających oszczędności mało palący i bezawaryjny.Przejechane od nowości 175tys i zero problemu średnie spalanie 5.2 na trasie 4L a miasto 6.5 co więcej chcieć.Dynamiczny zrywny i elastyczny na trasie ładnie idzie nawet z prędkością 160km/h (autostrada Niemcy). Zero wycieków,nie pobiera oleju koszty sprowadzają się do tankowania i serwisu oleju.Dodatkowo w aucie cichutko jak w benzynie.


31.07.2017Mariusz Tak

Silnik mam w Peugeocie 308 wersja kombi jestem poprostu zachwycony nim.!!! Jego spalanie jest tak niskie że czasami zastanawiam się czy nie zepsuł się komputer od spalania średnio 5 l a na trasie udało mi się zejść do poziomu 3.8l na trasie przy prędkości 90km/H. normalnie 4.5L miasto to kas 6.5L ale to już przy strasznych korkach.Dynamika na niezły poziomie silnik lubi wyższe obroty ładnie pracuje.Ma filtr cząstek stałych ale nic się nie dzieje,podobno już teraz filtry nie są takie awaryjne.Przebieg 180tys silnik suchy bez wycieków,pracuje bardzo dobrze czy to zima czy lato.Polecam potrafi odwdzięczyć się niezawodnością i niskimi kosztami użytkowania.


23.06.2018ArturTak

Silnik zaczyna zyc przy 1500-1750 obr/min i liniowo oddaje moc i moment do okolo 3750-4000 obr/min. W trasie i na autostradzie w zakresie predkosci 90-160 km/h pozwala przemiesczcac sie dosyc sprawnie. Moj rekord spalania to 3,1 l/100km, w trasie przy 90 km/h zadowala sie od 3,5-4,2 l/100km, na autostradzie przy 110 km/h spalanie wzrasta do okolo 4,2-4,9 l/100km, przy 150-160 km/h jest to okolo 6,5-7,5 l/100km. Szybciej nie jezdze, bo na 5tym biegu przy 160 km/h mam 3000 obr/min i nie chce utrzymywac przez dlugi czas wyzszych predkosci obrotowch. Maksymalna predkosc 187 km/h osiga przy 3750 obr/min. Skkrzynia biegow jest dobrze zestopniowania i nie brakuje mi 6tego biegu. Puki co pokonalem ponad 150 000km, odpalalem auto przy -17 st. C i zadnch problemow."


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 2
Średnia (głosów 2):
(10)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 10/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

308 T9 07.10.2019
Średnia:
(10.00)
Tak
"Motor niemalże pancerny, poza typowymi przypadłościami nie zawsze występującymi w tym aucie (pompka sprzęgła, teleskopy tylnej klapy w hatchbaku) samochód z tym silnikiem jest bezobsługowy, zwykła 5-biegowa skrzynia bez dwumasy, FAP nie jest wcale problematyczny, świetne i zwrotne auto na miasto, w trasie faktycznie brakuje mocy (szczególnie jak jest komplet pasażerów i bagaż) i przy wyższych prędkościach 6 biegu dla odprężenia silnika, a tak poza tym bez żadnych zastrzeżeń, śmieszne spalanie, nic tylko dbać i jeździć"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:- niskie koszty eksploatacji, - niskie spalanie, - niski koszt serwisowania,
Wady:- zasadniczo brak wad jak na możliwości auta z tym silnikiem
2014/152k km
Gregori 25.07.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Polecam świetny samochód o bardzo niskich kosztach użytkowania,to mój drugi Peugeot 308 wcześniej wersja bez DPF i dwumasy 90-konna.Dlatego wybrałem ten model bo we wcześniejszym nie maiłem żadnych problemów a zrobiłem nim prawie 300 tys.Obecnie przebieg 150 tys i tylko leje paliwo.Silnik bardzo oszczędny potrafi się zejść po niżej 4l i to bez zbędnego eco-drivingu normalnie wychodzi 5l.W dodatku ten silnik naprawdę daje rady jest dynamiczny i dobrze wchodzi na obroty bez zbędnych redukcji.Auto wygodne zwłaszcza fotele świetnie dopasowane,miejsca pod dostatkiem wyposażenie dobre.DO dnia dzisiejszego nie zanotowałem żadnych problemów nawet z FPE-em który posiadam,ale to też zasługa jazdy pozamiejskiej."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.8l/100km

Spalanie - trasa:4.2l/100km

Spalanie - średnie:5.0l/100km

Zalety:za zaletę uważam nie wątpliwie koszty utrzymania i bezawaryjność,silnik dynamiczny i bardzo oszczędny,komfort,wyposażenie,dobre prowadzenie
Wady:nie ma
308 Hatchback 2014 r 150 tys