alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Audi A6 C6 FL 2.0 TDI CR 136KM (CAGB)

Audi A6 C6 FL 2.0 TDI CR 136KM (CAGB)Wyświetleń: 18463

Audi A6 C6 FL 2.0 TDI CR 136KM (CAGB)

Okres produkcji: 2008-2011

Wersje nadwozia: sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1968
Moc [KM]136
Moment obrotowy [Nm]320
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna208
Przyspieszenie (0-100km/h)10.3
Spalanie - miasto [l/100km]7.0
Spalanie - trasa [l/100km]4.4
Spalanie - średnie [l/100km]5.3

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju3.8-4.3 L
Wymiana oleju15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 180.000km lub 5 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8.2

Trasa: 6.9

Średnie: 7.5

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.0 TDI1703508.95.8
2.7 TDI1904007.96.2
3.0 TDI2405006.76.7

22.11.2018JanuszTak

Passat b6 z 2008 roku, silnik cbab z potwierdzonym przebiegiem 180tyś, z polskiego salonu , serwisowany i zero problemów, Absolutnie nic się nie dzieje. Myśle że problem właścicieli wynika głównie z tego że kupują auta od handlarzy pochodzące głównie z niemiec i z przebiegami dostosowanymi do ich oczekiwań. W moim aucie nie wiem co to dpf, turbina czy jakieś wtryskiwacze. Auto serwisowane, to jest recepta


14.05.2019Seat Exeo 2,0 TDI caga 143KMTak

Głównie trasy, trochę po mieście. Obecnie 450 000km. Właściwie bez większych problemów. Największym zaskoczeniem była awaria czujnika ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej. Koszt rocznej części 150zł. I silnik dalej śmiga jak nowy. Brak wycieków, dymienia itd. Te silniki nie nadają się do jazdy na krótkich odcinkach. Polecam na dłuższe trasy.


09.12.2017HubertTak

"Jetta 5 2,0 TDI BKD z pompowtryskami bez słynnego wałka napędu pompy oleju. Do 240 tys km bez żadnych awarii. Użytkowana od 77 tys km i zakupiona z tymże pewnym na 100 % przebiegiem. Przy przebiegu 240 tys km dopiero pierwsze awarie. Czujnik położenia wału korbowego, lekko przycinające się sterowanie zmienną geometrią. Dwie spalone świece żarowe. Koszt naprawy 600 zł z częściami i robocizną. 100 % polecam tylko nie rzęcha z połową tego co faktycznie na liczniku. Pewne i zadbane auto to prawdziwy wół roboczy. Nie sprawiający najmniejszych problemów. Auto dość małe i lekkie auto ciągnie dobrze jak na tę moc."


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 12
Średnia (głosów 4):
(7.88)
Trwałość silnika
 8/10
Niezawodność auta
 8.25/10
Spalanie ON
 8.5/10
Koszty utrzymania
 6.75/10

Głosy według opinii:

31

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 21

Opinie użytkowników

A6/C6 FL 07.08.2019
Średnia:
(9.25)
Tak
"420 000 km (420 kkm / CZTERYSTA DWADZIEŚCIA TYSIĘCY KILOMETRÓW) przebiegu. Multitronic oryginalny. Zawieszenie oryginalne. Samochód lata głównie w trasy 120 - 160 km/h. Silnik nie nadaje się na wyścigi, ale w trasy spokojnie może śmigać. Mamy w firmie 4 podobne auta. Mimo, że dość leciwe bo mają po 8 i 9 lat. Są właściwe bezawaryjne. Ważne by wymieniać olej co 15 tys km, filtry co 15 (paliwa co 60) i olej w skrzyni biegów co 60 tys km. I ważne by po jeździe przestudzić silnik i skrzynię (około 3-5 min po autostradzie i 1-2 min po innych drogach) i "butować" dopóki silnik i skrzynia nie rozgrzeje się dobrze (4 - 10 min po osiągnięciu 90 st C w układzie chłodzenia oleje powinny być dobrze rozgrzane). Wnętrze nosi oznaki niewielkiego zużycia (wysiedziany lewy boczek fotela kierowcy, zmiana koloru wieńca kierownicy tam gdzie najczęściej ląduje lewa dłoń //14:45), ale i tak jest schludne i ładne. Ludzie patrzą na przebieg i czasem ktoś stwierdzi, że licznik musiał być kręcony... ale w górę..."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:7l/100km

Spalanie - średnie:7.4l/100km

Zalety:Solidny samochód pod każdym względem. Duży, wygodny, ogromny bagażnik. Solidnie zmontowany. W środku panuje cisza nawet przy prędkościach 180 km/h. Dobrze znosi polskie jezdnie (samochód głównie jeździ na trasach szybkiego ruchu i autostradach, ale równie
Wady:Mała moc (kosztem wytrzymałości innych podzespołów). Wymiana żarówek świateł mijania (porażka). Bluetooth nie ma streamingu z telefonu do radia (brak możliwośći odtwarzania muzyki z radia przez fabryczny bluetooth). Wadą w naszych autach jest to, że ni
2011/420000
Janusz 24.08.2015
Średnia:
(8.25)
Tak
"Przebieg 270 tys, bez wątpliwości. O silniku w ogóle nie pamiętam, bo nie muszę. Leję tylko paliwo i zostawiam regularnie na przegląd. Jeden wielki problem to zniszczona instalacja radia przez płyn do spryskiwaczy tylnej szyby (uszkodzenie wężyka- podobno wada fabryczna). Od roku ulubieniec serwisów i elektryków. Na razie bez efektu. JEŚLI ZEPSUJE SIĘ SPRYSKIWACZ TYLNEJ SZYBY NIE PRÓBUJCIE GO UŻYWAĆ!!! PADNIE RADIO!!!"
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9l/100km

Spalanie - trasa:8l/100km

Spalanie - średnie:8.5l/100km

Zalety:Przestrzeń, jakość materiałów.
Wady:Patrz powyżej
A6C6 2008
Janusz 17.04.2014
Średnia:
(7.50)
Tak
"Jak do tej pory silnik po przebiegu nieco ponad 240tys kilometrów bez żadnych problemów. Staranny serwis, prawdziwy przebieg. Mój mechanik uprzedza że można się spodziewać wymiany koła dwumasowego. Mam wrażenie natomiast że nie dysponuję maksymalną mocą, próbowałem i nigdy nie przekroczyłem 200km/h, powinno być o 8 więcej."
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:7.5l/100km

Spalanie - średnie:8l/100km

Zalety:ponad 240 tys km i nic. Oszczędny
Wady:Nie zauważyłem
A6C6 2007/2008
Staszek 20.12.2013
Średnia:
(6.50)
Nie
"Świetny samochód wygoda,komfort,prestiż wszystko dopracowane jednak ODRADZAM silnik 2.0 u mnie bardzo awaryjny problemy z zaworem EGR, po tym problem z wtryskami-regeneacja na koniec padło koło dwamasowe wymiana razem ze sprzęgłem. Koszt wszystkich napraw oraz części to prawie 6 tyś zł. Samochód polecam silnik odradzam."
Trwałość silnika
 (6/10)
Niezawodność auta
 (6/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.8l/100km

Spalanie - trasa:5.0l/100km

Spalanie - średnie:6.1l/100km

Zalety:wygoda, dobra trakcja, stlistka, dobre materiał wkończeiowe
Wady:silnik, wsokie koszta trzymania
Audi a6 2006rok