alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Audi A8 D3 4.0 V8 TDI CR 275KM (ASE)

Audi A8 D3 4.0 V8 TDI CR 275KM (ASE)Wyświetleń: 14494

Audi A8 D3 4.0 V8 TDI CR 275KM (ASE)

Okres produkcji: 2002-2010

Wersje nadwozia: sedan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]3936
Moc [KM]275
Moment obrotowy [Nm]650
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów6/auto
Prędkość maksymalna249
Przyspieszenie (0-100km/h)7.3
Spalanie - miasto [l/100km]13.4
Spalanie - trasa [l/100km]7.6
Spalanie - średnie [l/100km]9.6

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju9.5 L
Wymiana olejuco 15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządu-

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 14

Trasa: 7.8

Średnie: 10.3

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
3.0 TDI2334507.88.5
4.2 V8 TDI3266506.19.4

25.04.2014Szati Tak

Bardzo dobry silnik,moc,dynamika,elastyczność i dobre spalanie to jego atuty.Mam go w Audi A8 od 5 lat ,dużo podróżuje po Europie -autostrady i dlatego kupiłem tego typu auto.Sprawdza się w 100% silnik bardzo cichy świetna kultura pracy ,prawie go nie słychać i spalanie na poziomie 8-9 L nie oszczędzając padła gazu .


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 26
Średnia (głosów 2):
(8)
Trwałość silnika
 9/10
Niezawodność auta
 8/10
Spalanie ON
 8/10
Koszty utrzymania
 7/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 22

Opinie użytkowników

Dawid 12.09.2015
Średnia:
(7.50)
Tak
Opinia: Auto u nas w rodzinie od początku. Jestem drugim właścicielem. Wymiany tylko eksploatacyjne, jak to w quattro olej w przekładni, ok.10 litrów w silniku v8 do wymiany.. Wymieniam olej co 10-12tys i silnik nigdy mnie nie zawiódł. Nie oszczędzam na materiałach eksploatacyjnych. Spalanie na mieście,wiadomo to auto na trasy, na światłach w dużym mieście się męczy ciągłym ruszaniem tej masy z miejsca. Wkręca się na obroty zajebi...e.Nie jak beemki z podobnych roczników ociężałe jak muły. Na trasie jeżdżę autobaną 150-160 na tempomacie i spalanie jak w dieselku 1.9.. Następny też będzie v8 audi conajmniej !
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:13l/100km

Spalanie - trasa:7.0l/100km

Spalanie - średnie:8.5l/100km

Zalety:Luksus i zapas mocy
Wady:masa
Rocznik / Przebieg:d3/2004/4.0 tdi/quattro
Łukasz 20.02.2014
Średnia:
(8.50)
Tak
Opinia: "Auto zakupiłem w 2006 roku z przebiegiem 20 000km. Kto autem jeździ ten wie, że napęd quattro i do tego opony 255/45/R19 sprawiają, że jedzie jak po szynach, trzyma się drogi jak przyklejony! Przez 8 lat eksploatacji było kilka usterek - wymiana pompy zawieszenia pneumatycznego, wymiana kolektora ssącego, wymiana silniczka od przyciągania bagażnika i to wszystko. Teraz mnie czeka naprawa wtryskiwaczy ale przy przebiegu rzędu 400 000km to śmiech na sali. Oby obecny motor 4.2 TDI 385km zrobił taki przebieg bez poważnych awarii silnika i reszty. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:15l/100km

Spalanie - trasa:8.5l/100km

Spalanie - średnie:12l/100km

Zalety:bardzo cicho w środku nawet przy szybkiej jeździe, ponadczasowa linia nadwozia
Wady:brak
Rocznik / Przebieg:Audi A8 D3 2005 / 380 000km