alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
BMW Seria 3 E90 FL  330d (245KM)

BMW Seria 3 E90 FL 330d (245KM)Wyświetleń: 11542

BMW Seria 3 E90 FL  330d (245KM)

Okres produkcji: 2008-2012

Wersje nadwozia: sedan kombi coupe cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]2993
Moc [KM]245
Moment obrotowy [Nm]520
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna247
Przyspieszenie (0-100km/h)5.9
Spalanie - miasto [l/100km]8.3
Spalanie - trasa [l/100km]5.5
Spalanie - średnie [l/100km]6.7

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju7.5 L
Wymiana olejuco 20.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8.4

Trasa: 6.3

Średnie: 6.9

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
318d1433009.34.7
320d1843807.54.7
335d2865806.17.6

01.12.2016SławekTak

Auto niesamowite, co prawda nie mam najbogatszej wersji ale i tak wykończenie auta jest bardzo solidne. Skóra niemal bez śladów użytkowania, ale skoro mowa o silniku po prostu rewelacja, kupiłem autko z przebiegiem 120 tys. km i sam zrobiłem drugie tyle bez najmniejszych problemów. Tylko raz przeplacilem za wymianę tarcz hamulcowych ale niestety tak jest jak się trafi na naciągacza. Teraz sam kupuje części i wymieniam w ASO. Przyjemność z jazdy nie do opisania posiadaczą passatów itd. POLECAM silnik przyjemny dla ucha, oszczędny i niezbyt drogi w obsłudze mimo innych opinii tylko nie wiem czy to opinie posiadaczy czy zazdrosnych. Kupując auto za ponad sto dwadzieścia koła nie spodziewam się wymiany klocków za 99 zł :-D


27.09.2016JacekTak

mam zrobione od nowosci 120 tkm , olej zmieniam wedlug zalecen serwisu co 30 tkm , i co zmiane leje liqui moli na wtryski , do dzis , odpukac zero awarii , silnik rakieta , pali mi srednio 7 , a mam ciezka noge i jezdze w gorach , polecam z czystym sumieniem


05.08.2017DarekTak

dynamika silnika znakomita (na kazdych obrotach), zadnych problemow nie mialem, spalanie bardzo dobre, polecam


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 8
Średnia (głosów 3):
(7.17)
Trwałość silnika
 6.67/10
Niezawodność auta
 8/10
Spalanie ON
 8.67/10
Koszty utrzymania
 5.33/10

Głosy według opinii:

21

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 8

Opinie użytkowników

12.02.2021
Średnia:
(2.50)
Nie
Opinia: Bmw e91 325d przebieg 136 000km zerwany łańcuch rozrządu. To jest porażka dla bmw żeby puścić silnik z wadliwym rozrządem bo to nie jest jeden przypadek .
Trwałość silnika
 (0/10)
Niezawodność auta
 (4/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (0/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:l/100km

Spalanie - trasa:l/100km

Spalanie - średnie:l/100km

Zalety:
Wady:
Rocznik / Przebieg:
E90 po LIFT 07.11.2019
Średnia:
(9.50)
Tak
Opinia: Auto i silnik godny polecenia 2,5 roku za mną 40tys km i tylko serwis zero napraw.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.2l/100km

Spalanie - trasa:6.8l/100km

Spalanie - średnie:7.1l/100km

Zalety:-Silnik Mocny mało pali bez problemowy -prowadzenie(zawieszenie m-pakiet) -wygląd
Wady:- kosztowny serwis
Rocznik / Przebieg:Rok 2009 / Przebieg 200tyś
Marcel 03.10.2016
Średnia:
(9.50)
Tak
Opinia: ,AUTO NAPRAWDĘ WARTE POLECENIA E90 330D LIFT 245kM!!! JEŹDZE PRAWIE DWA LATA I NIC SIE NIE DZIEJE!!! TYLKO WYMIENIAM OLEJ CO 10TYS. POLECAM!
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:5.8l/100km

Spalanie - średnie:6.6l/100km

Zalety:
Wady:
Rocznik / Przebieg:Bmw e90 330d 245kM