alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
BMW Seria 3 E90 FL  330d (245KM)

BMW Seria 3 E90 FL 330d (245KM)Wyświetleń: 5967

BMW Seria 3 E90 FL  330d (245KM)

Okres produkcji: 2008-2012

Wersje nadwozia: sedan kombi coupe cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]2993
Moc [KM]245
Moment obrotowy [Nm]520
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna247
Przyspieszenie (0-100km/h)5.9
Spalanie - miasto [l/100km]8.3
Spalanie - trasa [l/100km]5.5
Spalanie - średnie [l/100km]6.7

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju7.5 L
Wymiana olejuco 20.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8.5

Trasa: 5.8

Średnie: 6.6

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
316d11526010.94.5
320d1773507.94.8
325d2044307.26.2

11.05.2016PiotrNie

jedna wielka tragedia z tym silnikiem strasznie drogi w obsłudze w porównaniu z JTD , one mają dużo trwalsze wtryskiwacze nie mają tego hujowego łańcucha rozrządu a przede wszystkim brak filtra cząstek stałych silnik BMW to szajs a zwłaszcza 3.0d n57


02.01.2016RobTak

Silnik jest rewelacja osiągi super co do spalania niestety lekką nogą w trasie min 9-10L miasto 12-17l mimo to polecam. Jest mały przebieg więc za szybko można coś powiedzieć o awariach.


05.08.2017DarekTak

dynamika silnika znakomita (na kazdych obrotach), zadnych problemow nie mialem, spalanie bardzo dobre, polecam


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 5
Średnia (głosów 1):
(9.5)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 8/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 5

Opinie użytkowników

Marcel 03.10.2016
Średnia:
(9.50)
Tak
",AUTO NAPRAWDĘ WARTE POLECENIA E90 330D LIFT 245kM!!! JEŹDZE PRAWIE DWA LATA I NIC SIE NIE DZIEJE!!! TYLKO WYMIENIAM OLEJ CO 10TYS. POLECAM!"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:5.8l/100km

Spalanie - średnie:6.6l/100km

Zalety:
Wady:
Bmw e90 330d 245kM