alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Mercedes Klasa C W203 FL 270 CDI 170KM (OM612)

Mercedes Klasa C W203 FL 270 CDI 170KM (OM612)Wyświetleń: 4213

Mercedes Klasa C W203 FL 270 CDI 170KM (OM612)

Okres produkcji: 2004-2007

Wersje nadwozia: sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]2685
Moc [KM]170
Moment obrotowy [Nm]400
Doładowanieturbosprężarka
Skrzynia biegów6 biegowa
Prędkość maksymalna230
Przyspieszenie (0-100km/h)9
Spalanie - miasto [l/100km]9.6
Spalanie - trasa [l/100km]5.5
Spalanie - średnie [l/100km]6.7

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W40
LIlość oleju7.0 L
Wymiana olejuco 15000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządułańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.9

Trasa: 5.6

Średnie: 6.8

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
200 CDI12227011.65.8
220 CDI150KM3409.96.0
320 CDI2244158.1

10.01.2014PawełTak

Mam taki w E klasie. Dziesięć lat eksploatacji 370 tyś przebiegu i zero jakichkolwiek problemów. Największe mrozy i pali na dotyk. Równa praca a dźwięk ...:)


28.07.2013RobertTak

Hmm jestem posiadaczem Merca pierwszy raz, Musze go pochwalic za cicha i rowna prace, co do Ekonomiki jestem tez dosc milo zaskoczony, mam dosc cieszka noge, ale wiecej jak 11l/100km w cyklu mieszanym nie berze, co do awaryjnosci nie mam z nim zadnych problemow, wylacznie wymiany olejow itp. leje rope i jezdze. w porownaniu do TDIkow lub HDI ktore wczesniej posiadalem jest zdecydowanie najbardziej efektywny


06.04.2018marekTak

mam 211 combi 2.7 od 11 lat użytkuję po naszych drogach .290k przejechanych i wymieniony tylko jeden .sworzeń wahacza poza tym nic , jedynie oleje filtry i klocki.Przy spokojnej jeżdzie zmieści się w 7l ON Na fabrycznym haku ma 2.1T,więc często pracuje w ciężkich warunkach jako holownik przywarsztatowy


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 2
Średnia (głosów 3):
(9.42)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 9.33/10
Spalanie ON
 9.33/10
Koszty utrzymania
 9/10

Głosy według opinii:

30

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 8

Opinie użytkowników

C klasa W203 02.11.2019
Średnia:
(9.25)
Tak
Opinia: Mam takie coś i jestem bardzo zadowolony jedynie potrafi trochę przydymic ale będę z tym walczył poza tym spalanie jeśli chodzi o wskazania komputera 4.9 to mój rekord:) 112km w czasie 1:48 i śr.predkosc 62 km/h A przebieg to już 420tys.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:Spalanie, dobre osiągi, niezawodnosc
Wady:Klapy wirowe w kolektora i EGR
Rocznik / Przebieg:2004
Mercedes w203 2.7CDI 05.04.2019
Średnia:
(9.50)
Tak
Opinia: Silnik niesamowicie dynamiczny jak na auto z 2002 roku. Auto pali bezproblemowo nawet prze 20 stopnipwych mrozach. Po lekkim chip tuningu w połączeniu z automatyczną skrzynią ten silnik naprawdę robi robotę, ze świateł mało kto ma szanse.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7.8l/100km

Zalety:Dynamika, bezobsługowość, kultura pracy
Wady:Silnik puszcza dymki przy wciśnięciu gazu w podłogę, mokra odma olejowa
Rocznik / Przebieg:2002r/293tys
Kacper 20.09.2015
Średnia:
(9.50)
Tak
Opinia: C klasa 2001 rok przebieg 301 tyś. Poza lekkim dymkiem przy mocniejszym wciśnięciu gazu i standardowym poceniu się silnika jednostka bardzo trwała tania w obsłudze i dziwne ze pali mniej niz 220 cdi :)
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.7l/100km

Spalanie - trasa:5.4l/100km

Spalanie - średnie:6.0l/100km

Zalety:Dynamika , niskie spalanie , łańcuch
Wady:Wtryski , delikatne chmurki z tyłu
Rocznik / Przebieg:270 cdi