alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
BMW Seria 5 E39 FL 530d (193KM)

BMW Seria 5 E39 FL 530d (193KM)Wyświetleń: 15932

BMW Seria 5 E39 FL 530d (193KM)

Okres produkcji: 2000-2004

Wersje nadwozia: sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]2926
Moc [KM]193
Moment obrotowy [Nm]410
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna230
Przyspieszenie (0-100km/h)7,8
Spalanie - miasto [l/100km]9.8
Spalanie - trasa [l/100km]5.6
Spalanie - średnie [l/100km]7.2

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju7.0 L
Wymiana olejuco 20.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 11.7

Trasa: 8

Średnie: 9.5

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
520d13628010.66.0
525d1633508.97.3

25.06.2015pawelTak

witam posiadam bmw 3,0 dieslem jest trwaly i ekonomiczny jak na taka pojemnosc jest dynamiczny i radosc z jazdy polecam naprawde warto szczegulnie z pierwszych lat produkji


19.12.2014PawełTak

BMW 5 Limuzyna F10 525d najlepszy silnik jaki miałem,bardzo dobra dynamika świetne przyspieszenie i spalanie na poziomie 6.5-7L ideał.


31.12.2013MaksymilianTak

Moim zdaniem najlepszy silnik Diesla z bawarskiego koncernu. Posiadam go w mojej PIĄTCE. 3 litrowy 6 cylindrowy silnik zapewnia tak sporemu aucie super osiągi, bardzo dobre przyśpieszenie oraz relatywnie niskie spalanie. Silnik trwały jak dotąd nie miałem z ni problemów


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 17
Średnia (głosów 3):
(8.83)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 9.67/10
Spalanie ON
 8/10
Koszty utrzymania
 7.67/10

Głosy według opinii:

30

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 41

Opinie użytkowników

E39 03.09.2019
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Jest bmw jest wygoda
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:12l/100km

Spalanie - trasa:10l/100km

Spalanie - średnie:12l/100km

Zalety:Bmw
Wady:Brak
Rocznik / Przebieg:1998
Darek 28.08.2015
Średnia:
(8.50)
Tak
Opinia: Posiadam kolejne BMW. Tym razem e39 530d. Turing. 1 rok jazdy. auto bardzo dobrze sie spisuje. co tu dużo pisać polecam dobry egzemplarz nie zlatany. Silnik i elastyczność silnika to bajka. A te brzmienie diselka.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:12l/100km

Spalanie - trasa:7.5-10l/100km

Spalanie - średnie:8.2l/100km

Zalety:Silnik. wnętrze. Ogólny kształt. Brzmienie silnika
Wady:-----------BRAK-------------
Rocznik / Przebieg:BMW E39 530d 193km. 2001rok. 332000tyś.
Grzesiek 06.05.2014
Średnia:
(8.00)
Tak
Opinia: Auto fajne,wyposażenie super,silnik bardzo dobry ale co z tego jak niema tym autem za bardzo gdzie jeździć.W naszych realiach ten silnik po prostu się męczy i spalanie wzrasta do 10Lśrednio.Co do samego silnika jest dynamiczny bardzo ładnie pracuje i nie sprawia żadnych kłopotów.Najlepiej spisuje się na autostradach,nie kupujcie z tym silnikiem do miasta,spalanie wysokie i koszty wzrastają .
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:11l/100km

Spalanie - trasa:6.4l/100km

Spalanie - średnie:8.2l/100km

Zalety:komfort, wyposażenie, żadnych awarii, świetny silnik, moc dynamika
Wady:nie do miasta duze spalanie
Rocznik / Przebieg:BMW Seria 5 530 d 193KM 230 tyś 2002 r