alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Alfa Romeo 147 FL 1.9 JTD 8V 101KM

Alfa Romeo 147 FL 1.9 JTD 8V 101KMWyświetleń: 2735

Alfa Romeo 147 FL 1.9 JTD 8V 101KM

Okres produkcji: 2004-2010

Wersje nadwozia: hatchback

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1910
Moc [KM]100
Moment obrotowy [Nm]275
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna183
Przyspieszenie (0-100km/h)12.1
Spalanie - miasto [l/100km]7,8
Spalanie - trasa [l/100km]4,7
Spalanie - średnie [l/100km]5,9

Zalecane przez serwis

?Typ olejuSELENIA WR 5w40
LIlość oleju4.7 L
Wymiana olejupo 20.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak - może występować
DwumasaTak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Brak danych
dodaj swój raport spalania

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 JTDM1202809,55.7
1.9 JTD-M1503058,86.1
1.9 JTDM17033085.9

05.08.2013Tak

"Fiat Bravo 1.9 JTD 105KM 2000r. 287 000. Silnik spisuje się znakomicie, jest bezproblemowy, trwały i ekonomiczny, dynamika na dobrym poziomie. Ewentualne naprawy są nie drogie. "


23.09.2014MattTak

"Ogólnie pod względem dynamiki i spalania nie mam mu nic do zarzucenia, jeśli chodzi o trwałość to mam kilka zastrzeżeń. Przez okres dwóch lat i około 50 tys. km należało w nim wymienić: przewody doprowadzające ciecz do nagrzewnicy, świece żarowe, czujnik położenia wału korbowego. Do tego co jakiś czas na desce rozdzielczej zapalają się lampki sygnalizujące o awarii, na szczęście nic groźnego - reset wystarczy i jedziemy dalej. W niedługim już czasie do wymiany dwumas. Szczęście że nie ma DPF, bo generowałoby to dodatkowe koszty związane z utrzymaniem. Generalnie nie jest źle, gdyby ktoś mnie zapytał czy drugi raz wybrałbym ten silnik moja odpowiedź brzmiałaby: tak, ale w innym samochodzie, na Stilo się trochę zawiodłem."


13.04.2018KarolTak

Od zakupu zrobiłem autem ponad 60 tys km i nie zanotowałem żadnej awarii,poprzedni właściciel przy przebiegu 190 tys wymienił sprzęgło i zawór EGR.Ja wymieniłem oleje filtry i to wszystko,części bardzo tanie a serwis zrobiłem sam.Silnik pracuje dobrze nie jest to rakieta ale daje radę dobrze spisuje się na trasie i w mieście,nic nie można mu zarzucić. Co dziwne auto przy takim przebiegu nigdzie nie ślimaczy olejem a widziałem trochę disesli to całe pozalewane.Polecam dobry sprawdzony silnik z dostępę do części i co ważne bezawaryjny.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj

Nie dodano jeszcze żadnej opinii
nie zwlekaj dodaj ją jako pierwszy

Głosy według opinii:

00

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 3
Brak opinii