alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Renault Laguna II FL 2.0 dCi 150KM (M9R)

Renault Laguna II FL 2.0 dCi 150KM (M9R)Wyświetleń: 11204

Renault Laguna II FL 2.0 dCi 150KM (M9R)

Okres produkcji: 2005-2007

Wersje nadwozia: liftback kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1995
Moc [KM]120
Moment obrotowy [Nm]340
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna212
Przyspieszenie (0-100km/h)9.2
Spalanie - miasto [l/100km]7,8
Spalanie - trasa [l/100km]5.0
Spalanie - średnie [l/100km]6.0

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFull-Tech FE 5W30
LIlość oleju7.4 L
Wymiana olejuco.30.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.8

Trasa: 4.8

Średnie: 6.3

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 dCi13030010.56.2
2.0 dCi1733608.76.2
2.2 dCi14032010.16.9

27.07.2019SCENIC IITak

Świetny i dynamiczny silnik. Jeżdzi się super w połaczeniu z automatem w Scenic'u. Aktualny przebieg 314 000km - chyba nie ma pytań :-) zero awarii. Wymiana oleju co 15 tys.maksymalnie.


14.11.2020Laguna III Grandtur Tak

Jest to moj pierwszy francuz.Lagune kupiłem z przebiegiem 130tys z pierwszej ręki od Niemca z domu teraz ma prawie 300tys, eksplatowana w trasie Polska-Niemcy. Olej wymiana co 10-15tys. Do tej pory poza łożskami w kołach,hamulcami i materiałami eksplatacyjnymu nic nie robiłem


00.00.0000MariuszTak

"Żadnych problemów. Silnik jak dla mnie rewelacja. Auto mam od nowości. Kultura pracy nie do pobicia. Żaden szmelcwagen na dzisiaj nie jest mu w stanie zagrozić. Dynamika i przyspieszenie na 6 biegu jak dla mnie w zupełności wystarczające. Olej wymieniam częściej niż wymaga producent."


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 6
Średnia (głosów 2):
(9.13)
Trwałość silnika
 9.5/10
Niezawodność auta
 9/10
Spalanie ON
 9.5/10
Koszty utrzymania
 8.5/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 12

Opinie użytkowników

Maciej 31.12.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
Opinia: Fajne i komfortowe autko, ludzie nazywaja ją królową lawet, ale ja tego nie odczułem, jedynymi wadami jakie ja zauważyłem, to źle spasowane wnętrze , i szarpanie sprzęgła przy ruszaniu(wada mojego modelu) .Polecam z tymże silnikiem odradzam 1.9 dci przedliftingiem bo ten sprawil mi wiele problemow.
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:4.5-5l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:Dobra trwalosc silnika dynamika, niskie spalanie, tanie czesci
Wady:Katastrofalne spasowanie wnetrza wszystko skrzypi i trzeszczy
Rocznik / Przebieg:Laguna 2FL 2006 230tys
Waldek 22.02.2015
Średnia:
(9.25)
Tak
Opinia: Rewelacyjne osiągi przy niskim spalaniu oraz totalnym braku awarii,to najlepszy silnik renówki i dodatkowo bezobsługowy mechanizm rozrządu.Szukałem długo renówki nie zjeżdżonej z tym silnikiem bo na rynku 1.9 jest do bólu znalazłem dobrą wersję z autentycznym przebiegiem i już 4 rok jazdy bez awarii .Dodatkowo auto jest tak komfortowe że szok kilka razy długie wyjazdy z rodziną żadnego zmęczenia,cisza we wnętrzu .Spalanie średnio 6L przy dynamicznej jeździe,silnik jest super dynamiczny pieknie sie zbiera i przyspiesza z każdej prędkości.2.0 dci świetny silnik !!!
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:5.1l/100km

Spalanie - średnie:6.0l/100km

Zalety:bardzo wysoki komfort,swietny silnik dynamiczny i oszczędny,spalanie niskie,łańcuch rorządu,brak jakichkolwiek usterek
Wady:żadnych
Rocznik / Przebieg:Laguna Kombi 2006r 210tys