alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Skoda Superb I 1.9 TDI 105KM (BSV)

Skoda Superb I 1.9 TDI 105KM (BSV)Wyświetleń: 5406

Skoda Superb I 1.9 TDI 105KM (BSV)

Okres produkcji: 2002-2008

Wersje nadwozia: sedan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1896
Moc [KM]115
Moment obrotowy [Nm]250
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna192
Przyspieszenie (0-100km/h)12.3
Spalanie - miasto [l/100km]7.4
Spalanie - trasa [l/100km]4.9
Spalanie - średnie [l/100km]5.8

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju4.5 L
Wymiana olejuco 15.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipompowtryski Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.2

Trasa: 4.3

Średnie: 4.7

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 TDI11525011.75.8
1.9 TDI13028510.45.7
2.5 TDI1553109.57.0

04.10.2014SzkodnikTak

Witam Autko jak w podpisie. Rocznik 2004, sprowadzone osobiście (więc nie kręcone) jako 5 latek z przebiegiem 207000. Teraz ma już 300000. Przez ten czas poza standardowymi materiałami eksploatacyjnymi wymieniłem ( przy ~250000)kompletne sprzęgło z dwumasem koszt 1700zł, delikatnie brzęczało, a że wybierałem się w dłuższą trasę wymieniłem profilaktycznie; i zawór EGR koszt 400 zł. Poza tym żadnych innych napraw przy silniku nie robiono. Wersja BKC to najbardziej udana odmiana wsród 105 KM PD. Gorąco polecam."


25.03.2019JETTA VTak

Silnik w VW Jetta BLS 105 km jest trochę ospały, ale skrzynia DSG poprawia dynamikę. Niskie spalanie, brak problemów z silnikiem. Pierwsza usterka przy 270000, słychać koło dwumasowe. Tak po za tym zero napraw zarówno w aucie jak i silniku. Polecam.


02.04.2018MarcinTak

Miałem 3 auta z tym silnikiem najmniej dynamiczny był Roomster 105KM, ale bardzo przyjemnie się jeździło, Octavia jak Octavia, ale Fabia z 1.9 tdi 115KM to było cudo! Dynamiczna, zrywna co byś nie robił na trasie to spalanie nie przekroczyło 6, ale jeśli jechałeś spokojnie to bez łaski 4,4 a czasami poniżej 4 - wiem co piszę, bo 5 lat jeździłem 30 km (w jedną stronę) do pracy przez miasto, obwodnicę, wioski... Jak kupowałem Octawię 10 lat temu w salonie to sprzedawca powiedział: "dopłaci pan te parę tysięcy i będzie pan miał silnik nie do zarżnięcia - te silniki robią bez łaski po 400 tysięcy". Pod koniec zeszłego roku przyjaciel w tym samym salonie kupował Rapida w wersji Monte Carlo - na moje pytanie jaki przebieg wytrzyma ten silnik usłyszałem cyt.: "to nie istotne i tak pana przyjaciel wymieni u nas auto po 5 latach - odkupimy w dobrej cenie i damy dobry kredyt"


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 1):
(10)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 10/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Paweł 06.01.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Bez zarzutu. Nic nie wymieniane, turbina, PD, dwumasa; żadnych problemów ze słynnymi panewkami.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.2l/100km

Spalanie - trasa:4.3l/100km

Spalanie - średnie:4.7l/100km

Zalety:tanie utrzymanie
Wady:za głośny
Rocznik / Przebieg:1,9 TDI 2009r. 277tys.