alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
BMW 3 Compact E36 318tds (90KM)

BMW 3 Compact E36 318tds (90KM)Wyświetleń: 1884

BMW 3 Compact E36 318tds (90KM)

Okres produkcji: 1994-2000

Wersje nadwozia: hatchback

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1665
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]190
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna179
Przyspieszenie (0-100km/h)14,6
Spalanie - miasto [l/100km]6.4
Spalanie - trasa [l/100km]5.2
Spalanie - średnie [l/100km]5.9

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju4.3 L
Wymiana olejupo 20.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
Turbina
Wtryski pompa Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7

Trasa: 4.5

Średnie: 6

Inne silniki w tym modelu

Brak innych silników w tym modelu

17.07.2013GrzegorzTak

Mam BMW e46 z 2002 roku z silnikiem po liftingu 2.0d 150 km. Przyzwoita dynamika, genialne spalanie jak na tą masę samochodu (ponad 1,5 tony), w miarę bezawaryjny. jak na 200 tysięcy przebiegu regenerowałem dwa wtryski i wymieniłem sprzęgło - dwumasa w stanie prawie idealnym. turbinka trochę zaczęła świszczeć, pewnie niedługo zregeneruję skoro regeneracja kosztuje 800 zł w dobrym zakładzie a 600 w nieznanym nowym zakładzie to chyba nie aż tak duży koszt. Ceny oryginalne w serwisie autoryzowanym : turbina 4200 zł. (zamiennik 2700) wtryskiwacze 1700 zł (poza serwisem niecałe 900 zł regeneracja jednego w BOSHu 350 zł) dwumasa 3500 zł (poza serwisem około 2300 zł - regeneracja około 600 zł)


18.04.2014MichałTak

moje e46 (136km) ma już 390 tys. przejechane. Dwumasa wymieniana przy 240tys wraz ze sprzęgłem. Łańcuch cały czas fabryczny. Trzeba będzie wymienić niedługo - całe szczęście koszt łańcucha to około 400zł SWAGowski, także nie dużo. Komplet rozrząd koszt około 600zł + robocizna. Jak na bawarkę to nie są duże koszty. Dynamika auta, osiągi, niskie spalanie (6,7l) w połączeniu z bezawaryjnością sprawia, że eksploatacja tego samochodu to czysta przyjemność.


21.10.2017Tak

Zasadniczo to jak dbasz tak masz. Właściwe użytkowanie i serwis jest kluczem do bezawaryjnej jazdy. Po pierwsze - olej zmieniaj co 10 tys km ( jeśli krótkie odcinki ) lub max 15 tys km ( jeśli większość tras ) na zalecany przez producenta, a więc 5W30 z normą LL-04. Te silniki w większości mają DPF typu suchego więc olej o innych parametrach przyśpieszy jego zużycie! Po drugie - nie kupuj BMW z tym silnikiem ( z DPF ) jeśli jeździsz tylko po mieście, DPF nie będzie miał szans na wypalanie się i będą problemy z autem ( utrata mocy, rozrzedzanie oleju przez niedokończone procedury dopalania sadzy i jego przybywanie ). Po trzecie - dbaj o właściwy poziom oleju, silniki na łańcuchu nie lubią zbyt niskiego stanu oleju. Po czwarte - nie katuj zimnego silnika, nie wkręcaj na wysokie obroty ( powyżej 3 tys obr ) do czasu osiągnięcia temperatury roboczej. Katowanie zimnego silnika drastycznie skraca żywotność turbosprężarki i elementy wewnętrzne silnika ( wałki rozrządu, panewki, łańcuch rozrządu ). Po piąte dbaj o sprawność termostatów ( są 2 - główny i chłodnicy EGR ). Jeśli termostaty nie będą sprawne , DPF nie będzie się wypalał! Po szóste - wymieniaj filtr powietrza co ok. 20 tys km, filtr paliwa co ok. 30 tys km. Po siódme - po ok. 200 tys km wyczyść zawór EGR i kolektor ssący, w którym są klapy wirowe. Skontroluj ich stan, jeśli nie są luźne to można je zostawić lub najlepiej zamontować zaślepki aby więcej tam nie zaglądać. Po takim samym przebiegu można też coś wlać do baku w celu przeczyszczenia wtryskiwaczy ( polecane są produkty Liqui Moly ), wtryskiwacze wytrzymują ok. 300-400 tys km zanim zaczną "lać" paliwo. Jednak dzięki temu , że są elektromagnetyczne można je regenerować co znacznie redukuje koszty naprawy. Po ósme - łańcuch rozrządu w tym silniku wytrzymuje długo - ok. 400 tys km pod warunkiem, że stosujesz się do punktów 1,3,4. Po ok. 300 tys km warto zweryfikować jego stan u kumatego mechanika ( stopień wysunięcia napinaczy, podejrzane hałasy ). Operacja wymiany rozrządu jest pracochłonna, kompletny zestaw części do wymiany z ASO BMW ( 2 łańcuchy, napinacz, ślizgi, koło łańcuchowe wału korbowego, koło łańcuchowe pompy wysokiego ciśnienia, koło łańcuchowe wałka rozrządu ) kosztuje ok. 2 tys zł. + robocizna. Ale taka wymiana wchodzi w grę po przebiegu 400-500 tys, po 200-250 tys można wymienić tylko same 2 łańcuchy ( ok 600zł ASO BMW ) i jeździć dalej bo koła łańcuchowe po tym przebiegu nie powinny być jeszcze zużyte. I tak już na koniec: Jeśli kupisz zadbane auto z tym silnikiem z rozsądnym przebiegiem i będziesz dbał nadal - będziesz zadowolony. Jeśli kupisz taniego strucla z przebiegiem ok. 500 tys km - będziesz miał skarbonkę.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Średnia (głosów 2):
(9)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 6/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Marek 24.10.2016
Średnia:
(9.00)
Tak
"Posiadam od 100k, aktualnie 400k zlego slowa nie mozna powiedziec :) piekny kawal motoryzacji chodz niedoceniony"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:
Wady:
Marek 24.10.2016
Średnia:
(9.00)
Tak
"Posiadam od 100k, aktualnie 400k zlego slowa nie mozna powiedziec :) piekny kawal motoryzacji chodz niedoceniony"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:
Wady: