alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
BMW 3 Compact E36 318tds (90KM)

BMW 3 Compact E36 318tds (90KM)Wyświetleń: 2200

BMW 3 Compact E36 318tds (90KM)

Okres produkcji: 1994-2000

Wersje nadwozia: hatchback

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1665
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]190
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna179
Przyspieszenie (0-100km/h)14,6
Spalanie - miasto [l/100km]6.4
Spalanie - trasa [l/100km]5.2
Spalanie - średnie [l/100km]5.9

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju4.3 L
Wymiana olejupo 20.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
Turbina
Wtryski pompa Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7

Trasa: 4.5

Średnie: 6

Inne silniki w tym modelu

Brak innych silników w tym modelu

05.06.2013Nie

Zalecam zmianę oleju oraz filtra co 15 tyś km, a nie jak podają co 25-30 tyś. Przy jednostce 2 litrowej generującej tak duże moce jest to jak najbardziej wskazane.Częstsza wymiana oleju przełoży się na dłuższą żywotność turbosprężarki.W przypadku BMW element bardzo drogiego koszt nowej to około 5 tyś zł. Regeneracja około 1800 zł.Więc pamiętajmy jak dbasz tak masz!!!!!


18.04.2014MichałTak

moje e46 (136km) ma już 390 tys. przejechane. Dwumasa wymieniana przy 240tys wraz ze sprzęgłem. Łańcuch cały czas fabryczny. Trzeba będzie wymienić niedługo - całe szczęście koszt łańcucha to około 400zł SWAGowski, także nie dużo. Komplet rozrząd koszt około 600zł + robocizna. Jak na bawarkę to nie są duże koszty. Dynamika auta, osiągi, niskie spalanie (6,7l) w połączeniu z bezawaryjnością sprawia, że eksploatacja tego samochodu to czysta przyjemność.


17.07.2013GrzegorzTak

Mam BMW e46 z 2002 roku z silnikiem po liftingu 2.0d 150 km. Przyzwoita dynamika, genialne spalanie jak na tą masę samochodu (ponad 1,5 tony), w miarę bezawaryjny. jak na 200 tysięcy przebiegu regenerowałem dwa wtryski i wymieniłem sprzęgło - dwumasa w stanie prawie idealnym. turbinka trochę zaczęła świszczeć, pewnie niedługo zregeneruję skoro regeneracja kosztuje 800 zł w dobrym zakładzie a 600 w nieznanym nowym zakładzie to chyba nie aż tak duży koszt. Ceny oryginalne w serwisie autoryzowanym : turbina 4200 zł. (zamiennik 2700) wtryskiwacze 1700 zł (poza serwisem niecałe 900 zł regeneracja jednego w BOSHu 350 zł) dwumasa 3500 zł (poza serwisem około 2300 zł - regeneracja około 600 zł)


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Średnia (głosów 2):
(9)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 6/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Marek 24.10.2016
Średnia:
(9.00)
Tak
"Posiadam od 100k, aktualnie 400k zlego slowa nie mozna powiedziec :) piekny kawal motoryzacji chodz niedoceniony"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:
Wady:
Marek 24.10.2016
Średnia:
(9.00)
Tak
"Posiadam od 100k, aktualnie 400k zlego slowa nie mozna powiedziec :) piekny kawal motoryzacji chodz niedoceniony"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:
Wady: