alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
BMW 3 Compact E46 320d (150KM)

BMW 3 Compact E46 320d (150KM)Wyświetleń: 4935

BMW 3 Compact E46 320d (150KM)

Okres produkcji: 2001-2004

Wersje nadwozia: hatchback

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1995
Moc [KM]150
Moment obrotowy [Nm]330
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna220
Przyspieszenie (0-100km/h)8.9
Spalanie - miasto [l/100km]7.9
Spalanie - trasa [l/100km]4.6
Spalanie - średnie [l/100km]5.8

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju5.5 L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 0

Trasa: 0

Średnie: 0

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
318d11528010.75.6

21.10.2017Tak

Zasadniczo to jak dbasz tak masz. Właściwe użytkowanie i serwis jest kluczem do bezawaryjnej jazdy. Po pierwsze - olej zmieniaj co 10 tys km ( jeśli krótkie odcinki ) lub max 15 tys km ( jeśli większość tras ) na zalecany przez producenta, a więc 5W30 z normą LL-04. Te silniki w większości mają DPF typu suchego więc olej o innych parametrach przyśpieszy jego zużycie! Po drugie - nie kupuj BMW z tym silnikiem ( z DPF ) jeśli jeździsz tylko po mieście, DPF nie będzie miał szans na wypalanie się i będą problemy z autem ( utrata mocy, rozrzedzanie oleju przez niedokończone procedury dopalania sadzy i jego przybywanie ). Po trzecie - dbaj o właściwy poziom oleju, silniki na łańcuchu nie lubią zbyt niskiego stanu oleju. Po czwarte - nie katuj zimnego silnika, nie wkręcaj na wysokie obroty ( powyżej 3 tys obr ) do czasu osiągnięcia temperatury roboczej. Katowanie zimnego silnika drastycznie skraca żywotność turbosprężarki i elementy wewnętrzne silnika ( wałki rozrządu, panewki, łańcuch rozrządu ). Po piąte dbaj o sprawność termostatów ( są 2 - główny i chłodnicy EGR ). Jeśli termostaty nie będą sprawne , DPF nie będzie się wypalał! Po szóste - wymieniaj filtr powietrza co ok. 20 tys km, filtr paliwa co ok. 30 tys km. Po siódme - po ok. 200 tys km wyczyść zawór EGR i kolektor ssący, w którym są klapy wirowe. Skontroluj ich stan, jeśli nie są luźne to można je zostawić lub najlepiej zamontować zaślepki aby więcej tam nie zaglądać. Po takim samym przebiegu można też coś wlać do baku w celu przeczyszczenia wtryskiwaczy ( polecane są produkty Liqui Moly ), wtryskiwacze wytrzymują ok. 300-400 tys km zanim zaczną "lać" paliwo. Jednak dzięki temu , że są elektromagnetyczne można je regenerować co znacznie redukuje koszty naprawy. Po ósme - łańcuch rozrządu w tym silniku wytrzymuje długo - ok. 400 tys km pod warunkiem, że stosujesz się do punktów 1,3,4. Po ok. 300 tys km warto zweryfikować jego stan u kumatego mechanika ( stopień wysunięcia napinaczy, podejrzane hałasy ). Operacja wymiany rozrządu jest pracochłonna, kompletny zestaw części do wymiany z ASO BMW ( 2 łańcuchy, napinacz, ślizgi, koło łańcuchowe wału korbowego, koło łańcuchowe pompy wysokiego ciśnienia, koło łańcuchowe wałka rozrządu ) kosztuje ok. 2 tys zł. + robocizna. Ale taka wymiana wchodzi w grę po przebiegu 400-500 tys, po 200-250 tys można wymienić tylko same 2 łańcuchy ( ok 600zł ASO BMW ) i jeździć dalej bo koła łańcuchowe po tym przebiegu nie powinny być jeszcze zużyte. I tak już na koniec: Jeśli kupisz zadbane auto z tym silnikiem z rozsądnym przebiegiem i będziesz dbał nadal - będziesz zadowolony. Jeśli kupisz taniego strucla z przebiegiem ok. 500 tys km - będziesz miał skarbonkę.


05.08.2016RomanTak

Mam od 3 lat. Bez problemów nim śmigam. Wymienione jedynie termostaty nie licząc tylnych klocków. Silnik chipowałem osobiście na 210KM i 410 Nm. Przy swej niewielkiej wadze ma dynamit te auto. Przebieg oryginalny sprawdzony w ASO z kluczyka jak i z faktur.


05.06.2013Nie

Zalecam zmianę oleju oraz filtra co 15 tyś km, a nie jak podają co 25-30 tyś. Przy jednostce 2 litrowej generującej tak duże moce jest to jak najbardziej wskazane.Częstsza wymiana oleju przełoży się na dłuższą żywotność turbosprężarki.W przypadku BMW element bardzo drogiego koszt nowej to około 5 tyś zł. Regeneracja około 1800 zł.Więc pamiętajmy jak dbasz tak masz!!!!!


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 3
Średnia (głosów 2):
(10)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 10/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 3

Opinie użytkowników

Darek 19.10.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Po bezawaryjnym przejechaniu 274tys km mogę tylko polecić tą jednostkę. Najlepszy diesel z jaki miałem do czynienia. POLECAM!"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:l/100km

Spalanie - trasa:l/100km

Spalanie - średnie:l/100km

Zalety:Bezawaryjny, niskie spalanie, bdb kultura pracy
Wady:brak
BMW/2002/274000
Darek 19.10.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Po bezawaryjnym przejechaniu 274tys km mogę tylko polecić tą jednostkę. Najlepszy diesel z jaki miałem do czynienia. POLECAM!"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:l/100km

Spalanie - trasa:l/100km

Spalanie - średnie:l/100km

Zalety:Bezawaryjny, niskie spalanie, bdb kultura pracy
Wady:brak
BMW/2002/274000