alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
BMW 3 Compact E46 320d (150KM)

BMW 3 Compact E46 320d (150KM)Wyświetleń: 1945

BMW 3 Compact E46 320d (150KM)

Okres produkcji: 2001-2004

Wersje nadwozia: hatchback

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1995
Moc [KM]150
Moment obrotowy [Nm]330
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna220
Przyspieszenie (0-100km/h)8.9
Spalanie - miasto [l/100km]7.9
Spalanie - trasa [l/100km]4.6
Spalanie - średnie [l/100km]5.8

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju5.5 L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 0

Trasa: 0

Średnie: 0

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 2):
(10)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 10/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 3

Głosy według opinii:

20

Opinie użytkowników

Darek 19.10.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Po bezawaryjnym przejechaniu 274tys km mogę tylko polecić tą jednostkę. Najlepszy diesel z jaki miałem do czynienia. POLECAM!"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:l/100km

Spalanie - trasa:l/100km

Spalanie - średnie:l/100km

Zalety:Bezawaryjny, niskie spalanie, bdb kultura pracy
Wady:brak
BMW/2002/274000
Darek 19.10.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Po bezawaryjnym przejechaniu 274tys km mogę tylko polecić tą jednostkę. Najlepszy diesel z jaki miałem do czynienia. POLECAM!"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:l/100km

Spalanie - trasa:l/100km

Spalanie - średnie:l/100km

Zalety:Bezawaryjny, niskie spalanie, bdb kultura pracy
Wady:brak
BMW/2002/274000

Kod antyspamowy
Odśwież

11.05.2014BozooNie

Mit o trwałosci bmw raczej obalony, ciągłe problemy z silnikiem, wycieki oleju, szarpiace sprzeglo. Przy 170kkm zerwal sie łańcuch rozrzadu i katastrofa prawie 5000zl i przy okazji dowiedzialem sie ze turbo i dwumas do wymiany


21.04.2017MalthealTak

Jak kupisz auto z przebiegiem ~ pół miliona km to nie ma się co dziwić. Diesel jeździ a potem się psuje. Jak kupisz pewne auto tj. jeżeli trafisz przebieg i auto jest robione przez kogoś kto ogarnia markę to nic się nie dzieje. TO TYCZY SIĘ KAŻDEGO NOWOCZESNEGO DIESLA! Nie szukać tych z najniższą ceną, omijać handlarzy najszerszym łukiem bo to banda złodziei i oszustów. Powinni ich zamykać, bo to co się odpier....la przechodzi ludzkie pojęcie. Lepiej dopłacić do auta z pewnego źródła. Ja tak zrobiłem. 250 tys. pewnego przebiegu, auto serwisowane przez pasjonatów marki. NIC SIĘ NIE DZIEJE! Lej paliwo, zmieniam olej filtry, przedmuchuje dpf w trasach. Auto w środku jak nowe. Komfort jazdy niesamowity. BMW zjada Audi na śniadanie - jeździłem Audi 4 lata to wiem co piszę. Silnik niesamowicie elastyczny, kręci się jak benzyna. Zdecydowanie za głośny ale można się przyzwyczaić. W m47 łańcuch z przodu nie zrywa się jak w kolejnych modelach łańcuchem przy grodzi (n47). Co ważne, łańcuch to nie perpetum mobile, on się zużywa. Można ocenić jego stan przez korek wlewu oleju. Koszt całego to 350 zł... plus robocizna. Spalanie rożnie. Jak ktoś jeździł 1.9 tdi albo 2.0 tdi to zauważy większe spalanie. Mi średnio pali 7-9 (automat), w trasie 5,5 l. Ważne aby dbać o termostaty, bo niesprawne zwiększają zużycie paliwa o 30 %. Te 163 konie robią fajną robotę, można liznąć na 210 koni i 420 nm, ale mi starczy to co mam w zupełności. Auto świetnie przyśpiesza z automatem dostrojone jest idealnie. Nie chce się wysiadać. Wiadomo, że w każdy aucie wyjdzie jakiś zonk, ale niestety biznes musi się kręcić. BMW oceniam jako najlepsze niemieckie auto. jeździłem VW (taczka dla ludu), Audi (świetne auta ale silniki od 2005 r. to dramat, potem tj. od 2008 z dieslem lepiej ale znowu katastrofalne jednostki benzynowe), Mercedes (klasa ale prowadzi sie gorzej od BMW). Następne auto też kupię BMW, albo Hondę Accord.


05.08.2016RomanTak

Mam od 3 lat. Bez problemów nim śmigam. Wymienione jedynie termostaty nie licząc tylnych klocków. Silnik chipowałem osobiście na 210KM i 410 Nm. Przy swej niewielkiej wadze ma dynamit te auto. Przebieg oryginalny sprawdzony w ASO z kluczyka jak i z faktur.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 3

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.