alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Citroen C5 II FL 2.2 HDi 204KM (DW12CTED4)

Citroen C5 II FL 2.2 HDi 204KM (DW12CTED4)Wyświetleń: 3577

Citroen C5 II FL 2.2 HDi 204KM (DW12CTED4)

Okres produkcji: 2012-2017

Wersje nadwozia: sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]2179
Moc [KM]204
Moment obrotowy [Nm]450
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna230
Przyspieszenie (0-100km/h)8.9
Spalanie - miasto [l/100km]8.0
Spalanie - trasa [l/100km]4.7
Spalanie - średnie [l/100km]5.9

Zalecane przez serwis

?Typ olejuTotal Quarts 5W30
LIlość oleju5.3 L
Wymiana olejupo 20.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne Siemens

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 9.5

Trasa: 7.5

Średnie: 8.5

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 e-HDi11427011.65.7
2.0 BlueHDi1503709.64.4
2.0 BlueHDi1804008.84.4

18.05.2019Citroen C5 X7Tak

Błąd w opisie silnika - silnik posiada pasek rozrządu, natomiast to wałki rozrządu są spięte łańcuchem. Właśnie ze względu na łańcuch oraz jego napinacz, należy pilnować wymian oleju (15-20k max). Poza tym zrezygnowano również z przepustnic na dolocie które były wysterowywane w zależności od obciążenia. Moim zdaniem silnik jest dużo prostszą konstrukcją (tym samym mniej awaryjną) niż jego poprzednik. Silnik w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów jest bardzo dynamiczny. Po przełączeniu w tryb sport, dosyć szybko się zwija i nie musimy za bardzo kalkulować podczas wyprzedzania. Generalnie 2.2HDI 204KM były montowane jedynie w wersjach Exclusive C5 - tańsza opcja od niemieckich marek z całkiem niezłym wyposażeniem jak np bixenon z doświetlaniem zakrętów, asystent pasa z wibracją foteli, grzanie foteli, masaż kierowcy, duża i przejrzysta navi, fotochromatyczne lusterka i wiele innych uprzyjemniaczy jazdy. W połączeniu z zawieszeniem hydropneumatycznym, jadąc czujemy się jak na sofie u siebie w salonie. Wygodne fotele z regulacją nawet na wysokości połowy pleców - nie czuje się wręcz zmęczenia przy dłuższych trasach.


07.08.2018PawelTak

Powiem wam tak: Jakieś sześć lat temu kupiłem sobie C5 z silnikiem 2.0 hdi i do dnia dzisiejszego zaraziłem skutecznie co najmniej 10 osób z mojego otoczenia tym modelem i jak do tej pory nikt nie miał do mnie pretensji o to że namówiem go na jakiś francuski szajs. Poniewąż zajmuje się na codzień zawodowo naprawą pojazdów i lubię auta które robią tanie kilometry ,a co za tym idzie wykazują się niskimi kosztami eksploatacji. Erę niemieckich samochodów dawno mam już za sobą. W miedzyczasie powoziłem tyłek kilkoma japońcami i mogę naprawdę na dzień dzisiejszy powiedzieć że francuzi robią dobre silniki. Od pół roku posiadam wersję 2.2 hdi 204 i jeśli ktoś zastanawia się czy warto to powiem od razu że róznica jest ogromna w praktycznie każdym aspekcie. Zdaję sobie sprawę z tego że akcyza może tu być barierą w zakupie,niemniej jednak bardzo polecam ten silnik. Przesiadając się z 2.0 na 2.2 największą róznicę odczuwa się w poziomie drgań nadwozia.Jadąc 70kmh jest praktycznie niesłyszalny.Niemniej aby nie opowiadać o samych zaletach zarejestrowałem także jedną wadę.Startując ze skrzyżowania ciężko jest dokładnie przewidzieć czas w jakim się zbierze.Wynika to zapewne z tego że program do skrzyni napisano pod kątem uzyskania maksymalnego komfortu. No cóż nie jest to auto do wyscigów na 1/4mili,ale podróż autostradą to czysta przyjemność. Zrobiłem nim na razie 15 tyś więc trudno mi powiedzieeć jakie koszty serwisowania powstają przy przebiegach 200 i powyżej.Pierwszy przegląd robiłem sam wg listy producenta i wychodziły drobne pieniądze.Polecam


09.03.2018RomekTak

Bardzo nowoczesna jednostka, która w Polsce jest mniej popularna (akcyza). Często ludzie myślą, że to biturbo co nie jest prawdą. Turbosprężarka jest od Mitsubishi i jest sterowania elektronicznie oraz chłodzona cieczą i oczywiście że zmienną geometrią. Tu wygląda to więc obiecująco. Bardziej problematyczne mogą być piezoelektryczne wtryski. Radzę zapomnieć więc o tankowaniu byle czego byle gdzie za 50zł. Tylko markowe stacje z tankowaniem pod korek. Raz na pół roku (przed okresem zimowym i po) na bak zalewam też uszlachetniacz/oczyszczacz do paliwa (oryginalny od Citroena). Unikanie jazdy na oparach to również sposób na prawidłową pracę mokrego FAPa, który jest o wiele lepszym rozwiązaniem niż DPFy, gdzieś na końcówkach wydechu wypalane przez obciążenie silnika (siema VAG). Jednostkę można łatwo diagnozować na własną rękę (lexia/diagbox). Te wszystkie nowoczesne systemy robią niesamowitą robotę. Kultura pracy, dynamika i elastyczność są wzorowe. Odpalenie przy -10'C bez problemu. Wadą są wyższe ceny części w stosunku do 2.0HDi że względu na ich dostępność. Jeśli zachowa bezawaryjność mniejszego brata to będzie bajka. **Gwiazdki za trwałość przy moim przebiegu to wróżby.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Średnia (głosów 1):
(8)
Trwałość silnika
 9/10
Niezawodność auta
 8/10
Spalanie ON
 7/10
Koszty utrzymania
 8/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

C5 X7 sedan 04.11.2019
Średnia:
(8.00)
Tak
Opinia: Pojedyncza turbosprezarka, brak wczesniejszych udziwnien typu przepustnice w kolektorze. Auta bodajze wylacznie ze skrzynia AM6 (automat). Jazda w takiej konfiguracji plus hydropneumatyka to bajka wrecz. Jak zadbasz o niego, to on zadba o ciebie tj.: wymiany oleju ze skroconym interwalem do 15tys, wymian oleju w skrzyni biegow co 50-60tys (zaden olej nie jest wieczny jak np twierdzi PSA), wymiana rozrzadu nie przy 240tys (PSA) lecz wczesniej, tzn 180tys lub max 5 lat. Paliwo tankowane jedynie na stacjach duzych sieci (zapobiega zuzywaniu sie szybszemu pompy paliwa), Tankowanie wylacznie od pustego do pelnego, a nie cykanie po 10ltr (zapobiega problemom z ukladem oczyszczania spalin i wariowaniem ukladu dotrysku dodatku Eolys). Silnik nie nadaje sie dla Januszy ekodriving'u. Silnik nalezy eksploatowac normalnie, a nie mulic go na wyzszych przelozeniach (jazda z opcja "zima/sliska nawierzchnia" latem). Silnik lubi i powinien miec wstawiane w p...zde od czasu do czasu.
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9.5l/100km

Spalanie - trasa:7.5l/100km

Spalanie - średnie:8.5l/100km

Zalety:Silnik dopracowany juz. PSA wycofalo sie z pewnych udziwnien z wczesniejszych diesel'i, a tym samym poprawilo bezusterkowosc.
Wady:Jak na razie nie mialem zadnych przygod, ale PSA to glownie bardzo czesto wadliwa automatyka, szczegolnie roznego rodzaju sensory (jezdze juz ktoras z kolei cytryna). Ceny czesci do tego silnika sa wyzsze, ale nie jakos przesadnie. Bardzo czeste usterki s
Rocznik / Przebieg:2014/190tys