alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Citroen C5 II FL 2.2 HDi 204KM (DW12CTED4)

Citroen C5 II FL 2.2 HDi 204KM (DW12CTED4)Wyświetleń: 4644

Citroen C5 II FL 2.2 HDi 204KM (DW12CTED4)

Okres produkcji: 2012-2017

Wersje nadwozia: sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]2179
Moc [KM]204
Moment obrotowy [Nm]450
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna230
Przyspieszenie (0-100km/h)8.9
Spalanie - miasto [l/100km]8.0
Spalanie - trasa [l/100km]4.7
Spalanie - średnie [l/100km]5.9

Zalecane przez serwis

?Typ olejuTotal Quarts 5W30
LIlość oleju5.3 L
Wymiana olejupo 20.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne Siemens

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 9.5

Trasa: 7.5

Średnie: 8.5

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.0 HDi14032010.65.8
2.0 BlueHDi1503709.64.4
2.0 BlueHDi1804008.84.4

07.08.2018PawelTak

Powiem wam tak: Jakieś sześć lat temu kupiłem sobie C5 z silnikiem 2.0 hdi i do dnia dzisiejszego zaraziłem skutecznie co najmniej 10 osób z mojego otoczenia tym modelem i jak do tej pory nikt nie miał do mnie pretensji o to że namówiem go na jakiś francuski szajs. Poniewąż zajmuje się na codzień zawodowo naprawą pojazdów i lubię auta które robią tanie kilometry ,a co za tym idzie wykazują się niskimi kosztami eksploatacji. Erę niemieckich samochodów dawno mam już za sobą. W miedzyczasie powoziłem tyłek kilkoma japońcami i mogę naprawdę na dzień dzisiejszy powiedzieć że francuzi robią dobre silniki. Od pół roku posiadam wersję 2.2 hdi 204 i jeśli ktoś zastanawia się czy warto to powiem od razu że róznica jest ogromna w praktycznie każdym aspekcie. Zdaję sobie sprawę z tego że akcyza może tu być barierą w zakupie,niemniej jednak bardzo polecam ten silnik. Przesiadając się z 2.0 na 2.2 największą róznicę odczuwa się w poziomie drgań nadwozia.Jadąc 70kmh jest praktycznie niesłyszalny.Niemniej aby nie opowiadać o samych zaletach zarejestrowałem także jedną wadę.Startując ze skrzyżowania ciężko jest dokładnie przewidzieć czas w jakim się zbierze.Wynika to zapewne z tego że program do skrzyni napisano pod kątem uzyskania maksymalnego komfortu. No cóż nie jest to auto do wyscigów na 1/4mili,ale podróż autostradą to czysta przyjemność. Zrobiłem nim na razie 15 tyś więc trudno mi powiedzieeć jakie koszty serwisowania powstają przy przebiegach 200 i powyżej.Pierwszy przegląd robiłem sam wg listy producenta i wychodziły drobne pieniądze.Polecam


18.05.2019Citroen C5 X7Tak

Błąd w opisie silnika - silnik posiada pasek rozrządu, natomiast to wałki rozrządu są spięte łańcuchem. Właśnie ze względu na łańcuch oraz jego napinacz, należy pilnować wymian oleju (15-20k max). Poza tym zrezygnowano również z przepustnic na dolocie które były wysterowywane w zależności od obciążenia. Moim zdaniem silnik jest dużo prostszą konstrukcją (tym samym mniej awaryjną) niż jego poprzednik. Silnik w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów jest bardzo dynamiczny. Po przełączeniu w tryb sport, dosyć szybko się zwija i nie musimy za bardzo kalkulować podczas wyprzedzania. Generalnie 2.2HDI 204KM były montowane jedynie w wersjach Exclusive C5 - tańsza opcja od niemieckich marek z całkiem niezłym wyposażeniem jak np bixenon z doświetlaniem zakrętów, asystent pasa z wibracją foteli, grzanie foteli, masaż kierowcy, duża i przejrzysta navi, fotochromatyczne lusterka i wiele innych uprzyjemniaczy jazdy. W połączeniu z zawieszeniem hydropneumatycznym, jadąc czujemy się jak na sofie u siebie w salonie. Wygodne fotele z regulacją nawet na wysokości połowy pleców - nie czuje się wręcz zmęczenia przy dłuższych trasach.


09.03.2018RomekTak

Bardzo nowoczesna jednostka, która w Polsce jest mniej popularna (akcyza). Często ludzie myślą, że to biturbo co nie jest prawdą. Turbosprężarka jest od Mitsubishi i jest sterowania elektronicznie oraz chłodzona cieczą i oczywiście że zmienną geometrią. Tu wygląda to więc obiecująco. Bardziej problematyczne mogą być piezoelektryczne wtryski. Radzę zapomnieć więc o tankowaniu byle czego byle gdzie za 50zł. Tylko markowe stacje z tankowaniem pod korek. Raz na pół roku (przed okresem zimowym i po) na bak zalewam też uszlachetniacz/oczyszczacz do paliwa (oryginalny od Citroena). Unikanie jazdy na oparach to również sposób na prawidłową pracę mokrego FAPa, który jest o wiele lepszym rozwiązaniem niż DPFy, gdzieś na końcówkach wydechu wypalane przez obciążenie silnika (siema VAG). Jednostkę można łatwo diagnozować na własną rękę (lexia/diagbox). Te wszystkie nowoczesne systemy robią niesamowitą robotę. Kultura pracy, dynamika i elastyczność są wzorowe. Odpalenie przy -10'C bez problemu. Wadą są wyższe ceny części w stosunku do 2.0HDi że względu na ich dostępność. Jeśli zachowa bezawaryjność mniejszego brata to będzie bajka. **Gwiazdki za trwałość przy moim przebiegu to wróżby.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Średnia (głosów 1):
(8)
Trwałość silnika
 9/10
Niezawodność auta
 8/10
Spalanie ON
 7/10
Koszty utrzymania
 8/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 5

Opinie użytkowników

C5 X7 sedan 04.11.2019
Średnia:
(8.00)
Tak
Opinia: Pojedyncza turbosprezarka, brak wczesniejszych udziwnien typu przepustnice w kolektorze. Auta bodajze wylacznie ze skrzynia AM6 (automat). Jazda w takiej konfiguracji plus hydropneumatyka to bajka wrecz. Jak zadbasz o niego, to on zadba o ciebie tj.: wymiany oleju ze skroconym interwalem do 15tys, wymian oleju w skrzyni biegow co 50-60tys (zaden olej nie jest wieczny jak np twierdzi PSA), wymiana rozrzadu nie przy 240tys (PSA) lecz wczesniej, tzn 180tys lub max 5 lat. Paliwo tankowane jedynie na stacjach duzych sieci (zapobiega zuzywaniu sie szybszemu pompy paliwa), Tankowanie wylacznie od pustego do pelnego, a nie cykanie po 10ltr (zapobiega problemom z ukladem oczyszczania spalin i wariowaniem ukladu dotrysku dodatku Eolys). Silnik nie nadaje sie dla Januszy ekodriving'u. Silnik nalezy eksploatowac normalnie, a nie mulic go na wyzszych przelozeniach (jazda z opcja "zima/sliska nawierzchnia" latem). Silnik lubi i powinien miec wstawiane w p...zde od czasu do czasu.
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9.5l/100km

Spalanie - trasa:7.5l/100km

Spalanie - średnie:8.5l/100km

Zalety:Silnik dopracowany juz. PSA wycofalo sie z pewnych udziwnien z wczesniejszych diesel'i, a tym samym poprawilo bezusterkowosc.
Wady:Jak na razie nie mialem zadnych przygod, ale PSA to glownie bardzo czesto wadliwa automatyka, szczegolnie roznego rodzaju sensory (jezdze juz ktoras z kolei cytryna). Ceny czesci do tego silnika sa wyzsze, ale nie jakos przesadnie. Bardzo czeste usterki s
Rocznik / Przebieg:2014/190tys