alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Focus Mk2 1.6 TDCi (109KM)

Ford Focus Mk2 1.6 TDCi (109KM)Wyświetleń: 44840

Ford Focus Mk2 1.6 TDCi (109KM)

Okres produkcji: 2004-2010

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1598
Moc [KM]109
Moment obrotowy [Nm]240
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna188
Przyspieszenie (0-100km/h)10,9
Spalanie - miasto [l/100km]5,8
Spalanie - trasa [l/100km]3,8
Spalanie - średnie [l/100km]4,5

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFormula Ford 5W30
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejupo 20.000 km
Wymiana rozrządupo 240.000 km lub 10Lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.2

Trasa: 4.7

Średnie: 5.5

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.8 TDCi11528010,95,3
2.0 TDCi1363209,55,6
1.6 TDCi9021512,94,5

06.10.2017peter.pTak

1.6 tdci polecam


29.03.2014Kamil Tak

Bardzo dobra dynamika i niskie spalanie to największe zalety tej jednostki ,miałem wcześniej Peugeota 307 a teraz Focusa z tym silnikiem .Osobiście na tych silnikach zrobiłem około 150 tyś be najmniejszych napraw .Jego wada to DPF ale tylko wtedy jak jeździmy po mieście,ja użytkuję auto w trasie więc żadnych problemów


14.11.2018MateuszNie

Wieczne problemy z dpf lejace wtryski i wymiana turbo przebieg 140tys na naprawy wydałem już 6tys a auto warte może 15


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 109
Średnia (głosów 20):
(9.01)
Trwałość silnika
 9.35/10
Niezawodność auta
 9/10
Spalanie ON
 9.1/10
Koszty utrzymania
 8.6/10

Głosy według opinii:

191

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 136

Opinie użytkowników

Seba 08.12.2018
Średnia:
(9.50)
Tak
"Witam ...4 lata temu kupilem zonie autko z 2009r w tym roku zmienilem rozrzad i alternator padl przy 200tys ....po zmianie map w sterowniku silnika autko jest calkiem dynamiczne i oszczedne...na trasie przy predkosciach 120-140km/h spalilo 3.8 litra w miescie wiadomo troche wiecej ....Fajne autko ladnie wyglada oszczedne Jestem zadowolony z autka i smialo moge polecic"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:3.8l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Wyglad,niskie spalanie niezawodnosc prowadzenie
Wady:Brak
Ford Focus 2009 200000
Wacław 10.10.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Samochód od nowości w rodzinie, rocznik 2010, pierwsza rej. styczeń 2011. Aktualny przebieg 360000km. Silnik nie tykany, chodzi jak złoto, pali bez problemu nawet w największe mrozy. Wymiana oleju co 20000km, olej Castrol. Jak narazie, nie licząc zatartej rolki napinacza paska wielorowkowego, w efekcie czego doszło do jego zerwania i uszkodzenia czujnika położenia wału, co skutkowało podróżą na lawecie, bez awarii :) Naprawdę polecam!"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:Doskonałe zawieszenie, dobry komfort podróżowania i niezła dynamika przy niskim spalaniu
Wady:Zasadniczo brak
Focus MK2 FL 1,6 TDCI 110KM, 2011 rok, 360000km
Kamil 12.09.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Bardzo trwała jednostka,male spalanie,niezłe osiągi.Jeśli ktoś robi przeglądy zgodnie z harmonogramem,będzie z autka bardzo zadowolony.Po 160000km silnik chodzi jak pszczółka,poza wymiana alternatora przy 150tys.km i wcześniej wymiana rozrządu,w silniku nic nie było ruszane."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.3l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:l/100km

Zalety:Niskie spalanie,dobre osiągi,wygodne,przestrzen
Wady:Po 13 latach pojawiły sie drobne ogniska korozji przednich błotników,ale po tylu latach to chyba nie wada :).
Focus II combi 1,6TDCI 109km
Kamil 31.05.2018
Średnia:
(9.25)
Tak
"Samochodem jeżdżę od prawie 2 lat. Nigdy wcześniej nie miałem forda , stąd moje obawy przed zakupem. Ale wiecie co? Jest to mój już przeszło 10 samochód i jeden z najlepszych. Nie zawodzi, przyjemnie się prowadzi, zapewnia przyzwoite osiągi. W tych pieniądzach jest wart swojej ceny."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.0l/100km

Spalanie - trasa:5.0l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Cena, osiągi, spalanie
Wady:Korozja to duży mankament tych aut, jednak trzeba dbać i pilnować. Problem z DPF aczkolwiek jest na to sposób. Poza tym nie mam zastrzeżeń.
mk2 / 2007
Patryk 22.02.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Niedługo strzeli 250000 i 10 lat "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.3l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:Brak DPF, prowadzenie auta, spalanie
Wady:Mało mocy, wyciszenie, karoseria
Focus Mk2 kombi 1.6 dci 109
<<<1234>>>