alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Focus Mk2 1.6 TDCi (109KM)

Ford Focus Mk2 1.6 TDCi (109KM)Wyświetleń: 27658

Ford Focus Mk2 1.6 TDCi (109KM)

Okres produkcji: 2004-2010

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1598
Moc [KM]109
Moment obrotowy [Nm]240
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna188
Przyspieszenie (0-100km/h)10,9
Spalanie - miasto [l/100km]5,8
Spalanie - trasa [l/100km]3,8
Spalanie - średnie [l/100km]4,5

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFormula Ford 5W30
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejupo 20.000 km
Wymiana rozrządupo 240.000 km lub 10Lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 TDCi902151774.5
1.8 TDCi1152801905.3

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.2

Trasa: 4.8

Średnie: 5.5

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 16):
(8.84)
Trwałość silnika
 9.19/10
Niezawodność auta
 8.81/10
Spalanie ON
 9/10
Koszty utrzymania
 8.38/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 112

Głosy według opinii:

151

Opinie użytkowników

Patryk 22.02.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Niedługo strzeli 250000 i 10 lat "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.3l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:Brak DPF, prowadzenie auta, spalanie
Wady:Mało mocy, wyciszenie, karoseria
Focus Mk2 kombi 1.6 dci 109
Patryk 15.02.2017
Średnia:
(8.50)
Tak
"Polecam autko "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (7/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Brak DPF, sterowność, spalanie
Wady:Mało mocy, karoseria, wyciszenie
Mk2 kombi 2006 250000
Tomek 06.08.2016
Średnia:
(7.50)
Tak
"Generalnie auto bardzo dynamiczne (jak na 109 KM) przy tym bardzo oszczędne.Osobiście nie mam problemu z mokrym filtrem cząstek stałych FAP ,ale zaznaczam auto często użytkuję na długich dystansach.Z racji wykonywanego zawodu miałem okazje jeździć różnymi autami rożnych klas,ale Fokus to pojazd ,który jest nie do pobicia jeśli chodzi o trzymanie się drogi zwłaszcza na zakrętach."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (6/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.9l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.2l/100km

Zalety:dynamika ,przyczepność,
Wady:
Focus combi 2007/225000 km
Tak 27.06.2016
Średnia:
(7.75)
Tak
"Auto przyjemne w trasy jak i do miasta lecz trzeba dbać o wymiane olejów i lać dobre paliwo koszty utrzymania na codzień są wysze przez lecz auto odpałaca się niezawodnością "
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.0l/100km

Spalanie - trasa:6.1l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:Dynamiczny, Wykonanie wnętrza,
Wady:brak 6 biegu a tak że dosyć duże spalanie
Focus mkII 2007r
michał 17.03.2016
Średnia:
(7.50)
Nie
"Jak czytam, że Focus II z dieslem 1.6 109KM jest dynamiczny albo elastyczny to nie wiem czy się śmiać czy płakać :). Do 3000 obr/min. to auto nie przyspiesza, czasami po zakręcie wciskam pedał gazu "do dechy" czekam i liczę kiedy się silnik obudzi...1, 2, 3, 4... Żeby przemieszczać się nim dynamicznie trzeba go kręcić bardzo wysoko, czasami jest to nawet fajna zabawa, ale nie zawsze chce się człowiek popisywać jak piętnastolatek. Spalanie ok, ale nie jakoś rewelacyjne jak na tą pojemność. Jedyna duża zaleta tego auta to bardzo bezpośrednie prowadzenie."
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:w miarę bezawaryjny, dobrze się prowadzi
Wady:mega turbodziura
Focus 1.6TDCi (109KM) / 2005 / 200 000km
egon 12.03.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"super auto jak na taką cene"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4.4l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:dynamika hamulce niskie spalanie
Wady:korozja nadkoli
hathbak 2006 137tyś
Paweł 04.12.2015
Średnia:
(9.25)
Tak
"Polecam, bardzo ekonomiczne auto. Wnętrzne szału nie robi, ale nie ma co oczekiwać cudów w tej klasie."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5.3l/100km

Spalanie - średnie:5.9l/100km

Zalety:
Wady:
Focus mk2 2006
Luk 25.11.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
"W swojej klasie zdecydowanie wart polecenia "
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.8l/100km

Spalanie - trasa:3.8l/100km

Spalanie - średnie:4.5l/100km

Zalety:Niskie koszty utrzymania, zawieszenie
Wady:Jakość plastików
2005
Rafał 24.08.2015
Średnia:
(9.25)
Tak
"Autko w sam raz dla małej rodziny. Zwinne zwrotne i bezawaryjne, ale tylko jeśli sie o nie dba i jak coś sie zepsuje to nie szuka najtańszej chińskiej części. Mój egzemplarz mechanicznie od 10 lat bezawaryjny, nigdy nic sie nie popruło i zawsze mogłem na nim polegać, warunkiem była regularna wymiana zużytych podzespołów. Jedynymi problemami mojego Focusa są rdza na nadkolach która zaczyna wychodzić coraz mocniej i trzeszczące plastiki we wnętrzu, ale po 10 latach nie wymagajmy od auta stanu salonowego ;-)"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5.2l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:Tani w utrzymaniu, zwrotny, bezawaryjny
Wady:Rdzewiejące nadkola, trzeszczące plastiki.
Ford Focus MK2 kombi/ 186 500km / 2005 rok
17.03.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"SZCZERZE POLECAM DYNAMIKA FRAJDA Z JAZDY ORAZ SUPER NISKIE SPALANIE PODOBNO W MONDEO MK4 JESZCZE LEPIEJ WYPADA--------------------------- BEZAWARYJNY "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:CAŁOKSZTAŁT
Wady:BRAK
FOCUS
<<<12>>>

Kod antyspamowy
Odśwież

19.12.2015Marek/ERA 3NY....Tak

FF kombi 2004 MK2 109PS. Bez fabrycznego DPF. Nie wiem jak wszyscy użytkownicy, ale ja jestem szczególnie zadowolony z tego auta. Przejechane ponad 250,000km, olej co 10000km plus filtr Motorcrafta (formułaF5/30), wszystko inne przy serwisie oryginalne, żadne zamienniki, ważne jest aby utrzymać geometrię itd. Jeżdżę często na trasie Świdnica-Warszawa (4,20 godz.) i Świdnica -Hamminkeln 846km (6godz 40 min.) auto jedzie max 210 i daje radę. Teraz codziennie robię trasę Hamminkel-Krefeld 16 min. przy korkach jakie tu są. Polecam to auto, tylko pod warunkiem , że nie będzie faszerowane zamiennikami i warsztat u kowala w szopie. A jak ktoś nie schłodzi turbiny po zatrzymaniu po takiej jeździe jak ja to robię (min.5minut) to zawsze będzie płakał, że marne auto. Spalanie: przy jeździe bardzo szybkiej 47litrów wystarczy na 720 km, przy jeździe delikatnej 47 litrów wystarczy na 930 km. Pozdrawiam wszystkich MK2 z 2004.


28.04.2016SzymonNie

SYF !!! EGR wymieniany dwa razy, sprzęgło, rozwalona dwu masa, wtryski łatane i regenerowane. Tylko DPF mi nie siadł bo go nie miałem :-) Wydałem na naprawy ponad 10 tyś zł na przestrzeni 40 tyś km. Nigdy więcej forda i diesla. Wole spalić 1 l więcej benzyny niż potem bulić co chwile tysiące. SYF !!!


10.03.2015EmilTak

Bardzo polecam,w moim C-Maxie przebieg 180 tys.olej wymieniam samemu co 10 tys to pomaga silnikowi w utrzymaniu dobrej kondycji jeśli jeździmy głównie po mieście do tego części uważam za przystępne cenowo(orginał forda ale poza serwisem,komplet filtrów 300 zł w tym paliwowy[co trzecia wymiana oleju]za 160 zł zamiast 260 zł w serwisie)silnik dynamiczny i ekonomiczny w mieście max 5.6 a poza poniżej 5 litrów co do DPF-a żadnych problemów mimo jazdy 2/3 po mieście.Myślę że z czystym sumieniem mogę polecić ten silniczek.Ps.Co do przewodu doprowadzającego olej do turbiny to polecam czyszczenie bądź wymianę co około 50 tys.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 90

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.