alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Focus Mk2 1.6 TDCi (109KM)

Ford Focus Mk2 1.6 TDCi (109KM)Wyświetleń: 24220

Ford Focus Mk2 1.6 TDCi (109KM)

Okres produkcji: 2004-2010

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1598
Moc [KM]109
Moment obrotowy [Nm]240
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna188
Przyspieszenie (0-100km/h)10,9
Spalanie - miasto [l/100km]5,8
Spalanie - trasa [l/100km]3,8
Spalanie - średnie [l/100km]4,5

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFormula Ford 5W30
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejupo 20.000 km
Wymiana rozrządupo 240.000 km lub 10Lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 TDCi902151774.5
1.8 TDCi1152801905.3

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.2

Trasa: 4.8

Średnie: 5.5

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 16):
(8.84)
Trwałość silnika
 9.19/10
Niezawodność auta
 8.81/10
Spalanie ON
 9/10
Koszty utrzymania
 8.38/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 79

Głosy według opinii:

151

Opinie użytkowników

Patryk 22.02.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Niedługo strzeli 250000 i 10 lat "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.3l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:Brak DPF, prowadzenie auta, spalanie
Wady:Mało mocy, wyciszenie, karoseria
Focus Mk2 kombi 1.6 dci 109
Patryk 15.02.2017
Średnia:
(8.50)
Tak
"Polecam autko "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (7/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Brak DPF, sterowność, spalanie
Wady:Mało mocy, karoseria, wyciszenie
Mk2 kombi 2006 250000
Tomek 06.08.2016
Średnia:
(7.50)
Tak
"Generalnie auto bardzo dynamiczne (jak na 109 KM) przy tym bardzo oszczędne.Osobiście nie mam problemu z mokrym filtrem cząstek stałych FAP ,ale zaznaczam auto często użytkuję na długich dystansach.Z racji wykonywanego zawodu miałem okazje jeździć różnymi autami rożnych klas,ale Fokus to pojazd ,który jest nie do pobicia jeśli chodzi o trzymanie się drogi zwłaszcza na zakrętach."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (6/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.9l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.2l/100km

Zalety:dynamika ,przyczepność,
Wady:
Focus combi 2007/225000 km
Tak 27.06.2016
Średnia:
(7.75)
Tak
"Auto przyjemne w trasy jak i do miasta lecz trzeba dbać o wymiane olejów i lać dobre paliwo koszty utrzymania na codzień są wysze przez lecz auto odpałaca się niezawodnością "
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.0l/100km

Spalanie - trasa:6.1l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:Dynamiczny, Wykonanie wnętrza,
Wady:brak 6 biegu a tak że dosyć duże spalanie
Focus mkII 2007r
michał 17.03.2016
Średnia:
(7.50)
Nie
"Jak czytam, że Focus II z dieslem 1.6 109KM jest dynamiczny albo elastyczny to nie wiem czy się śmiać czy płakać :). Do 3000 obr/min. to auto nie przyspiesza, czasami po zakręcie wciskam pedał gazu "do dechy" czekam i liczę kiedy się silnik obudzi...1, 2, 3, 4... Żeby przemieszczać się nim dynamicznie trzeba go kręcić bardzo wysoko, czasami jest to nawet fajna zabawa, ale nie zawsze chce się człowiek popisywać jak piętnastolatek. Spalanie ok, ale nie jakoś rewelacyjne jak na tą pojemność. Jedyna duża zaleta tego auta to bardzo bezpośrednie prowadzenie."
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:w miarę bezawaryjny, dobrze się prowadzi
Wady:mega turbodziura
Focus 1.6TDCi (109KM) / 2005 / 200 000km
egon 12.03.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"super auto jak na taką cene"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4.4l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:dynamika hamulce niskie spalanie
Wady:korozja nadkoli
hathbak 2006 137tyś
Paweł 04.12.2015
Średnia:
(9.25)
Tak
"Polecam, bardzo ekonomiczne auto. Wnętrzne szału nie robi, ale nie ma co oczekiwać cudów w tej klasie."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5.3l/100km

Spalanie - średnie:5.9l/100km

Zalety:
Wady:
Focus mk2 2006
Luk 25.11.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
"W swojej klasie zdecydowanie wart polecenia "
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.8l/100km

Spalanie - trasa:3.8l/100km

Spalanie - średnie:4.5l/100km

Zalety:Niskie koszty utrzymania, zawieszenie
Wady:Jakość plastików
2005
Rafał 24.08.2015
Średnia:
(9.25)
Tak
"Autko w sam raz dla małej rodziny. Zwinne zwrotne i bezawaryjne, ale tylko jeśli sie o nie dba i jak coś sie zepsuje to nie szuka najtańszej chińskiej części. Mój egzemplarz mechanicznie od 10 lat bezawaryjny, nigdy nic sie nie popruło i zawsze mogłem na nim polegać, warunkiem była regularna wymiana zużytych podzespołów. Jedynymi problemami mojego Focusa są rdza na nadkolach która zaczyna wychodzić coraz mocniej i trzeszczące plastiki we wnętrzu, ale po 10 latach nie wymagajmy od auta stanu salonowego ;-)"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5.2l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:Tani w utrzymaniu, zwrotny, bezawaryjny
Wady:Rdzewiejące nadkola, trzeszczące plastiki.
Ford Focus MK2 kombi/ 186 500km / 2005 rok
17.03.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"SZCZERZE POLECAM DYNAMIKA FRAJDA Z JAZDY ORAZ SUPER NISKIE SPALANIE PODOBNO W MONDEO MK4 JESZCZE LEPIEJ WYPADA--------------------------- BEZAWARYJNY "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:CAŁOKSZTAŁT
Wady:BRAK
FOCUS
<<<12>>>

Kod antyspamowy
Odśwież

15.11.2013Jacek Tak

Silnik rewelacja bardzo dobra dynamika ,wysoki moment obrotowy daje temu autu dobre osiągi .Jak na kompakta silnik wystarczający ,auto zrywne wyprzedzanie to sama przyjemność .Przełożenie biegów dosyć długie ale to przez skrzynie 5 biegową ale moim zdaniem to jest atut ,może na trasie przydał by sie szósty bieg.Spalanie bardzo niskie miasto 6.2 L trasa przy spokojnej jeździe nawet 4.0 L a tak do 140km/h 5L ,Problemów żadnych ,DPF jak dla mnie nie przysparza problemów sam się wypala na trasie .Doby samochód i bardzo dobry silnik


29.03.2014Kamil Tak

Bardzo dobra dynamika i niskie spalanie to największe zalety tej jednostki ,miałem wcześniej Peugeota 307 a teraz Focusa z tym silnikiem .Osobiście na tych silnikach zrobiłem około 150 tyś be najmniejszych napraw .Jego wada to DPF ale tylko wtedy jak jeździmy po mieście,ja użytkuję auto w trasie więc żadnych problemów


10.01.2014Robulo Tak

Niezawodny dobry silnik ,mam go w Focusie przejechałem 60 tyś bez najmniejszych problemów .Silnik bardzo dynamiczny ,świetnie się zbiera bardzo niskie spalanie trasa 4.5 L miasto 6.2 .Auto oczywiście posiada DPF ale nie wiem czego wszyscy się tak boją .Przebieg 174 tyś brak oznak zatkania filtra .Pewnie jak ktoś jeździ po samym mieście i na zimny silniku to jest problem .Tylko diesla kupuje się po to żeby pokonywać nim większe odcinki wtedy się zwraca .


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 82

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.