alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Focus Mk2 1.6 TDCi (109KM)

Ford Focus Mk2 1.6 TDCi (109KM)Wyświetleń: 55150

Ford Focus Mk2 1.6 TDCi (109KM)

Okres produkcji: 2004-2010

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1598
Moc [KM]109
Moment obrotowy [Nm]240
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna188
Przyspieszenie (0-100km/h)10,9
Spalanie - miasto [l/100km]5,8
Spalanie - trasa [l/100km]3,8
Spalanie - średnie [l/100km]4,5

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFormula Ford 5W30
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejupo 20.000 km
Wymiana rozrządupo 240.000 km lub 10Lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.2

Trasa: 4.7

Średnie: 5.5

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.8 TDCi11528010,95,3
2.0 TDCi1363209,55,6
1.6 TDCi9021512,94,5

27.05.2018RadekTak

Samochód kupiony z przebiegiem 150000, przy 175000 wymiana silnika(mało prawdopodobne by przebieg był prawdziwy, silnik się zatarł, chociaż nie wiem co dokładnie było przyczyną także nie wiadomo). Oczywiście przez eksploatację głównie po mieście i lokalnych drogach był problem z DPF, przybywało "oleju", DPF usunięty, problem znikł. Zeszłej zimy auto unieruchomione na jakiś czas, duże mrozy oraz lipne paliwo przypominające w minusowych temperaturach swoją konsystencją żelka, mrozy puściły samochód ruszył, dodam, że miało to miejsce tylko tej zimy a auto mamy 5 lat(paliwo ma ogromne znaczenie), oraz wymiana koła pasowego wraz z paskiem osprzętu(ok 400zł). Szykuje się znowu wymiana podkładek/uszczelek wtryskiwaczy oraz sprawdzenie turbiny( z gruszki cieknie olej, niewiele, ale co jakiś czas znaczy teren ;-)) Duży plus za spalanie, przy ekonomicznej jeździe wg. komputera 4.5, a przy dynamicznej średnio 5.5 l/100 km(nawet jeśli komputer przekłamuje 1l/100 są to naprawdę dobre wyniki )oraz za kulturę pracy, jak na 4 cylindry może być. In minus dynamika, może w Focusie II jest w miarę dobrze tak tutaj szału nie ma, do 100 km/h jest ok., ale dalej dwa razy myślę zanim kogoś wyprzedzę. Ogólnie polecam silnik, 12 letni samochód użytkowany praktycznie codziennie nie sprawia jakiś specjalnie uciążliwych problemów, do tego popularna jednostka, zna ją każdy mechanik oraz tanie, dostępne części.


03.11.2016JurekTak

Bardzo fajnie przyspiesza a przy tym spalanie w miescie ok 6,3litra. DPF nie mialem wiec spoko. Pamietac o wymianien oleju co 10-15tys i naprawde dluuuugo posluzy, polecam.


20.06.2019Ford Focus Mk2 kombiTak

1,6TDCi 109KM DPF w Focus 2006 kombi. Od nowości obecnie 14 roczek kończy przy 268tys. km. Przy 200k wymiana paska rozrządu+łańcuch, wymiana podkładek pod wtryskami, trzy razy dolewany Eloys, dwa razy czyszczony DPF... tyle. Na trasie 4,2l/100 miasto 5-6, na wiosnę i jesienią wymiana oleju i tyle. Jeździ :-D Szacuneczek. PS.A Focus 2 to najfajniejsze auto jakie miałem. Poza filtrem kabinowym (!)


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 119
Średnia (głosów 21):
(9)
Trwałość silnika
 9.29/10
Niezawodność auta
 8.95/10
Spalanie ON
 9.14/10
Koszty utrzymania
 8.62/10

Głosy według opinii:

201

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 141

Opinie użytkowników

Focus MK2/1.6 TDCI 109 KM 30.01.2020
Średnia:
(8.75)
Tak
Opinia: Bardzo dobre auto, wygodne, pakowane, oszczędne i tanie w utrzymaniu. Dużych minusów brak. Dbać i jeździć.
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:4.9l/100km

Zalety:spalanie, niezawodność, względnie dobra jakość wykończenia, prowadzenie
Wady:głośna praca silnika, tapicerka łatwo się brudzi. Ogólnie więcej plusów niz minusów, bo pare malych by sie znalazło ale przy moim przebiegu nie warto o tym wspominać
Rocznik / Przebieg:2006/310000
Seba 08.12.2018
Średnia:
(9.50)
Tak
Opinia: Witam ...4 lata temu kupilem zonie autko z 2009r w tym roku zmienilem rozrzad i alternator padl przy 200tys ....po zmianie map w sterowniku silnika autko jest calkiem dynamiczne i oszczedne...na trasie przy predkosciach 120-140km/h spalilo 3.8 litra w miescie wiadomo troche wiecej ....Fajne autko ladnie wyglada oszczedne Jestem zadowolony z autka i smialo moge polecic
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:3.8l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Wyglad,niskie spalanie niezawodnosc prowadzenie
Wady:Brak
Rocznik / Przebieg:Ford Focus 2009 200000
Wacław 10.10.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Samochód od nowości w rodzinie, rocznik 2010, pierwsza rej. styczeń 2011. Aktualny przebieg 360000km. Silnik nie tykany, chodzi jak złoto, pali bez problemu nawet w największe mrozy. Wymiana oleju co 20000km, olej Castrol. Jak narazie, nie licząc zatartej rolki napinacza paska wielorowkowego, w efekcie czego doszło do jego zerwania i uszkodzenia czujnika położenia wału, co skutkowało podróżą na lawecie, bez awarii :) Naprawdę polecam!
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:Doskonałe zawieszenie, dobry komfort podróżowania i niezła dynamika przy niskim spalaniu
Wady:Zasadniczo brak
Rocznik / Przebieg:Focus MK2 FL 1,6 TDCI 110KM, 2011 rok, 360000km
Kamil 12.09.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Bardzo trwała jednostka,male spalanie,niezłe osiągi.Jeśli ktoś robi przeglądy zgodnie z harmonogramem,będzie z autka bardzo zadowolony.Po 160000km silnik chodzi jak pszczółka,poza wymiana alternatora przy 150tys.km i wcześniej wymiana rozrządu,w silniku nic nie było ruszane.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.3l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:l/100km

Zalety:Niskie spalanie,dobre osiągi,wygodne,przestrzen
Wady:Po 13 latach pojawiły sie drobne ogniska korozji przednich błotników,ale po tylu latach to chyba nie wada :).
Rocznik / Przebieg:Focus II combi 1,6TDCI 109km
Kamil 31.05.2018
Średnia:
(9.25)
Tak
Opinia: Samochodem jeżdżę od prawie 2 lat. Nigdy wcześniej nie miałem forda , stąd moje obawy przed zakupem. Ale wiecie co? Jest to mój już przeszło 10 samochód i jeden z najlepszych. Nie zawodzi, przyjemnie się prowadzi, zapewnia przyzwoite osiągi. W tych pieniądzach jest wart swojej ceny.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.0l/100km

Spalanie - trasa:5.0l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Cena, osiągi, spalanie
Wady:Korozja to duży mankament tych aut, jednak trzeba dbać i pilnować. Problem z DPF aczkolwiek jest na to sposób. Poza tym nie mam zastrzeżeń.
Rocznik / Przebieg:mk2 / 2007
Patryk 22.02.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Niedługo strzeli 250000 i 10 lat
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.3l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:Brak DPF, prowadzenie auta, spalanie
Wady:Mało mocy, wyciszenie, karoseria
Rocznik / Przebieg:Focus Mk2 kombi 1.6 dci 109
Patryk 15.02.2017
Średnia:
(8.50)
Tak
Opinia: Polecam autko
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (7/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Brak DPF, sterowność, spalanie
Wady:Mało mocy, karoseria, wyciszenie
Rocznik / Przebieg:Mk2 kombi 2006 250000
Tomek 06.08.2016
Średnia:
(7.50)
Tak
Opinia: Generalnie auto bardzo dynamiczne (jak na 109 KM) przy tym bardzo oszczędne.Osobiście nie mam problemu z mokrym filtrem cząstek stałych FAP ,ale zaznaczam auto często użytkuję na długich dystansach.Z racji wykonywanego zawodu miałem okazje jeździć różnymi autami rożnych klas,ale Fokus to pojazd ,który jest nie do pobicia jeśli chodzi o trzymanie się drogi zwłaszcza na zakrętach.
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (6/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.9l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.2l/100km

Zalety:dynamika ,przyczepność,
Wady:
Rocznik / Przebieg:Focus combi 2007/225000 km
Tak 27.06.2016
Średnia:
(7.75)
Tak
Opinia: Auto przyjemne w trasy jak i do miasta lecz trzeba dbać o wymiane olejów i lać dobre paliwo koszty utrzymania na codzień są wysze przez lecz auto odpałaca się niezawodnością
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.0l/100km

Spalanie - trasa:6.1l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:Dynamiczny, Wykonanie wnętrza,
Wady:brak 6 biegu a tak że dosyć duże spalanie
Rocznik / Przebieg:Focus mkII 2007r
michał 17.03.2016
Średnia:
(7.50)
Nie
Opinia: Jak czytam, że Focus II z dieslem 1.6 109KM jest dynamiczny albo elastyczny to nie wiem czy się śmiać czy płakać :). Do 3000 obr/min. to auto nie przyspiesza, czasami po zakręcie wciskam pedał gazu "do dechy" czekam i liczę kiedy się silnik obudzi...1, 2, 3, 4... Żeby przemieszczać się nim dynamicznie trzeba go kręcić bardzo wysoko, czasami jest to nawet fajna zabawa, ale nie zawsze chce się człowiek popisywać jak piętnastolatek. Spalanie ok, ale nie jakoś rewelacyjne jak na tą pojemność. Jedyna duża zaleta tego auta to bardzo bezpośrednie prowadzenie.
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:w miarę bezawaryjny, dobrze się prowadzi
Wady:mega turbodziura
Rocznik / Przebieg:Focus 1.6TDCi (109KM) / 2005 / 200 000km
<<<123>>>