alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Focus Mk2 1.6 TDCi (109KM)

Ford Focus Mk2 1.6 TDCi (109KM)Wyświetleń: 39931

Ford Focus Mk2 1.6 TDCi (109KM)

Okres produkcji: 2004-2010

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1598
Moc [KM]109
Moment obrotowy [Nm]240
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna188
Przyspieszenie (0-100km/h)10,9
Spalanie - miasto [l/100km]5,8
Spalanie - trasa [l/100km]3,8
Spalanie - średnie [l/100km]4,5

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFormula Ford 5W30
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejupo 20.000 km
Wymiana rozrządupo 240.000 km lub 10Lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.2

Trasa: 4.8

Średnie: 5.5

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.8 TDCi11528010,95,3
2.0 TDCi1363209,55,6
1.6 TDCi9021512,94,5

16.03.2015PiotrTak

Polecam silnik dynamiczny a przy tym bardzo oszczędny,po za DPF-em żadnych problemów,


27.05.2018RadekTak

Samochód kupiony z przebiegiem 150000, przy 175000 wymiana silnika(mało prawdopodobne by przebieg był prawdziwy, silnik się zatarł, chociaż nie wiem co dokładnie było przyczyną także nie wiadomo). Oczywiście przez eksploatację głównie po mieście i lokalnych drogach był problem z DPF, przybywało "oleju", DPF usunięty, problem znikł. Zeszłej zimy auto unieruchomione na jakiś czas, duże mrozy oraz lipne paliwo przypominające w minusowych temperaturach swoją konsystencją żelka, mrozy puściły samochód ruszył, dodam, że miało to miejsce tylko tej zimy a auto mamy 5 lat(paliwo ma ogromne znaczenie), oraz wymiana koła pasowego wraz z paskiem osprzętu(ok 400zł). Szykuje się znowu wymiana podkładek/uszczelek wtryskiwaczy oraz sprawdzenie turbiny( z gruszki cieknie olej, niewiele, ale co jakiś czas znaczy teren ;-)) Duży plus za spalanie, przy ekonomicznej jeździe wg. komputera 4.5, a przy dynamicznej średnio 5.5 l/100 km(nawet jeśli komputer przekłamuje 1l/100 są to naprawdę dobre wyniki )oraz za kulturę pracy, jak na 4 cylindry może być. In minus dynamika, może w Focusie II jest w miarę dobrze tak tutaj szału nie ma, do 100 km/h jest ok., ale dalej dwa razy myślę zanim kogoś wyprzedzę. Ogólnie polecam silnik, 12 letni samochód użytkowany praktycznie codziennie nie sprawia jakiś specjalnie uciążliwych problemów, do tego popularna jednostka, zna ją każdy mechanik oraz tanie, dostępne części.


19.12.2015Marek/ERA 3NY....Tak

FF kombi 2004 MK2 109PS. Bez fabrycznego DPF. Nie wiem jak wszyscy użytkownicy, ale ja jestem szczególnie zadowolony z tego auta. Przejechane ponad 250,000km, olej co 10000km plus filtr Motorcrafta (formułaF5/30), wszystko inne przy serwisie oryginalne, żadne zamienniki, ważne jest aby utrzymać geometrię itd. Jeżdżę często na trasie Świdnica-Warszawa (4,20 godz.) i Świdnica -Hamminkeln 846km (6godz 40 min.) auto jedzie max 210 i daje radę. Teraz codziennie robię trasę Hamminkel-Krefeld 16 min. przy korkach jakie tu są. Polecam to auto, tylko pod warunkiem , że nie będzie faszerowane zamiennikami i warsztat u kowala w szopie. A jak ktoś nie schłodzi turbiny po zatrzymaniu po takiej jeździe jak ja to robię (min.5minut) to zawsze będzie płakał, że marne auto. Spalanie: przy jeździe bardzo szybkiej 47litrów wystarczy na 720 km, przy jeździe delikatnej 47 litrów wystarczy na 930 km. Pozdrawiam wszystkich MK2 z 2004.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 105
Średnia (głosów 19):
(8.99)
Trwałość silnika
 9.32/10
Niezawodność auta
 8.95/10
Spalanie ON
 9.16/10
Koszty utrzymania
 8.53/10

Głosy według opinii:

181

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 131

Opinie użytkowników

Wacław 10.10.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Samochód od nowości w rodzinie, rocznik 2010, pierwsza rej. styczeń 2011. Aktualny przebieg 360000km. Silnik nie tykany, chodzi jak złoto, pali bez problemu nawet w największe mrozy. Wymiana oleju co 20000km, olej Castrol. Jak narazie, nie licząc zatartej rolki napinacza paska wielorowkowego, w efekcie czego doszło do jego zerwania i uszkodzenia czujnika położenia wału, co skutkowało podróżą na lawecie, bez awarii :) Naprawdę polecam!"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:Doskonałe zawieszenie, dobry komfort podróżowania i niezła dynamika przy niskim spalaniu
Wady:Zasadniczo brak
Focus MK2 FL 1,6 TDCI 110KM, 2011 rok, 360000km
Kamil 12.09.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Bardzo trwała jednostka,male spalanie,niezłe osiągi.Jeśli ktoś robi przeglądy zgodnie z harmonogramem,będzie z autka bardzo zadowolony.Po 160000km silnik chodzi jak pszczółka,poza wymiana alternatora przy 150tys.km i wcześniej wymiana rozrządu,w silniku nic nie było ruszane."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.3l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:l/100km

Zalety:Niskie spalanie,dobre osiągi,wygodne,przestrzen
Wady:Po 13 latach pojawiły sie drobne ogniska korozji przednich błotników,ale po tylu latach to chyba nie wada :).
Focus II combi 1,6TDCI 109km
Kamil 31.05.2018
Średnia:
(9.25)
Tak
"Samochodem jeżdżę od prawie 2 lat. Nigdy wcześniej nie miałem forda , stąd moje obawy przed zakupem. Ale wiecie co? Jest to mój już przeszło 10 samochód i jeden z najlepszych. Nie zawodzi, przyjemnie się prowadzi, zapewnia przyzwoite osiągi. W tych pieniądzach jest wart swojej ceny."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.0l/100km

Spalanie - trasa:5.0l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Cena, osiągi, spalanie
Wady:Korozja to duży mankament tych aut, jednak trzeba dbać i pilnować. Problem z DPF aczkolwiek jest na to sposób. Poza tym nie mam zastrzeżeń.
mk2 / 2007
Patryk 22.02.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Niedługo strzeli 250000 i 10 lat "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.3l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:Brak DPF, prowadzenie auta, spalanie
Wady:Mało mocy, wyciszenie, karoseria
Focus Mk2 kombi 1.6 dci 109
Patryk 15.02.2017
Średnia:
(8.50)
Tak
"Polecam autko "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (7/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Brak DPF, sterowność, spalanie
Wady:Mało mocy, karoseria, wyciszenie
Mk2 kombi 2006 250000
<<<1234>>>