alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Fiat Bravo II 1.9 8V JTD Multijet 120KM

Fiat Bravo II 1.9 8V JTD Multijet 120KMWyświetleń: 11184

Fiat Bravo II 1.9 8V JTD Multijet 120KM

Okres produkcji: 2007-2014

Wersje nadwozia: hatchback

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1910
Moc [KM]120
Moment obrotowy [Nm]255
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna194
Przyspieszenie (0-100km/h)10.5
Spalanie - miasto [l/100km]7
Spalanie - trasa [l/100km]4.5
Spalanie - średnie [l/100km]5.5

Zalecane przez serwis

?Typ olejuSelenia 5W40
LIlość oleju4.7 L
Wymiana olejuco 20.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.5

Trasa: 4.9

Średnie: 5.5

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 JTDM10529011,25.5
1.6 JTDM10529011,25.5
1.9 JTDM15030595.7

11.05.2013Tak

1,9 - wersja 120 lub 150 ( też montowana w oplach ) super silniki - dobre przebiegi momentów , niskie spalania , przyzwoita kultura pracy - silnik wart polecenia z czystym sumieniem . Mankamenty - jak i w innych - blokujący się egr ( pomaga czysczenie - najlepiej odrazu z przepustnicą ) i blokująca się listwa na kolektorze - przy ok. 100tyś przebiegu trzeba się liczyć z naprawą - 500-800zł - ale można jeździć i z tym "kulawym" kolektorem - problemem wtedy jest słabszy moment który kopie wtedy od 2500-2600 obrotów. Dziwi mnie częsta reakcja właścicieli opli którzy za nic nie wierzą że mają fiatowskie silniki ... . Jednostki godne polecenia . 2,4 - też super - ale spięty z manualem - z automatem F40 - wolnym i awaryjnym - nie daje takiej przyjemności z jazdy jak z manualem."


12.01.2016MichałTak

"Polecam z czystym sumieniem ten silnik, JTDM wersja 8v. Silnik nie sprawia żadnych problemów - jak dbasz tak masz, wymiana oleju co 10 tysięcy km, filtra paliwa co 40-50 tys. km - filtry porządne Purflux, Mann, Knecht. Trochę dychawiczny w dolnym zakresie obrotów, jak już turbina zaczyna ciągnąć to robi się bardzo chętny do jazdy. Alfa Romeo 159 to ogromny skok jakościowy w porównaniu do wcześniejszych modeli tej marki. Polecam"


05.05.2013Tak

"najlepsze co mi się trafiło to AR 156 1,9JTDM :


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 16
Średnia (głosów 3):
(9.42)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 9/10
Spalanie ON
 9.33/10
Koszty utrzymania
 9.33/10

Głosy według opinii:

30

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 25

Opinie użytkowników

BRAVO2 27.11.2019
Średnia:
(9.75)
Tak
Opinia: mam to auto od nowości (2007) i potwierdzam że JEDYNY problem tego silnika to zawór EGR (2 wymiany) na autostradzie jak się silnik po pokonaniu dystansu 100/200 km. pięknie "przepali i ułoży" to prędkości 180 km/h non-stop to czysta przyjemność a pali wtedy UWAGA 7,6L Takich silników już się nie produkuje. Miałem go sprzedać - ale nie ma mowy - będę trzymał aż się rozpadnie
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.2l/100km

Spalanie - trasa:5.1l/100km

Spalanie - średnie:5.6l/100km

Zalety:szybciej rdza go zeżre niż się silnik popsuje
Wady:elektryka
Rocznik / Przebieg:2007/312.000
Marek 14.08.2018
Średnia:
(8.50)
Tak
Opinia: Auto jak najbardziej godne polecenia bardzo trwałe,zawieszenie oraz silnik praktycznie niezniszczalne jedynym mankamentem w tych odmianach jest koło dwumasowe który przy przebiegu 200 tys zaczyna dawać we znaki.Po za tym wszystko bardzo trwałe turbo,wtryski,pompa i drobny osprzęt,czasami daje się we znaki czujnik położenia wału ale koszt nie wielki bo 120 zł i chwila wymiany.Trzeba tez pamiętać że występują auta z filtrem DPF ale łatwo je rozpoznać po tabliczce pod maską .SIlnik z DPF oznaczenie 198AXB1A 01C silnik bez DPF 198AXB1A 01 warto to sprawdzić.Mi się udało kupiłem bez ale nie wiedziałem że ma takie oznaczenia dopiero mechanik mi powiedział.Dużo aut z zagranicy ma DPF więc lepiej sprawdzić.Sam silnik bardzo ładnie pracuje jest dynamiczny i szybko reaguje na gaz aczkolwiek niewiem dlaczego w tym modelu nie ma skrzyni 6 biegowej co na trasie by dało oddychnać silnikowi i mniej by spalało.Auto samo w sobie jest bardzo komfortowe wygodne z dużą ilością miejsca.Spalanie maksymalnie to 7 l w korkach a na trasie po niżej 5l średnio wychodzi 6 z hakiem.Jestem bardzo zadowolony i szczerze mogę polecić ten model,dodatkowo powiem że części pod dostatkiem a serwis nie sprawia kłopotów.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.2l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:6.0l/100km

Zalety:bardzo trwały samochód praktycznie w każdym aspekcie,skrzynia,silnik,zawieszenie,tanie części,łatwy serwis,niskie spalanie,wygoda,komfort,bezpieczeństwo
Wady:awarie koła dwumasowego koszt 2500 zł przy przebiegu 200 tys !!!
Rocznik / Przebieg:Brawo Dynamic 2007 r 237.tys
sławomir 04.08.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Mam Bravo z 2007r 200tyś przebiegu silnik 1,9l 120KM podkręcony przy stanie 52tys. do 150KM i 324Nm oprócz serwisu i paru przepalonych żarówek zero problemów olej między wymianami na dolewki ok 1l wersja Dynamic ładny z zewnątrz i w środku polecam
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4.7l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:Dynamika niskie spalanie i niskie koszty utrzymania oraz atrakcyjny wygląd
Wady:
Rocznik / Przebieg:Bravo II 2007r