alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Fiat Bravo II 1.9 8V JTD Multijet 120KM

Fiat Bravo II 1.9 8V JTD Multijet 120KMWyświetleń: 12986

Fiat Bravo II 1.9 8V JTD Multijet 120KM

Okres produkcji: 2007-2014

Wersje nadwozia: hatchback

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1910
Moc [KM]120
Moment obrotowy [Nm]255
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna194
Przyspieszenie (0-100km/h)10.5
Spalanie - miasto [l/100km]7
Spalanie - trasa [l/100km]4.5
Spalanie - średnie [l/100km]5.5

Zalecane przez serwis

?Typ olejuSelenia 5W40
LIlość oleju4.7 L
Wymiana olejuco 20.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.5

Trasa: 4.9

Średnie: 5.5

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 JTDM10529011,25.5
1.6 JTDM12030010.55.3
2.0 JTDM1653608.25.6

05.05.2013Tak

"najlepsze co mi się trafiło to AR 156 1,9JTDM :


11.05.2013Tak

1,9 - wersja 120 lub 150 ( też montowana w oplach ) super silniki - dobre przebiegi momentów , niskie spalania , przyzwoita kultura pracy - silnik wart polecenia z czystym sumieniem . Mankamenty - jak i w innych - blokujący się egr ( pomaga czysczenie - najlepiej odrazu z przepustnicą ) i blokująca się listwa na kolektorze - przy ok. 100tyś przebiegu trzeba się liczyć z naprawą - 500-800zł - ale można jeździć i z tym "kulawym" kolektorem - problemem wtedy jest słabszy moment który kopie wtedy od 2500-2600 obrotów. Dziwi mnie częsta reakcja właścicieli opli którzy za nic nie wierzą że mają fiatowskie silniki ... . Jednostki godne polecenia . 2,4 - też super - ale spięty z manualem - z automatem F40 - wolnym i awaryjnym - nie daje takiej przyjemności z jazdy jak z manualem."


24.07.2019Suzuki sx4 1.9 ddis, 4x4 Tak

Totalnie bezawaryjne auto i silnik! Mamy je 9 lat i poza regularnym serwisem Suzuki nigdy się nie popsuło!


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 17
Średnia (głosów 3):
(9.42)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 9/10
Spalanie ON
 9.33/10
Koszty utrzymania
 9.33/10

Głosy według opinii:

30

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 27

Opinie użytkowników

BRAVO2 27.11.2019
Średnia:
(9.75)
Tak
Opinia: mam to auto od nowości (2007) i potwierdzam że JEDYNY problem tego silnika to zawór EGR (2 wymiany) na autostradzie jak się silnik po pokonaniu dystansu 100/200 km. pięknie "przepali i ułoży" to prędkości 180 km/h non-stop to czysta przyjemność a pali wtedy UWAGA 7,6L Takich silników już się nie produkuje. Miałem go sprzedać - ale nie ma mowy - będę trzymał aż się rozpadnie
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.2l/100km

Spalanie - trasa:5.1l/100km

Spalanie - średnie:5.6l/100km

Zalety:szybciej rdza go zeżre niż się silnik popsuje
Wady:elektryka
Rocznik / Przebieg:2007/312.000
Marek 14.08.2018
Średnia:
(8.50)
Tak
Opinia: Auto jak najbardziej godne polecenia bardzo trwałe,zawieszenie oraz silnik praktycznie niezniszczalne jedynym mankamentem w tych odmianach jest koło dwumasowe który przy przebiegu 200 tys zaczyna dawać we znaki.Po za tym wszystko bardzo trwałe turbo,wtryski,pompa i drobny osprzęt,czasami daje się we znaki czujnik położenia wału ale koszt nie wielki bo 120 zł i chwila wymiany.Trzeba tez pamiętać że występują auta z filtrem DPF ale łatwo je rozpoznać po tabliczce pod maską .SIlnik z DPF oznaczenie 198AXB1A 01C silnik bez DPF 198AXB1A 01 warto to sprawdzić.Mi się udało kupiłem bez ale nie wiedziałem że ma takie oznaczenia dopiero mechanik mi powiedział.Dużo aut z zagranicy ma DPF więc lepiej sprawdzić.Sam silnik bardzo ładnie pracuje jest dynamiczny i szybko reaguje na gaz aczkolwiek niewiem dlaczego w tym modelu nie ma skrzyni 6 biegowej co na trasie by dało oddychnać silnikowi i mniej by spalało.Auto samo w sobie jest bardzo komfortowe wygodne z dużą ilością miejsca.Spalanie maksymalnie to 7 l w korkach a na trasie po niżej 5l średnio wychodzi 6 z hakiem.Jestem bardzo zadowolony i szczerze mogę polecić ten model,dodatkowo powiem że części pod dostatkiem a serwis nie sprawia kłopotów.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.2l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:6.0l/100km

Zalety:bardzo trwały samochód praktycznie w każdym aspekcie,skrzynia,silnik,zawieszenie,tanie części,łatwy serwis,niskie spalanie,wygoda,komfort,bezpieczeństwo
Wady:awarie koła dwumasowego koszt 2500 zł przy przebiegu 200 tys !!!
Rocznik / Przebieg:Brawo Dynamic 2007 r 237.tys
sławomir 04.08.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Mam Bravo z 2007r 200tyś przebiegu silnik 1,9l 120KM podkręcony przy stanie 52tys. do 150KM i 324Nm oprócz serwisu i paru przepalonych żarówek zero problemów olej między wymianami na dolewki ok 1l wersja Dynamic ładny z zewnątrz i w środku polecam
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4.7l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:Dynamika niskie spalanie i niskie koszty utrzymania oraz atrakcyjny wygląd
Wady:
Rocznik / Przebieg:Bravo II 2007r