alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Fiesta Mk7 1.6 TDCi (90KM)

Ford Fiesta Mk7 1.6 TDCi (90KM)Wyświetleń: 9841

Ford Fiesta Mk7 1.6 TDCi (90KM)

Okres produkcji: 2008-2012

Wersje nadwozia: hatchback

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1560
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]212
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna175
Przyspieszenie (0-100km/h)11,9
Spalanie - miasto [l/100km]5.2
Spalanie - trasa [l/100km]3.7
Spalanie - średnie [l/100km]4.3

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFormula Ford 5W30
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejuco 20.000 lub 1 rok
Wymiana rozrządupo 240.000 km lub 10lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.7

Trasa: 4.5

Średnie: 5.1

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.

06.01.2016MatTak

Wtryski niedługo do wymiany(regeneracji), EGR wywala czasami błąd więc raczej też do wymiany a poza tym silnik uważam za udaną konstrukcję. 100 tyś przejechane już po chiptuningu i jest ok. Turbina jak nowa, nic nie robiłem z sitkiem. Samochodem jeżdżę od nowości. Polecam te silniki.


14.11.2016KarolNie

Dla mnie silnik 1.6 TDCI 90KM to kicha. Posiadam go od nowości i po 130 000 km padły pierścienie. Co do dynamiki to by ruszyć trzeba było gazowa żeby nie zgasł i czekał aż się turbo włączy. Po remoncie to nie poznaje tego silnika mechanik mówił że pewnie to była wada fabryczna. To gdzie jest serwis?


30.03.2015Tak

Od stycznia 2012 posiadam forda focusa z tym silnikiem(2007r). Do tej pory jedyna awaria silnika jaką miałem to rozszczelniona rura z intercoolera, koszt naprawy w serwisie bosch'a 87zł. Idealny silnik dla ludzi mieszkających na wsiach/obrzeżach miast.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 8
Średnia (głosów 3):
(9.5)
Trwałość silnika
 9.33/10
Niezawodność auta
 9.33/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 9.33/10

Głosy według opinii:

30

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 11

Opinie użytkowników

Koval 20.04.2017
Średnia:
(8.75)
Tak
"Ogólnie jestem zadowolony. Problem wystąpił przy 108k kiedy nagle padł docisk sprzęgła i działał tylko wsteczny i 1. Koszt naprawy 1600zł. Wtryski tradycyjnie leją, wymieniane podkładki dają radę przez ok. 3-4 tyś. km i potem to samo. W miarę tanie części (oprócz kosztów sprzęgła). Przy 110k musiałem wymienić poduszki pod silnikiem i skrzynią biegów bo zaczynały stukać. Mam felgi 17" więc zawieszenie szybciej się wybija. Samochód bardzo dobrze trzyma się drogi. "
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:dobrze się prowadzi, dobra dynamika, niskie spalanie
Wady:sprzęgło,
Fiesta Sport 2009
Dominik 22.06.2015
Średnia:
(9.75)
Tak
"Byłem bardzo zadowolony z tego silnika. Jedyna awaria jaka była to uszczelka między termostatem, a silnikiem, którą wymieniłem sam. Koszt: 20 zł. Po 3 latach użytkowania (60 tys. km) poszedł na chip. Po pierwszym hamowaniu okazało się, że ma 95 KM, a nie 90. Podniesiona moc na 110 KM. Spadło spalanie. Gorąco POLECAM"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:dobra dynamika, małe spalanie.
Wady:
Fiesta/2009
Alex 20.12.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"mały wymiatacz wersja Sport,świetne przyspieszenie bardzo dobra dynamika i super zestrojone zawieszenie.Auto pali naprawdę nie wiele ciężko przekroczyć 6L!!! no chyba że stanie w korkach z włączoną klimą .Auto bez zbędnych udziwnień typu DPF i dwumasy itd. Ideał w mieście wszędzie się zmieści zrywny na światłach ."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:3.6l/100km

Spalanie - średnie:4.5l/100km

Zalety:niskie spalanie, dobra dynamika, przyspieszenie, prowadzenie, zawieszenie
Wady:żadnych
Fiesta Sport 2009r 145tys