alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Fiesta Mk7 1.6 TDCi (90KM)

Ford Fiesta Mk7 1.6 TDCi (90KM)Wyświetleń: 5658

Ford Fiesta Mk7 1.6 TDCi (90KM)

Okres produkcji: 2008-2012

Wersje nadwozia: hatchback

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1560
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]212
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna175
Przyspieszenie (0-100km/h)11,9
Spalanie - miasto [l/100km]5.2
Spalanie - trasa [l/100km]3.7
Spalanie - średnie [l/100km]4.3

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFormula Ford 5W30
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejuco 20.000 lub 1 rok
Wymiana rozrządupo 240.000 km lub 10lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.7

Trasa: 4.5

Średnie: 5.1

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 3):
(9.5)
Trwałość silnika
 9.33/10
Niezawodność auta
 9.33/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 9.33/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 8

Głosy według opinii:

30

Opinie użytkowników

Koval 20.04.2017
Średnia:
(8.75)
Tak
"Ogólnie jestem zadowolony. Problem wystąpił przy 108k kiedy nagle padł docisk sprzęgła i działał tylko wsteczny i 1. Koszt naprawy 1600zł. Wtryski tradycyjnie leją, wymieniane podkładki dają radę przez ok. 3-4 tyś. km i potem to samo. W miarę tanie części (oprócz kosztów sprzęgła). Przy 110k musiałem wymienić poduszki pod silnikiem i skrzynią biegów bo zaczynały stukać. Mam felgi 17" więc zawieszenie szybciej się wybija. Samochód bardzo dobrze trzyma się drogi. "
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:dobrze się prowadzi, dobra dynamika, niskie spalanie
Wady:sprzęgło,
Fiesta Sport 2009
Dominik 22.06.2015
Średnia:
(9.75)
Tak
"Byłem bardzo zadowolony z tego silnika. Jedyna awaria jaka była to uszczelka między termostatem, a silnikiem, którą wymieniłem sam. Koszt: 20 zł. Po 3 latach użytkowania (60 tys. km) poszedł na chip. Po pierwszym hamowaniu okazało się, że ma 95 KM, a nie 90. Podniesiona moc na 110 KM. Spadło spalanie. Gorąco POLECAM"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:dobra dynamika, małe spalanie.
Wady:
Fiesta/2009
Alex 20.12.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"mały wymiatacz wersja Sport,świetne przyspieszenie bardzo dobra dynamika i super zestrojone zawieszenie.Auto pali naprawdę nie wiele ciężko przekroczyć 6L!!! no chyba że stanie w korkach z włączoną klimą .Auto bez zbędnych udziwnień typu DPF i dwumasy itd. Ideał w mieście wszędzie się zmieści zrywny na światłach ."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:3.6l/100km

Spalanie - średnie:4.5l/100km

Zalety:niskie spalanie, dobra dynamika, przyspieszenie, prowadzenie, zawieszenie
Wady:żadnych
Fiesta Sport 2009r 145tys

Kod antyspamowy
Odśwież

21.04.2013Tak

Użytkuję Focusa z tym silnikiem 90KM bardzo dobry ,niskie spalanie ,zero awarii ,oczywiście bez DPF-u zwykła turbinka .jest to silnik bardzo popularny ,wykorzystują go w samochodach peugeota ,citroena i oczywiście Ford .Jestem bardzo zadowolony i mogę szczerze polecić każdemu potencjalnemu kupcowi auta z tym silnikiem


23.01.2014ErykTak

214 tyś przebiegu ,bez wymiany rozrządu !!! bez awarii wtrysków!!! bez awarii turbiny !!! bez awarii sprzęgła !!! co 20 tyś regularnie wymiana filtra oleju serwis z upustem 350 zł do tego wymiana filtra paliwa co 40 tyś koszt 300 zł z wymianą .To wszystko co wydałem na auto ,no oczywiście opony ,tarcze ,itd ale mowa tu o silniku . Przemierzyłem Europę w szerz i wzdłuż kilka razy .Silnik nie do zaj...a ,spalanie średnio 5 L .


19.02.2014SebastianTak

Dla mnie najlepszy w swojej klasie ,mam go w Focusie 2009 rok przejechane 185 tys bez najmniejszych problemów .Zalety bardzo niskie spalanie Miasto -6.5 L tras 4.5L ,równa praca ,brak awarii,brak DPF .Wady niestety już posiada koło dwumasowe (ale to akurat dobrze wpływa na pracę silnika -ewentualna naprawa 2300 zł ) dwa wycieki z pompy wakum (50 zł uszczelnienie ) wyciek z uszczelniacza pompy pod rozrządem -koszt uszczelniacza 50 zł robota 250zł .To tyle jakie mnie spotkały koszty przez 4 lata użytkowania i 80 tys km .


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 2

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.