alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Fiesta Mk7 1.6 TDCi (90KM)

Ford Fiesta Mk7 1.6 TDCi (90KM)Wyświetleń: 6881

Ford Fiesta Mk7 1.6 TDCi (90KM)

Okres produkcji: 2008-2012

Wersje nadwozia: hatchback

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1560
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]212
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna175
Przyspieszenie (0-100km/h)11,9
Spalanie - miasto [l/100km]5.2
Spalanie - trasa [l/100km]3.7
Spalanie - średnie [l/100km]4.3

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFormula Ford 5W30
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejuco 20.000 lub 1 rok
Wymiana rozrządupo 240.000 km lub 10lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.7

Trasa: 4.5

Średnie: 5.1

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 3):
(9.5)
Trwałość silnika
 9.33/10
Niezawodność auta
 9.33/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 9.33/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 9

Głosy według opinii:

30

Opinie użytkowników

Koval 20.04.2017
Średnia:
(8.75)
Tak
"Ogólnie jestem zadowolony. Problem wystąpił przy 108k kiedy nagle padł docisk sprzęgła i działał tylko wsteczny i 1. Koszt naprawy 1600zł. Wtryski tradycyjnie leją, wymieniane podkładki dają radę przez ok. 3-4 tyś. km i potem to samo. W miarę tanie części (oprócz kosztów sprzęgła). Przy 110k musiałem wymienić poduszki pod silnikiem i skrzynią biegów bo zaczynały stukać. Mam felgi 17" więc zawieszenie szybciej się wybija. Samochód bardzo dobrze trzyma się drogi. "
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:dobrze się prowadzi, dobra dynamika, niskie spalanie
Wady:sprzęgło,
Fiesta Sport 2009
Dominik 22.06.2015
Średnia:
(9.75)
Tak
"Byłem bardzo zadowolony z tego silnika. Jedyna awaria jaka była to uszczelka między termostatem, a silnikiem, którą wymieniłem sam. Koszt: 20 zł. Po 3 latach użytkowania (60 tys. km) poszedł na chip. Po pierwszym hamowaniu okazało się, że ma 95 KM, a nie 90. Podniesiona moc na 110 KM. Spadło spalanie. Gorąco POLECAM"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:dobra dynamika, małe spalanie.
Wady:
Fiesta/2009
Alex 20.12.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"mały wymiatacz wersja Sport,świetne przyspieszenie bardzo dobra dynamika i super zestrojone zawieszenie.Auto pali naprawdę nie wiele ciężko przekroczyć 6L!!! no chyba że stanie w korkach z włączoną klimą .Auto bez zbędnych udziwnień typu DPF i dwumasy itd. Ideał w mieście wszędzie się zmieści zrywny na światłach ."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:3.6l/100km

Spalanie - średnie:4.5l/100km

Zalety:niskie spalanie, dobra dynamika, przyspieszenie, prowadzenie, zawieszenie
Wady:żadnych
Fiesta Sport 2009r 145tys

Kod antyspamowy
Odśwież

03.08.2014WojtekTak

Mam takiego z 2009. Przy spokojnej i równomiernej jeździe pali 3,4. Z klima i trochę po mieście 3,6. jak szalejesz- spali litr, półtorej więcej. Trasa Warszawa-Soleczniki-Wilno-Soleczniki-Warszawa na jednym baku i jeszcze zostało ok 150 km do zrobienia.


17.05.2015RafałTak

Super silnik 240 000 km i znikome problemy. Wyrzuciło uszczelkę miedzianą na jednym wtrysku (koszt 2 zł no i jakieś 6 godzin mojej roboty). Awaria przepływomierza koszt używanego 45 zł razem z wysyłką. Koło pasowe walu korbowego 186 zł No i najdroższa część Przewód do kolektora ssącego - 3M5Q-9351-ED nowy oryginał kosztował 180 zł. Oraz oleje, filtry, oleje, filtry ... POLECAM


26.10.2015MichałTak

Samochód kupiłem z przebiegiem 140000 , użytkuję już 3 lata . Jak dotąd zero problemu . Warto czasami go przegonić na trasie


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 3

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.