alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Fiesta Mk7 1.6 TDCi (90KM)

Ford Fiesta Mk7 1.6 TDCi (90KM)Wyświetleń: 5196

Ford Fiesta Mk7 1.6 TDCi (90KM)

Okres produkcji: 2008-2012

Wersje nadwozia: hatchback

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1560
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]212
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna175
Przyspieszenie (0-100km/h)11,9
Spalanie - miasto [l/100km]5.2
Spalanie - trasa [l/100km]3.7
Spalanie - średnie [l/100km]4.3

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFormula Ford 5W30
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejuco 20.000 lub 1 rok
Wymiana rozrządupo 240.000 km lub 10lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.7

Trasa: 4.5

Średnie: 5.1

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 3):
(9.5)
Trwałość silnika
 9.33/10
Niezawodność auta
 9.33/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 9.33/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 7

Głosy według opinii:

30

Opinie użytkowników

Koval 20.04.2017
Średnia:
(8.75)
Tak
"Ogólnie jestem zadowolony. Problem wystąpił przy 108k kiedy nagle padł docisk sprzęgła i działał tylko wsteczny i 1. Koszt naprawy 1600zł. Wtryski tradycyjnie leją, wymieniane podkładki dają radę przez ok. 3-4 tyś. km i potem to samo. W miarę tanie części (oprócz kosztów sprzęgła). Przy 110k musiałem wymienić poduszki pod silnikiem i skrzynią biegów bo zaczynały stukać. Mam felgi 17" więc zawieszenie szybciej się wybija. Samochód bardzo dobrze trzyma się drogi. "
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:dobrze się prowadzi, dobra dynamika, niskie spalanie
Wady:sprzęgło,
Fiesta Sport 2009
Dominik 22.06.2015
Średnia:
(9.75)
Tak
"Byłem bardzo zadowolony z tego silnika. Jedyna awaria jaka była to uszczelka między termostatem, a silnikiem, którą wymieniłem sam. Koszt: 20 zł. Po 3 latach użytkowania (60 tys. km) poszedł na chip. Po pierwszym hamowaniu okazało się, że ma 95 KM, a nie 90. Podniesiona moc na 110 KM. Spadło spalanie. Gorąco POLECAM"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:dobra dynamika, małe spalanie.
Wady:
Fiesta/2009
Alex 20.12.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"mały wymiatacz wersja Sport,świetne przyspieszenie bardzo dobra dynamika i super zestrojone zawieszenie.Auto pali naprawdę nie wiele ciężko przekroczyć 6L!!! no chyba że stanie w korkach z włączoną klimą .Auto bez zbędnych udziwnień typu DPF i dwumasy itd. Ideał w mieście wszędzie się zmieści zrywny na światłach ."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:3.6l/100km

Spalanie - średnie:4.5l/100km

Zalety:niskie spalanie, dobra dynamika, przyspieszenie, prowadzenie, zawieszenie
Wady:żadnych
Fiesta Sport 2009r 145tys

Kod antyspamowy
Odśwież

03.08.2014WojtekTak

Mam takiego z 2009. Przy spokojnej i równomiernej jeździe pali 3,4. Z klima i trochę po mieście 3,6. jak szalejesz- spali litr, półtorej więcej. Trasa Warszawa-Soleczniki-Wilno-Soleczniki-Warszawa na jednym baku i jeszcze zostało ok 150 km do zrobienia.


14.09.2014KrisTak

silniki od forda to prawda że są w miarę oszczędne w spalaniu, ale jak się sypnie to nie daj bóg tak samo jak tdi, najlepsze są jednak długowieczne i te co spalają o litr więcej silniki od firmy FIAT


17.05.2015RafałTak

Super silnik 240 000 km i znikome problemy. Wyrzuciło uszczelkę miedzianą na jednym wtrysku (koszt 2 zł no i jakieś 6 godzin mojej roboty). Awaria przepływomierza koszt używanego 45 zł razem z wysyłką. Koło pasowe walu korbowego 186 zł No i najdroższa część Przewód do kolektora ssącego - 3M5Q-9351-ED nowy oryginał kosztował 180 zł. Oraz oleje, filtry, oleje, filtry ... POLECAM


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 2

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.