alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Fiesta Mk7 1.6 TDCi (90KM)

Ford Fiesta Mk7 1.6 TDCi (90KM)Wyświetleń: 4669

Ford Fiesta Mk7 1.6 TDCi (90KM)

Okres produkcji: 2008-2012

Wersje nadwozia: hatchback

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1560
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]212
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna175
Przyspieszenie (0-100km/h)11,9
Spalanie - miasto [l/100km]5.2
Spalanie - trasa [l/100km]3.7
Spalanie - średnie [l/100km]4.3

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFormula Ford 5W30
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejuco 20.000 lub 1 rok
Wymiana rozrządupo 240.000 km lub 10lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.5

Trasa: 4.1

Średnie: 4.8

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 2):
(9.88)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 9.5/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 4

Głosy według opinii:

20

Opinie użytkowników

Dominik 22.06.2015
Średnia:
(9.75)
Tak
"Byłem bardzo zadowolony z tego silnika. Jedyna awaria jaka była to uszczelka między termostatem, a silnikiem, którą wymieniłem sam. Koszt: 20 zł. Po 3 latach użytkowania (60 tys. km) poszedł na chip. Po pierwszym hamowaniu okazało się, że ma 95 KM, a nie 90. Podniesiona moc na 110 KM. Spadło spalanie. Gorąco POLECAM"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:dobra dynamika, małe spalanie.
Wady:
Fiesta/2009
Alex 20.12.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"mały wymiatacz wersja Sport,świetne przyspieszenie bardzo dobra dynamika i super zestrojone zawieszenie.Auto pali naprawdę nie wiele ciężko przekroczyć 6L!!! no chyba że stanie w korkach z włączoną klimą .Auto bez zbędnych udziwnień typu DPF i dwumasy itd. Ideał w mieście wszędzie się zmieści zrywny na światłach ."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:3.6l/100km

Spalanie - średnie:4.5l/100km

Zalety:niskie spalanie, dobra dynamika, przyspieszenie, prowadzenie, zawieszenie
Wady:żadnych
Fiesta Sport 2009r 145tys

Kod antyspamowy
Odśwież

14.12.2015MarcinTak

Kupiłem przy przebiegu 139,000 ,jeżdzę ok 2 lata mam teraz 219,000 i właśnie dowiedziałem się że rozrząd musiałem przy 200,000 wymienić ,Super silniczek 4,8 spalanie w lecie 5,5 w zimie cykl mieszany. Przy 150,000 przy wymianie oleju w serwisie mówili że dwumas hałasuje ale wszystko ok. Polecam ten silniczek,


26.10.2015MichałTak

Samochód kupiłem z przebiegiem 140000 , użytkuję już 3 lata . Jak dotąd zero problemu . Warto czasami go przegonić na trasie


21.04.2013Tak

Użytkuję Focusa z tym silnikiem 90KM bardzo dobry ,niskie spalanie ,zero awarii ,oczywiście bez DPF-u zwykła turbinka .jest to silnik bardzo popularny ,wykorzystują go w samochodach peugeota ,citroena i oczywiście Ford .Jestem bardzo zadowolony i mogę szczerze polecić każdemu potencjalnemu kupcowi auta z tym silnikiem


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 2

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.